24.8 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăSanatateActe necesare pentru tratament în străinătate

Acte necesare pentru tratament în străinătate

În cazul în care posibilităţile terapeutice ale clinicilor din ţară sunt depăşite, Ministerul Sănătăţii Publice poate finanţa efectuarea unor tratamente medicale în străinătate, numai pe baza unui dosar destul de voluminos care trebuie întocmit.

Trimiterea bolnavilor la tratament în străinătate se face în conformitate cu Ordinul nr. 50/2004 al ministrului sănătăţii privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în străinătate şi cu Ordinul nr. 83/2005 privind nominalizarea preşedinţilor comisiilor teritoriale de specialitate pentru trimiterea la tratament în străinătate.
Iniţierea procedurilor de obţinere a aprobărilor pentru tratament în străinătate se poate face numai după ce s-au epuizat toate posibilităţile terapeutice în ţară.
Recomandarea trebuie dată de un medic specialist, iar informaţiile necesare pentru întocmirea dosarului trebuie furnizate de persoana din cadrul Autorităţii de Sănătate Publică (ASP) cu responsabilităţi în derularea acestui subprogram, susţin reprezentanţii ASP Dolj. „Reprezentantul autorităţii de sănătate publică delegat să se ocupe cu această activitate va lua legătura cu şeful comisiei teritoriale de specialitate pentru a programa pacientul în vederea evaluării şi completării procesului-verbal medical (există formulare-tip)“, a spus dr. Ştefan Popescu, directorul executiv adjunct în managementul activităţii sanitare în cadrul ASP Dolj.

Dosarul

Un dosar trebuie să conţină o cerere din partea bolnavului sau a aparţinătorului, documentele medicale (copie de pe fişa pacientului, bilet de ieşire din spital, analize etc.) depuse de medicul de familie, de aparţinător (soţ sau soţie, rudă de gradul IV sau reprezentantul legal) sau de bolnav la direcţia de sănătate publică în a cărei rază teritorială domiciliază, procesul-verbal pentru trimitere la tratament completat de comisia de specialitate teritorială şi propunerile comisiei teritoriale care trebuie să nominalizeze cel puţin trei clinici unde bolnavul poate efectua tratamentul recomandat, furnizând şi datele de contact ale acestora (adresă, telefon, fax). Dosarul trebuie să conţină şi corespondenţa ASP-ului cu clinica din străinătate din care să reiasă acceptul acesteia de a efectua tratamentul bolnavului, costul estimativ al tratamentului, modalitatea de plată şi numărul de cont al clinicii. Şi, nu în ultimul rând, adresa-tip de înaintare a autorităţii de sănătate publică, semnată şi ştampilată.
Dosarul complet este trimis apoi la comisia de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice. Pacientul sau rudele acestuia nu au voie să ducă dosarul la minister.
„Comisia din cadrul ministerului analizează dosarul şi hotărăşte aprobarea sau respingerea cererii. De obicei, este primit răspunsul după una-două săptămâni de la depunerea documentelor“, susţine dr. Ştefan Popescu.

După efectuarea tratamentului, în termen de 14 zile de la întoarcerea în ţară, pacientul trebuie să se prezinte pentru reexaminare la comisia de specialitate din cadrul ASP, care va întocmi un raport şi îl va anexa la dosarul pacientului.

Transplant de celule stem

Ministerul Sănătăţii Publice nu finanţează transplantul de celule stem, pe considerentul că această metodă nu şi-a dovedit eficacitatea până în prezent.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS