10.6 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Interacţiune cu automatul de băuturi răcoritoare

Dacă vreţi să vă cumpăraţi o băutură potrivită pentru vârsta şi sexul dumneavoastră va trebui să mergeţi până în Japonia, căci oamenii de ştiinţă din Ţara Soarelui Răsare au inventat un automat care foloseşte un soft de recunoaştere facială pentru a recomanda clienţilor băuturi în funcţie de vârsta şi sexul acestora. Compania care a investit în aceste automate de băuturi răcoritoare susţine că nivelul vânzărilor s-a triplat graţie acestei noi tehnologii. Creată de societatea JR East Water Business, maşinăria foloseşte senzori pentru a determina caracteristicile faciale ale clienţilor care se apropie de automat. După efectuarea recunoaşterii unui client, în dreptul anumitor produse apar etichete cu inscripţia „Recomandat“, iar produsele sugerate se schimbă şi în funcţie de momentul zilei şi de temperatura de afară. Potrivit reprezentanţilor companiei, în momentul în care un bărbat se apropie de automat, acesta va recomanda o băutură pe bază de cafea la cutie pentru că, potrivit sondajelor de opinie, reprezentanţii sexului tare preferă aceste băuturi. Dacă maşinăria „vede“ că respectivul bărbat are în jur de 50 de ani, atunci recomandarea se schimbă: cafeaua este înlocuită cu ceai verde. O femeie de 20 de ani care se apropie de această maşinărie va primi sugestia de a bea un ceai sau un suc dulce, întrucât sondajele de opinie arată că acestea sunt băuturile preferate de această categorie de persoane. „Ne-am gândit că experienţa de cumpărare ar fi mai bună şi mai amuzantă pentru clienţi dacă ar putea avea acest gen de interacţiune cu automatele noastre“, a explicat purtătorul de cuvânt al companiei JR East Water Business. Până acum, un singur automat de acest fel a fost instalat, într-o gară din Tokio, însă, datorită creşterii nivelului de vânzări, compania intenţionează să mai instaleze alte cinci, cât mai curând posibil.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS