12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăOpiniiNu-i autostrada circumscripţiei lui Berceanu, ci autostrada întregii Oltenii

Nu-i autostrada circumscripţiei lui Berceanu, ci autostrada întregii Oltenii

De o bună bucată de vreme, din motive care-mi scapă, deocamdată, Craiova se află în centrul unor atacuri concertate ale mediei centrale. Astfel, Craiova a devenit etalo-nul de comparaţie în clasificarea diferitelor acte antisociale ce se produc oriunde în ţară şi care, în cele mai multe situaţii, depăşesc cu mult prin amploare, gravitate şi frecvenţă ce s-a întâmplat în acest oraş de-a lungul timpului. „Ca la CRAIOVA“ a devenit aproape o sintagmă a definirii răului, indiferent de domeniul abordat.
În acest sens, cred că acea emisiune de tristă amintire, realizată de Robert Turcescu cu oficialităţile oraşului şi judeţului nostru, a rămas definitorie. Firesc, această etichetă nu poate fi îndepărtată aşa uşor, dar cred că noi toţi, locuitorii acestui oraş, prin eforturile pe care le facem şi le vom face, vom reuşi să dăm uitării această nedreaptă catalogare.
Mai grav însă, dacă nu foarte grav, mi se pare recentul atac îndreptat împotriva inte-reselor acestui oraş şi judeţ prin articolul apărut pe 2 aprilie în ziarul Cotidianul (!!), scris de un anume Doru Cireasa şi intitulat „Baronul Berceanu îşi face autostradă de circumscripţie“. În textul acestui articol, autorul declara nici mai mult, nici mai puţin că oraşul Craiova nu poate emite pretenţii pentru o autostradă care să îl lege de Bucureşti, deoarece nu are trafic crescut, nu se înscrie în nici un culoar european, iar legătura prin el cu Bulgaria via podul de la Calafat şi cu Culoarul IV Drobeta Turnu Severin – Timişoara este neproductivă. Adăuga că acest proiect este o risipă imensă de bani, nejustificată şi inutilă, care ar determina întârzierea finalizării autostrăzilor „importante“, care ar lega oraşe la fel de importante ca: Târgu Mureş, Buzău, Ploieşti, Lugoj, Deva, Râmnicu Vâlcea etc. În final, autorul îşi exprima părerea conform căreia prin acest pro-iect nu se doreşte decât satisfa-cerea electoratului craiovean al domnului Berceanu, care este şi senator  de Dolj.
Consider că prin acest articol se aduc prejudicii grave intereselor cetăţenilor acestei regiuni şi pe această cale nu numai că protestez, dar şi vreau să precizez anumite lucruri, ce cred că vor fi suficiente pentru a justifica pe deplin necesitatea construirii urgente a unei astfel de autostrăzi.
La Craiova se află de zeci de ani o fabrică de autoturisme, care de un an este preluată de una dintre diviziile firmei Ford, ce a condiţionat semnarea contractului de rezolvare a traficului rutier, deficitar în această zonă. Spre edificare, ar trebui cunoscut faptul că existenţa fabricii de autoturisme Dacia de la Piteşti a fost argumentul principal ce a determinat construirea primei autostrăzi din România, pe ruta Piteşti – Bucureşti.
Pe lângă aceasta, la Craiova se află obiective industriale unice, de importanţă naţională, care sunt în curs de privatizare, şi este de notorietate faptul că persoanele interesate nu de puţine ori s-au arătat nemulţumite de capacitatea redusă a şoselelor ce fac legăturile cu oraşele importante din ţară.
Prin Craiova se desfăşoară un intens transport rutier greu pe direcţia Bulgaria – Grecia – Turcia via Calafat şi Bechet.
Transportul rutier spre sau dinspre Craiova înregistrează valori de trafic foarte crescute şi din cauza defluirii traficului de pe Valea Oltului şi din direcţia Drobeta Turnu Severin – Caransebeş – Lugoj – Timişoara.
Şi, nu în ultimul rând, oare celelalte oraşe aflate în sud-vestul ţării, numind aici Calafat, Caracal, Slatina, Turnu Măgurele, Alexandria, nu au dreptul să spere la un acces mai facil şi civilizat spre Capitală, litoralul românesc sau Valea Prahovei?
Din taxa de drum şi de la bugetul de stat, la care contribuie toţi cetăţenii ţării, se pot construi se pare numai autostrăzi prin care Bucureştiul să fie legat cu Litoralul (Bucureşti – Constanţa), cu Valea Prahovei (Bucureşti – Braşov) şi cu frontiera de vest a ţării (Bucureşti – Borş)!
Oare în această zonă deosebit de importantă a ţării, numind aici Oltenia, trăiesc cetăţeni de categoria a II-a? Cred că nu este aşa.
Faptul că sunt membru al aceluiaşi partid cu d-l Berceanu nu are în acest context nici o relevanţă. Cred că, indiferent de culoarea politică, toţi oamenii responsabili ai acestui oraş şi nu numai ar trebui să protesteze energic şi fără menajamente împotriva unei asemenea abordări vădit răuvoitoare, ce aduce prejudicii capitale intereselor cetăţenilor acestei regiuni.
Ar fi o regretabilă eroare ca strategii politice de moment să determine o poziţie de neutralitate şi indiferenţă în faţa unei alternative ce poate influenţa decisiv viitorul acestei urbe.
Mihai Surpăţeanu,
deputat de Dolj

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

32 COMENTARII