Acasă Magazin Creatură marină cu 170 de ochi, găsită în China. Este o specie...

Creatură marină cu 170 de ochi, găsită în China. Este o specie nouă

Creatura a fost găsită în zona intertidală de pe țărmul stâncos din Huidong

O echipă de oameni de știință din sudul Chinei a făcut recent o excursie pe malul mării, dar vizita nu a fost o vacanță tipică pe plajă.

Căutau creaturi marine cu aspect necunoscut. Și au găsit unul sub forma unei noi specii cu aproximativ 170 de ochi. Cercetătorii au vizitat țărmul stâncos din Huidong în 2023 pentru a cerceta viața mării din zona intertidală, potrivit unui studiu publicat pe 12 aprilie în jurnalul Zoosystematics and Evolution. În timp ce erau acolo, cercetătorii au găsit trei viermi mici, „plati”. Au aruncat o privire mai atentă la animalele marine și și-au dat seama că au descoperit o nouă specie: Prosthiostomum huidongense sau viermele plat marin Huidong.

Viermii plați marini Huidong pot ajunge la o lungime de aproximativ o jumătate de centimetru, potrivit studiului. Ei au corpuri de formă ovală, „alungite”, cu „capete rotunjite”. Fotografiile arată forma generală a corpului viermelui și culoarea rozalie a acestuia, potrivit Miami Herald.

Viermi liberi

Ca și alți viermi plati marini înrudiți, noua specie are organe genitale atât masculine, cât și feminine, arată studiul. Viermii plati marini Huidong au cel puțin 170 de ochi pe cap, au spus cercetătorii. Majoritatea acestor ochi, 140 dintre ei, sunt aranjați într-o bandă în formă de curcubeu în apropierea vârfului capului. Restul ochilor, între 30 și 40, sunt grupați într-o formă separată de „V” inversat. O diagramă arată aranjamentul ochilor noii specii. Pe vierme, acești ochi arată ca niște puncte negre mici.

Noua specie face parte dintr-un grup de viermi plati marini denumiți în mod obișnuit policlade. Polyclads sunt viermi „liberi”, care locuiesc în mod obișnuit în marin, care sunt „prădători importanți”, hrănindu-se cu crustacee, stridii și alte animale marine.

Viermii plați marini Huidong au fost găsiți „sub roci”.

Cercetătorii au spus că au numit noua specie după zona Huidong în care a fost descoperită și, până acum, singura zonă în care a fost găsită. Huidong este un județ de coastă din provincia Guangdong. Județul se învecinează cu Marea Chinei de Sud și se află la aproximativ 60 de mile nord-est de Hong Kong. Noua specie a fost identificată prin culoare, aranjamentul ochilor, organele genitale și alte caracteristici fizice subtile, se arată în studiu. Analiza ADN-ului a constatat că noua specie a avut o divergență genetică de cel puțin 20% față de alte specii înrudite.

Citește și: Un mort și doi răniți într-o explozie neurmată de incendiu la un cămin de nefamiliști din Craiova