miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăSanatateAfinele, printre cele mai sănătoase fructe

Afinele, printre cele mai sănătoase fructe

Afinele sunt bogate în antioxidanți. Totuși, beneficiile afinelor înseamnă mai mult decât substanțele chimice din compoziția acestora, despre care ați auzit atât de des. Afinele luptă împotriva bolilor la mai multe niveluri și sunt un instrument pentru menținerea unei stări bune de sănătate, utilizate însă insuficient. Știți probabil despre sucul de afine că este o unealtă de luptă împotriva infecțiilor bacteriene ale tractului urinar.
Suferinzii de cistită trebuie să consume mult suc de afine neîndulcit pentru eliminarea din tractul urinar a E.coli și Proteus, care provoacă dureri în timpul urinării, crampe abdominale și chiar sângerări.

Afinele contribuie la diminuarea grăsimii din zona abdomenului

Un nou studiu de specialitate sugerează că afinele ajută la reducerea factorilor de risc din cauza cărora puteți acumula grăsime în zona abdominală și astfel poate să scadă probabilitatea apariției bolilor cardiovasculare și a sindromului metabolic.
Până în prezent nu s-au făcut însă studii pe subiecți umani. Studiul s-a făcut pe șobolani în a căror dietă s-a adăugat și o pulbere de afine. După 90 de zile, șobolanii care au consumat dietă îmbogățită cu pulberea de afine au prezentat mai puțină grăsime în zona abdominală, număr mai mic de trigliceride, colesterol mai mic, s-a îmbunătățit glicemia a jeun și a crescut sensibilitatea la insulină.
Deși este nevoie de cercetări suplimentare, un alt studiu a arătat că bărbații cu factori de risc pentru boli de inima, care au băut suc de afine sălbatice timp de trei săptămâni au înregistrat îmbunătățiri în ceea ce privește controlul glucozei și a insulinei.

Ajută la menținerea sănătății tractului urinar

Dezvoltarea coloniilor de bacterii, precum b-coli, de-a lungul pereților mucoasei din interiorul tractului urinar este responsabilă pentru această infecție care conduce la inflamație, senzație de arsură în tipul urinării și alte complicații.
În acest caz, afinele pot fi surprinzător de benefice. Acestea conțin un compus format din polimeri mari, precum moleculele grele, care inhibă creșterea bacteriilor respective. Afinele au proprietăți antibiotice, care se adaugă la acest efect. Moleculele mari și grele spală practic aceste bacterii de pe pereții tractului urinar, prevenind declanșarea infecției.

Mențin sănătatea creierului

Aceste fructe mici conțin antociani, vitaminele A, complexul-B, C și E, zinc, sodiu, potasiu, cupru, magneziu,
fosfor, mangan și pot preîntâmpina sau vindecă printre altele apariția tulburărilor nevrotice, prin prevenirea degenerării sau distrugerii neuronilor, a celulelor creierului, ajutând la menținerea sanătății sistemului nervos central.
Este greu de crezut, însă, că aceste fructe pot vindeca și afecțiuni grave precum boala Alzheimer. Ele contribuie la vindecarea celulelor deteriorate și țesuturilor neuronilor și păstrează nealterată memoria pentru o perioadă lungă de timp. Cercetătorii au descoperit că dietele bogate în afine îmbunătățesc în mod semnificativ și capacitatea de învățare.