15.3 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024

Reactii on-line

Cele mai interesante mesaje sosite de la cititorii Gazetei de Sud, prin internet: http://www.gds.ro si [email protected]


Lucian Sonea:


…Contrar fotbalului, competitiile auto au contribuit dintotdeauna la dezvoltarea si perfectionarea tehnologiei auto si mai ales la imbunatatirea SECURITATII RUTIERE. In urma accidentelor petrecute de-a lungul anilor, inginerii si specialistii au fost „fortati“ sa cerceteze si sa testeze noi tehnologii extrem de inovatoare in domeniul securitatii pasive si active. De aceea, in comparatie cu alte sporturi, consider automobilismul o competitie extrem de selectiva si in acelasi timp un spectacol grandios, cu un rol extrem de important in promovarea comerciala, fiind in acelasi timp factor de progres tehnologic, stiintific si social, având un rol semnificativ in formarea tinerilor, dar si a adultilor in spiritul valorilor si al perfectiunii. Raliul Dakar contribuie in particular la promovarea turismului in Africa subsahariana, dar mai ales in dezvoltarea locala (protectia mediului si a resurselor naturale, protectia sanitara si igiena apei, construirea scolilor si dezvoltarea educatiei). Organizatia SOS Sahel, condusa de organizatorii raliului, duce o activitate foarte activa pe timpul anului in acest sens. Urmarind de foarte aproape editia din acest an, pot sa va spun ca toate masurile preventive „posibile“ au fost luate, in special in zonele satelor izolate. Panouri de securitate au fost fixate in zonele periculoase si pot spune ca din punct de vedere al securitatii Raliul Dakar are o organizare ireprosabila. …Cel de-al doilea copil senegalez a fost lovit de un camion si asta pe un traseu de „liaison“ (legatura), nicidecum pe o etapa cronometrata. A fost un accident de circulatie normal, bineinteles regretabil si foarte trist. Insa in Senegal, ca in orice tara „emergenta“ (printre care si România), insecuritatea rutiera, cauzata de lipsa educatiei, pune probleme foarte mari. Este asadar un semn de intrebare si chiar o forma de mediatizare asupra unor probleme reale ale acestor tari. Primul copil senegalez a fost omorât in plina cursa de un echipaj estonian, iar accidentul a fost inevitabil, pentru ca acel copil a sarit in fata masinii fara sa respecte indicatiile de securitate. Despre Andy Caldecott nu voi comenta nimic aici, problema securitatii pilotilor (in special moto) fiind mult mai complexa. Insa concurentii, fiind profesionisti, isi asuma riscul pe deplin, stiind de la inceput la ce se pot astepta, asemenea unui mercenar sau unui politist dintr-o zona turbulenta a New York-ului.


…Observ in articolele de presa… : accidentele din competitii provoaca atacuri virulente impotriva organizatorilor, autoritatilor, celor care trebuia sa protejeze oamenii si sa prevada riscurile. Cautam responsabilii, gasim conexiuni surprinzatoare, intre fapte fara nici o legatura. De multe ori, moartea spectaculoasa in accident genereaza efecte speciale in imaginarul colectiv. Astfel, un accident spectaculos al unui concurent sau spectator are un impact mult mai important decât zecile de accidente tragice ce se intâmpla zilnic pe sosele si pe care Gazeta de Sud le prezinta „doar“ ca pe niste triste statistici.


Nota: GAZETA de SUD nu este responsabila juridic pentru continutul textelor de mai sus.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS