21.7 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Criza ne lasă fără chiloţi

Indicatorii economici sunt un instrument esenţial pentru evaluarea „stării de sănătate“ a unei naţiuni sau a unei zone geografice. De obicei, ei măsoară categorii precum cererea, oferta, creşterea salariilor, inflaţia şi consumul. Cu toate acestea, în ultimii ani au apărut şi o serie de indicatori originali, cu mult diferiţi de cei utilizaţi în mod tradiţional, relatează it.finance.yahoo.com. Un astfel de indicator, cel puţin ciudat, este consumul de bere. Consumatorii încearcă, din ce în ce mai des, să economisească bani prin faptul că beau acasă şi nu în localuri. Această tendinţă a afectat considerabil atât vânzările, cât și locurile de muncă din baruri. În Europa, de exemplu, 73% dintre locurile de muncă care au legătură cu industria berii sunt în afara fabricilor de bere. Un studiu realizat de Ernst&Young a demonstrat faptul că din 2008 şi până în 2010, numărul posturilor de muncă legate de „licoarea cu hamei“ a scăzut cu 12 la sută.

Chiloţii bărbăteşti

În perioadele dificile din punct de vedere economic, bărbaţii au tendinţa să evite să îşi mai achiziţioneze lenjerie intimă nouă. Un studiu realizat de Mintel a demonstrat faptul că în 2009, vânzările de chiloţi au scăzut cu 2,3%, aceasta fiind prima cădere înregistrată din 2003. În 2007, şi fostul preşedinte al Federal Reserve, Alan Greenspan, a fost de acord cu această teorie.
De asemenea, ţinutele provocatoare ale chelneriţelor pot reprezenta un semnal care indică faptul că ne confruntăm cu o criză economică acută. În timpul celor mai dificile perioade, doamnele „înzestrate“ cu un fizic atrăgător îşi exploatează această „dotare“ drept resursă pentru a-şi găsi un loc de muncă mai bine plătit. Această dinamică este valabilă pentru cele care lucrează ca manechine sau hostess, la diferite evenimente. La capitolul vestimentaţie, un alt indicator economic că lucrurile nu merg tocmai bine sunt cravatele ceva mai scurte. Acest indicator are la bază două considerente: pe de-o parte, este vorba de faptul că bărbații cumpără multe cravate în timpul crizei pentru a demonstra că lucrează din greu. Pe de altă parte, în timpul recesiunii, ei aleg cravate tot mai mici, pentru ca atunci când situaţia economică îşi revine să opteze pentru modele mai lungi.

Popcorn şi armată

Pentru a scăpa de problemele din viaţa de zi cu zi, foarte multe persoane îşi îndreaptă paşii spre cinematograf pentru a vedea filmele cu Jason Bourne sau Harry Potter, fără a fi interesate de nivelul calitativ al produsului. Deloc întâmplător, în 2009, în plină recesiune, au fost înregistrate încasări bunicele la box office. Potrivit revistei Business Insider, o prezenţă mai mare în sălile de cinematograf duce automat la creşterea vânzărilor de popcorn, acesta devenind un bun instrument de măsurare a nivelului la care a ajuns criza financiară.
 De asemenea, frecvenţa anunţurilor pe care Marina Militară Americană le utilizează pentru a recruta noi soldaţi este legată de funcţionarea pieţei muncii. În perioada în care şomajul este mai ridicat, persoanele care nu îşi găsesc un loc de muncă sunt tentate să se înroleze. Dacă numărul cetăţenilor care visează la o carieră în armată este prea mare, sunt difuzate materiale video în care viaţa militară este prezentată ca fiind foarte dură.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS