Kiwi este un fruct acrişor care, pe lângă faptul că este delicios, reprezintă o sursă importantă de vitamine şi minerale. Iată de ce ar trebui introdus în dietă. Prin comparație cu alte fructe, kiwi conține cea mai multă concentrație de vitamina C. Un singur fruct de kiwi poate asigura până la 95% din necesarul zilnic de vitamina C al organismului.

Beneficii ale consumului de kiwi

Are multă vitamina C
Fructele de kiwi conţin de două ori mai multă vitamina C decât portocalele.
Are mult potasiu
Medicii recomandă fructele de kiwi şi datorită conţintului foarte ridicat de potasiu. Chiar dacă bananele sunt recunoscute pentru cantitatea mare de potasiu, trebuie să ştii că fructele de kiwi au cu mult mai mult potasiu.
Uşurează digestia
Kiwi conţine enzime digestive care favorizează digestia. Potrivit specialiştilor, kiwi şi ananasul proaspăt sunt singurele fructe care pot să fie consumate imediat după o masă, deoarece au ingrediente care ajută în procesul de digestie.
Are multe fibre
Potrivit cercetărilor realizate de-a lungul timpului s-a demonstrat că fructul de kiwi conţine la fel de multe fibre precum un bol cu fulgi de ovăz. Datorită acestui beneficiu, kiwi stabilizează glicemia şi menţine un nivel ridicat de energie.
Stimulează sistemul imunitar
Acest lucru înseamnă că ne ajută să ținem la distanță răcelile și poate stimula sistemul de apărare datorită cantității mari de acid folic care se găsește în kiwi, pe lângă vitamina C. Ambele substanțe nutritive permit producerea de mai multe celule albe și roșii, precum și anticorpi, care funcționează ca un scut împotriva bolilor cauzate de virusuri.
Luptă împotriva
anemiei
Acest lucru se datorează și vitaminei C, care crește absorbția fierului din ceea ce mâncăm. Persoanele care au deficit de fier ar trebui să consume mai mult kiwi pentru a se recupera. Este un fruct delicios, a cărui aromă este o combinație între gustul de banană, căpșune și ananas.
Conține și vitamina E
Mai conţine vitamina E (cu proprietăţi antioxidante; asigură sănătatea pielii), acid folic (ajută femeile însărcinate la prevenirea defectelor la nivelul creierului bebeluşului şi combate problemele cardiovasculare) şi potasiu (conţine o cantitate egală cu cea din banană, doar că are mai puţine calorii; ajută la menţinerea sănătăţii inimii şi a tensiunii arteriale în limite normale).

Ana-Maria PREDILĂ
A făcut studii de jurnalism la Université Lille 3, Charles de Gaulle, în Franţa şi este o persoană căreia îi place comunicarea şi socializarea. Vrea să fie informată şi să aleagă conform propriei conştiințe şi nu după cum dictează obiceiurile comunității. Îi place să citească şi să meargă la teatru.