17.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinEticheta care îngraşă

Eticheta care îngraşă

Etichetele hainelor au dat dintotdeauna bătaie de cap amatorilor de shopping şi, în plus, din când în când, afectează şi autostima cumpărătorilor.
De multe ori se întâmplă ca, ajunşi într-un magazin, să observăm cu disperare că mărimea care mai deunăzi ni se potrivea ca o mănuşă, acum este de domeniul trecutului, cu toate că suntem în stare să băgăm mâna în foc că nu ne-am îngrăşat nici măcar un gram. Potrivit cotidianului italian La Stampa, o explicaţie o reprezintă faptul că marile case de modă au adoptat standarde diferite, astfel că se întâmplă din ce în ce mai des să descoperim în magazine un fel de ghiduri pentru cumpărători, cu ajutorul cărora aceştia îşi pot găsi mărimea potrivită. Indiferent că este vorba de firme de renume precum Gucci, Valentino, Dolce&Gabbana, Ralph Lauren, H&M sau Brooks Brothers, un lucru este cert: sunt şanse foarte mici ca mărimea 44 dintr-un magazin să corespundă cu aceeaşi mărime din alt magazin. În plus, se ajunge şi la paradoxul cumpărăturilor on line, care, pentru a mai economisi nişte bani şi pentru a fi siguri că nu greşesc, ajung să comande mai multe mărimi ale aceluiaşi articol. Potrivit unui studiu al National Retail Federation, în 2010, americanii au returnat haine în valoare de peste 194 de miliarde de dolari, sumă ce reprezintă aproximativ opt la sută din încasările obţinute din vânzările de haine, tocmai din cauza neconcordanţei între etichete. Pentru a veni în ajutorul clienţilor, anumite mărci şi magazine americane au decis să rezolve problema şi totodată să dea o mână de ajutor străinilor care vin la cumpărături în New York. Astfel că fie etichetele sunt mai detaliate, fie în magazine există un fel de ghiduri pentru clienţi cu tabelul de conversiune a mărimilor.   

Soluţia salvatoare

În plus, tehnologia dă şi ea o mână de ajutor clienţilor debusolaţi. În anumite magazine, au fost introduse aşa-numitele „body scanner“ electronice, similare celor instalate în aeroporturi, care stabilesc mărimea potrivită fiecărui cumpărător şi sugerează cum să le adapteze diferitelor mărci pentru a descoperi articolul potrivit. Un exemplu este MyBestFit, un fel de cabină care în 20 de secunde înregistrează până la 200.000 de dimensiuni ale corpului, de la talie, la circumferinţa şoldurilor şi le compară cu datele existente în baza sa de date, unde sunt înregistrate măsurile utilizate de mărci precum American Eagle, Gap, Guess, Brooks Brothers, Levi’s. În doar câteva minute, acest sistem rapid oferă toate informaţiile necesare despre măsurile hainelor şi sugerează magazinele unde să le găsiţi pe cele mai potrivite. Vânzătorii plătesc o taxă ori de câte ori apar în rezultatele enumerate de MyBestFit. În acest fel, economisiţi timp şi evitaţi să faceţi cumpărături greşite. Sistemul s-a bucurat de foarte mult succes şi, în cel mult un an, aceste scannere vor fi prezente în toate centrele comerciale din Philadelphia până în California.

Ajutor de la producători

În timp ce dezbaterea privind necesitatea de a identifica o mărime comună este la ordinea zilei în Statele Unite, dar şi în Europa, unde, de exemplu, mărimile din Italia sunt diferite de cele din Marea Britanie şi Germania, în unele cazuri, iniţiativele pentru ajutorarea clienţilor în alegerea articolului potrivit vin chiar din partea firmelor. Astfel, designerii de la Levi’s au identificat trei tipologii de femei, pe baza cărora au fost create trei linii de blugi: Bold Curve, inspirată de corpurile cu forme, gen Beyoncè şi Jennifer Lopez şi de formele mediteraneene; modelul intermediar, Demi Curve, care corespunde corpului superbei actriţe Charlize Theron, ideal pentru a scoate în evidenţă o siluetă tonică şi bine conturată, şi Slight Curve, asociate de designeri siluetei actriţei Lucy Liu, şi care sunt perfecte pentru femeile cu siluetă filiformă. Pentru a stabili în care tip se încadrează fiecare doamnă, magazinele Levi’s din toată lumea vor pune la dispoziţia clientelor un metru pentru a-şi măsura propriile „curbe“ şi pentru a găsi, împreună cu vânzătoarea, modelul ideal pentru fiecare tip de siluetă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS