12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024

Care echipă?

Cu prilejul vizitei sale electorale la Belgrad, Traian Băsescu s-a întâlnit cu conducerea companiei aeriene JAT.

Despre ce s-a întâmplat la întâlnire, preşedintele n-a suflat un cuvânt. Jurnaliştii care l-au însoţit nu au avut acces.

A avut însă grijă ca, prin consilieri, presa să afle, „din surse“, că şeful statului ar fi primit drept cadou o pictură naivă reprezentând o casă.

Aceiaşi consilieri au şoptit jurnaliştilor că e vorba de un dar în semn de recunoştinţă „pentru salvarea flotei civile sârbeşti la 29 martie 1999, când, în calitate de ministru al Transporturilor, Traian Băsescu a aprobat survolul şi aterizarea pe Aeroportul Băneasa pentru un număr de 7 aeronave civile ale Companiei aeriene JAT“.

Rândurile puse între ghilimele sunt luate ad litteram din ştirea difuzată de Mediafax.

Le-am reprodus, cu ghilimelele de rigoare, pentru că ne aflăm în faţa unui paradox.

Agenţia susţine că a aflat cele petrecute la întâlnire de la unii membri ai delegaţiei române participanţi la moment.

E de presupus că, iscodiţi de jurnalişti, unii membri au povestit (pe şest, desigur) cum Traian Băsescu a primit un cadou.

E de presupus, de asemenea, că respectivii povestitori au relatat cu cuvintele lor şi motivul – invocat de directorul JAT – pentru cadorisirea lui Traian Băsescu.

Mai greu de presupus e că fiecare dintre ei a relatat în amănunt, până la nivel de virgulă, rândurile puse între ghilimele.

Ar fi însemnat că aceşti membri nu sunt oameni, ci reportofoane.

Paradoxul e spulberat de o ipoteză.

Cea potrivit căreia jurnaliştii au fost convocaţi de un consilier prezidenţial care le-a dictat cuvânt cu cuvânt ce să scrie.

Nici jurnaliştii care l-au însoţit pe Traian Băsescu, nici şefii lor de prin redacţii nu s-au întrebat de ce s-a ferit preşedintele să dea un comunicat oficial despre cadou.

Dacă s-ar fi întrebat, ar fi descoperit că Traian Băsescu era conştient că-şi asumă o faptă nemeritată.

Decizia de primire şi găzduire a avioanelor a fost luată de şeful statului de atunci, Emil Constantinescu, şi nu de ministrul transporturilor.

De ce nu s-au întrebat?

Pentru că, aşa cum se ostenesc să ne convingă piţifelnicii din presă, ar fi apus vremea ziarelor de autor, gazetăria fiind acum o muncă de echipă.

Ca la săpatul unui canal de scurgere!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII