14.5 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinSeduşi de publicitate

Seduşi de publicitate

Dintotdeauna, agenţiile de publicitate au asociat femeile şi bărbaţii cu un aspect exterior plăcut cu produsele pe care doreau să le mediatizeze. Experienţa şi marketingul ne-au demonstrat că acest binom a fost întotdeauna câştigător. De data aceasta însă, acest binom a primit şi „binecuvântarea“ oamenilor de ştiinţă, relatează tgcom.it. În opinia acestora, o reclamă care are în rol principal un personaj seducător sau care evocă senzaţii plăcute şi excitante este mai eficientă decât o altă reclamă care se concentrează pe convingerea logică. Iar acest fenomen are loc pentru că în reclame, apariţia unui bărbat sau a unei femei arătoase excită acele zone cerebrale care ne determină să facem cumpărături impulsive şi reduce la tăcere acele zone care controlează gândirea raţională. După cum bine ştim, publicitatea le poate lua minţile pasionaţilor de cumpărături, însă acum s-a descoperit că diferitele strategii de marketing stimulează creierul în mod diferit.

Părerea cercetătorilor

 Cercetătorii de la University of California, ale căror concluzii au fost date publicităţii în Journal of Neuroscience, Psychology and Economics, au monitorizat activitatea cerebrală a 24 de voluntari adulţi în timp ce vizualizau reclame bazate pe convingerea logică sau pe influenţa nonraţională. Cercetătorii au descoperit că logica şi puterea de convingere nu îi determină pe oameni să cumpere lucruri de care nu au nevoie, în schimb dacă se face apel la mesajele nonraţionale, la sentimente, atunci este activată dorinţa de cumpărare.
„Dacă avem grijă de creier, avem grijă şi de portofelul nostru“, a spus mai în glumă, mai în serios dr. Ian Cook, citat de Daily Mail.
Acesta a explicat că noile descoperiri demonstrează încă o dată că motivul cumpărăturilor poate fi influenţat de numeroşi factori.
• Delia Pătru

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS