8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăOpiniiPro sau contra acoperirii geamurilor

Pro sau contra acoperirii geamurilor

Unii şoferi au aplicat un tratament chimic sau folii pe geamurile laterale, şi nu numai, ale maşinilor. Alţi posesori de autoturisme se întreabă dacă să le urmeze exemplul.

Ce spun OUG nr. 195/2002 şi Regulamen-tul?
OUG nr. 195/2002 defineşte drept contravenţie încadrată la clasa a IV-a de sancţiuni (gravă) aplicarea tratamentelor chimice sau a foliilor pe parbriz, lunetă ori geamurile laterale, cu excepţia celor omologate, iar ca măsuri administrative se aplică 9-20 de puncte-amendă (1 punct-amendă = 64 de lei) şi se reţine certificatul de înmatriculare, pentru care se eliberează dovadă pentru 15 zile. Regulamentul interzice şi accesoriile puse pe parbrize, lunetă sau geamuri laterale ce estompează vizibilitatea în timpul mersului.

Pro sau contra

Cei care consideră utilă „colorarea“ suprafeţelor vitrate ale autovehiculului susţin că, astfel, în interiorul autoturismelor e diminuat efectul de seră, că vor să nu fie văzuţi din exterior sau că maşina are alt aspect.
Cei care nu sunt de acord cu metoda aduc ca argumente scăderea vizibilităţii pentru şofer în condiţii de luminozitate redusă, diminuarea vizibilităţii celorlalţi participanţi la trafic, costurile şi inutilitatea.

De ce nu-mi voi „colora“ niciodată geamurile

Pentru că îmi reduce vizibilitatea chiar dacă e în toleranţa admisă, nu mi-e de nici un folos şi refuz să plătesc inutilul care mă apropie de accident. Nu am de ce să mă ascund de privirile celorlalţi, iar avantajul diminuării efectului de seră îl înlocuiesc, în timpul staţionării, cu parasolare reflectorizante montate în interior şi cu aerul condiţionat în mers.

Cum poate „colorarea“, chiar autorizată, să producă accidente?

„Colorarea“ geamurilor împiedică vizibilitatea, ceea ce poate duce la accidente, fie pentru că nu vedem noi în condiţii de lumină slabă, fie pentru că nu vede altul prin geamul nostru. De exemplu, când se circulă în coloană, şoferul autovehiculului din spate se uită şi prin luneta celui din faţă ca să vadă ce se întâmplă înaintea acestuia, iar colorarea lunetei poate duce la o tamponare din spate a autovehiculului „colorat“. La asigurarea laterală – pentru acordarea priorităţii, într-o intersecţie cu mai multe benzi – nu te poţi asigura prin geamurile laterale ale autovehiculului alăturat dacă acesta le are acoperite. Maşinile cu geamurile opacizate care staţionează în dreptul trecerilor de pietoni împiedică vizibilitatea şi pot ascunde un copil care traversează strada, în fugă, chiar pe trecerea de pietoni.
Să nu atârnăm niciodată ceva de parbriz, oglinda centrală şi geamurile laterale!
Prin legănarea obiectelor atârnate de acestea ne este perturbată vederea periferică – trebuie să observăm eventualele obstacole venite din lateralele noastre, în general animale şi copii. Obiectele care maschează un astfel de obstacol pot produce accidente.

Mâine: Cum folosim luminile de ceaţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

76 COMENTARII