Acasă Magazin (VIDEO) Cercetătorii au creat un robot care își schimbă forma ca în...

(VIDEO) Cercetătorii au creat un robot care își schimbă forma ca în „Terminatorul“

Oamenii de știință spun că au creat un robot care își schimbă forma și care poate să se transforme dintr-un obiect solid într-unul lichid și invers, informează Insider. În plus, robotul are abilități magnetice și conduce electricitatea, potrivit cercetării publicate în jurnalul științific Matter, citat de Digi24.

„Oferind roboților abilitatea de a-și schimba starea între cea lichidă și cea solidă li se conferă o mai mare funcționalitate”, a spus Chengfeng Pan, un inginer de la Universitatea Chineză din Hong Kong care a condus studiul. Cercetătorii s-au inspirat din castraveții de mare, care „pot foarte repede și [în mod] reversibil să își schimbe rigiditatea”, a spus și Carmel Majidi de la Universitatea Carnegie Mellon, unul dintre principalii autori ai proiectului, pentru Science News.

Robotul este făcut din galiu, un metal moale folosit la fabricarea materialelor semiconductoare și ca lichid termometric. Galiul se topește la o termperatură puțin mai mică de 30 de grade Celsius.

Cercetătorii au pus, de asemenea, particule magnetice în metal, ceea ce le permite să controleze cum se mișcă robotul sau cum se topește cu ajutorul magneților.

„Particulele magentice au două roluri aici”, a declarat Majidi. „Primul este că [acestea] fac ca materialul să reacționeze la un câmp magnetic alternant, așa că poți, prin inducție, să încălzești materialul și să declanșezi schimbarea de stare.”

Dar particulele magnetice le și conferă roboților mobilitate și abilitatea de a reacționa la câmpul magnetic, potrivit lui Majidi.

Robotul poate fi folosit și în biomedicină

În unul dintre teste, studiul arată cum robotul se lichefiază pentru a scăpa dintr-o cușcă înainte ca oamenii de știință să îl întoarcă la forma sa originală. Robotul poate, de asemenea, „să sară peste șanțuri, să urce ziduri și chiar să se separe în două părți ca să coopereze la mișcarea altor obiecte înainte de a se uni din nou”, se precizează în studiu.

Cercetătorii au spus că robotul ar putea fi util în biomedicină. În unul dintre experimente, robotul a fost folosit pentru a mișca un obiect străin dintr-un model de stomac.

„Ceea ce arătăm noi sunt doar demonstrații singulare, demonstrații ale conceptului, dar va fi nevoie de mult mai multe studii pentru a aprofunda felul în care [conceptul] ar putea fi folosit pentru livrarea de medicamente sau pentru înlăturarea obiectelor străine”, a explicat Majidi.

Exit mobile version