17.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinLecţii de sex în ţara ayatolahilor

Lecţii de sex în ţara ayatolahilor

În această vară, cel mai vândut DVD din Iran nu a fost nicidecum vreun film de la Hollywood, ci un simplu documentar despre educaţia sexuală, relatează corriere.it.

Iranienii au şi ei, în sfârşit, parte de un pic de libertate sexuală. Mai mult, de data aceasta, au primit şi binecuvântarea guvernului. Documentarul se numeşte „Ashenayeh Mahboub“ – „Iubite partener“ şi este primul ghid de acest tip care a fost lansat vreodată în această republică islamică. Producătorul Mohammed Reza Alizadeh a dedicat documentarul tuturor cuplurilor căsătorite, indiferent de vârstă. El a lucrat nu mai puţin de doi ani la acest documentar, pentru a îndeplini toate condiţiile prevăzute de Ministerul Sănătăţii şi mai ales de Ministerul Culturii, cunoscut pentru faptul că este extrem de sever când vine vorba de sex. Imediat după lansare, DVD-ul s-a bucurat de un succes uriaş. DVD-ul poate fi cumpărat aproape de oriunde: de pe internet, dar şi din videoteci, din pieţe şi mai ales din farmacii, contra sumei de trei euro. Singura condiţie pentru a-l achiziţiona este să ai peste 18 ani şi este destinat doar cuplurilor căsătorite. Trebuie precizat că, în Iran, este interzis orice tip de contact între femei şi bărbaţi necăsătoriţi, iar pe stradă există chiar şi Gărzi Revoluţionare care se asigură ca această interdicţie să fie respectată. Mai mulţi farmacişti au declarat că săptămânal vând peste 500 de exemplare, mai ales „cuplurilor tinere“. Succesul i-a surprins chiar şi pe psihologi, care au declarat că „nu mai este un tabu să vorbeşti despre sex în public“, iar societatea iraniană pare să se fi schimbat, chiar dacă din punct de vedere legislativ încă mai este mult de făcut.
 
Explicaţiile profesorului

Potrivit producătorului Mohammed Reza Alizadeh, DVD-ul este „un ghid pentru sănătatea conjugală şi sexuală“. Pentru doar trei euro, cuplurile pot beneficia de sfaturile doctorului Mohammed Majd, psihiatru şi profesor la Universitatea din Teheran. Începutul documentarului este, în felul său, destul de surprinzător: totul începe cu două flori care simulează faza de seducţie şi nu numai, pentru a trece apoi la imaginea a milioane de spermatozoizi aflaţi în mişcare, care se apropie de ovul. De aici, este arătat fătul, care apoi, cu un pic de efort din partea mamei, îşi face intrarea în lume. Pe fundal se aud acordurile din „Aşa grăit-a Zarathustra“, tema muzicală din filmul „Odiseea spaţială“. Încă de la început, Majd precizează că documentarul respectă normele religioase, precizând că instrucţiunile oferite se adresează atât femeilor, cât şi bărbaţilor. Cu ajutorul domnului profesor, amorezii află cum trebuie să înfrunte problema sexualităţii, iar femeile, cum pot ajunge la orgasm. De asemenea, profesorul interzice categoric consumul de droguri şi alcool, explicând cât sunt de nocive acestea pentru calitatea raportului sexual. De asemenea, Majd explică de ce furia şi stresul reprezintă, într-un fel sau altul, un obstacol în calea obţinerii satisfacţiei sexuale. „Furia şi stresul blochează orice activitate sexuală“, explică psihiatrul, pentru ca mai apoi să treacă la detalii: „În timpul actului, nu trebuie să se mişte doar bărbaţii, ci şi femeile“. Iar sfaturile continuă. Profesorul explică amorezilor care este importanţa parfumurilor pentru a atrage partenerul, cum trebuie să îşi îngrijească trupul înainte de actul sexual, pe scurt, tot ce înseamnă viaţa unui cuplu, respectând însă normele religioase.

Ţară conservatoare

Până la lansare, documentarul nu a avut deloc viaţă uşoară. „Tema este şocantă în această ţară. Nimeni nu dorea să se încurce cu noi. Cei de la minister ne-au pus multe beţe-n roate“, a explicat Reza Alizadeh. Însă apoi a primit undă verde din partea autorităţilor, atât din cea a Ministerului Sănătăţii, cât şi a Ministerului Culturii. „DVD-ul place pentru că este primul în care tema sexului este abordată cu un limbaj simplu şi direct. Este o temă pe care nimeni nu o va vedea dezbătută la radio sau la televizor“, a mai precizat producătorul. Dincolo de conţinut, campania promoţională a fost cel puţin „castă“. Pentru a atrage clienţii, mesajul de promovare a fost unul foarte simplu: „Un cadou important pentru miri“. În acest fel, se încearcă şi reducerea numărului de divorţuri, având în vedere că, în ultimul deceniu, acestea s-au triplat, ajungând de la 50.000 la 150.000. Printre clienţi se află şi cupluri căsătorite de ceva vreme. „O femeie trecută de prima tinereţe mi-a cerut un exemplar cu documentarul. Când am întrebat-o motivul, mi-a răspuns că soţul nu mai era satisfăcut, că dorea să îşi ia încă o nevastă şi că ea nu accepta ideea să îl piardă“, a povestit un farmacist. Având în vedere succesul obţinut, producătorul Mohammed Reza Alizadeh a lăsat să se înţeleagă că intenționează să facă și o continuare, dar nu a oferit informaţii despre conţinut.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII