16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăOpiniiComisionul şi lăcomia

Comisionul şi lăcomia

Zilele acestea, am primit de la BCR un mesaj în contul de Internet Banking. Mă anunţau că din 27 martie 2012 vor creşte comisioanele. Nu cu mult în valoare absolută, ciuguleală de un leu sau doi lei, dar imens dacă socotim în procente creşterea de la 4,99 la 6,99 lei. Adică, practic, ne-au crescut comisionul respectiv cu peste 40%. Această majorare vine după ce BCR a mai majorat o dată acelaşi comision de la 3,99 la 4,99.
De câte ori intru în BCR mă uimește liniştea şi lipsa de clienţi. Nu de ieri de azi, ci încă din 2009. Mai  mult, chiar din anul 2007, când eu prognozam deja criza, făceam observaţia că mulţi agenţi economici, inclusiv BCR, nu luau nici o măsură predictivă.
Din 2010 am observat că angajaţii BCR erau din ce în ce mai trişti. Unii bravau şi păreau nepăsători. Alţii izbucneau în plâns. Ultima dată, o casieră avea ochii în lacrimi pentru că o dădeau patronii afară. Alţii încă fac eforturi disperate de a vinde „produsele“ băncii. Mă sună la telefon, mă abordează în bancă. Şi de fiecare dată mă enervez.
Mă enervez pentru că BCR, în continuare, are texte răsuflate de genul: „produsele“ noastre oferă… Iar eu ştiu că singurul produs efectiv al băncilor este doar falimentul unor firme sau persoane, în rest ele prestează doar servicii. Ultima dată, telefonic, mă minţeau că BCR îmi dă un randament de 28%, iar când i-am spus că mă minte şi că, de fapt, BCR ia bani de la stat, din prima acordată de stat, mi-a spus adevărul că participaţia BCR e de doar 3%. Nu‑mi place să fiu minţit şi nu-mi place să fiu prostit.
Toate acestea mie îmi dau certitudinea unui management extrem de slab. Un management care e doar cu ochii pe profitul la care s-a angajat şi pe care i l-a promis patronatului. În sensul că, dacă pot scoate profitul promis, şi cei din managementul angajat obţin bonusuri personale imense. Acesta este un management care nu are un program pe termen lung, un management fără previziuni şi fără viziune. Un management slab.
Astfel, BCR se restructurează greu, încă mai speră în reveniri economice iluzorii, încă nu-şi micşorează cheltuielile imense generate de sedii care nu le aduc noi clienţi, încă mai vor să crească profiturile patronilor şi bonusurile managementului pe iluzia că vom fi în continuare clienţii lor. Nereuşind să scadă costurile pe fondul scăderii evidente a afacerii sunt nevoiţi să crească spolierea clienţilor. Astfel, clienţii plătesc managementul prost pentru că li se majorează comisioanele, de asemenea, banca le asigură dobânzi mici când clienţii depun bani în depozite şi, totodată, li se cere clienţilor care doresc să se împrumute dobânzi enorme. Toată această sarabandă de erori manageriale duce şi la concedierea unor angajaţi şi la supraîncărcarea cu muncă, pe acelaşi salariu, a celor rămaşi.
Totuşi, această lăcomie a patronatului, managementului BCR de a-şi creşte profitul, respectiv veniturile personale, într-o perioadă de criză sistemică, nu duce decât la supraîncărcarea clienţilor cu costuri exagerat de mărite, de peste 40%.
Practic, BCR uzitează acelaşi sistem ca şi statul. Statul –  în loc să micşoreze apăsarea omului obişnuit prin aplicarea unei cote de TVA diferenţiată în produse de strictă necesitate cu TVA mic şi produse „de lux“ cu TVA mai mare  – a găsit de cuviinţă să majoreze TVA pentru toate produsele cu 5%.
În toată această perioadă de criză, efectul crizei s-a amortizat pe cârca acelora cu venituri mici şi foarte mici, căci acestor oameni li se pare mult o creştere cu doi lei a comisionului la BCR, tot aşa cum li se pare imens şi TVA dată statului atâta timp cât – din valoarea afişată la raft a unei mărfi – omul plăteşte direct doi lei statului la fiecare zece lei daţi pe marfa respectivă.
Nu vreau să devin cetăţean al altui stat, sunt legat de glie, dar nimic nu mă leagă de BCR şi mă voi elibera de o bancă la care am cotizat încă de la înfiinţarea ei. Deci, unde e beneficiul NOSTRU din privatizarea acestei bănci?

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS