21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinLinie vestimentară pentru tinerele mămici

Linie vestimentară pentru tinerele mămici

Un lanţ de magazine din Statele Unite a lansat o linie vestimentară pentru mamele adolescente, muza acestei colecţii fiind Juno, protagonista filmului cu acelaşi nume, regizat de Jason Reitman.

Adolescentele americane, care la fel ca Juno, protagonista filmului cu acelaşi nume, regizat de Jason Reitman, rămân însărcinate la vârste fragede nu vor mai avea de acum înainte dificultăţi în alegerea ţinutei. Cunoscuta casă de modă americană Forever 21, ale cărei creaţii se adresează mai ales tinerilor, a lansat recent noua colecţie „LoveMaternity“, destinată în exclusivitate tinerelor mămici. Afacerile casei de modă, care are peste 500 de magazine răspândite în toate colţurile Statelor Unite, nu au fost foarte afectate de criză, ba chiar dimpotrivă. Conducerea magazinului a decis să le ofere tinerelor mămici o colecţie de haine de calitate, la preţuri mici, dar care să satisfacă în acelaşi timp pasiunea pentru modă a tinerelor. Pentru moment, noua colecţie a fost lansată doar în cinci state. Deloc întâmplător, în trei dintre acestea – Texas, Arizona şi California – există cel mai mare procent de tinere care devin mame la vârsta adolescenţei. În aceste condiţii, este evident că obiectivul designerilor de la Forever 21 a fost de a atrage atenţia tinerelor mame, care se dau în vânt după bluzele colorate, colanţii şi blugii cu talie joasă sau rochiile scurte. De altfel, unul dintre sloganurile campaniei scoate clar în evidenţă scopul noii colecţii: „Go through your pregnancy in style with this jersey knit dress“, în traducere „Trăieşte sarcina cu stil, purtând această rochie din jerseu“.

Colecţie controversată

Lansarea noii colecţii nu a fost lipsită de controverse, ea fiind urmată de zeci de dezbateri şi comentarii, mai ales pe internet. Principalul motiv al acestor comentarii îl constituie faptul că această casă de modă, fondată în 1984 de Don şi Jin Sook Chang, un cuplu de origine coreană, catolic, nu a ascuns niciodată puternica inspiraţie religioasă a familiei şi a companiei: pe fiecare plasă în care sunt ambalate articolele achiziţionate din magazin este imprimat un celebru verset din Biblie , „Ioan 3:16“, iar copii ale textului sacru sunt expuse peste tot în birourile companiei. Detractorii iniţiativei sunt aceiaşi care cu ceva timp în urmă au criticat vehement programe tv, precum „The secret life of an american teenager“ sau reality-show-ul „16 and Pregnant“, precum şi filme precum „Juno“ şi „Mom at sixteen“, care se fac „vinovate“ de faptul că prezintă experienţa maternităţii la vârsta adolescentină drept o experienţă destul de amuzantă şi uşor de gestionat. În opinia contestatarilor, colecţia „Love Maternity 21“, deşi nu încurajează în mod explicit maternitatea adolescentină, măcar o face mai atrăgătoare. Există chiar voci care se tem că fetele ar putea rămâne mai uşor însărcinate tocmai datorită acestei oferte vestimentare atât de convenabile ca preţ şi atrăgătoare ca aspect.
„Ce ar trebui să le facem? Să le îmbrăcăm în saci, pentru că e ruşinos ceea ce au făcut?“, se întreabă Rosie Gray pe blogul său, iar ca ea şi alţi internauţi sunt uimiţi că există oameni care sunt atât de şocaţi când aud că adolescentele aleg să devină mame la vârste atât de fragede. De altfel, acest fenomen este în continuă creştere, nu doar în Statele Unite, unde naşterile „teen“ (la vârsta adolescenţei) reprezintă şase la sută din total, ci şi în celelalte ţări occidentale, precum Franţa, Austria, Marea Britanie sau în Europa de Est. În aceste condiţii, iniţiativa comercială a companiei Forever 21 va fi cu siguranţă imitată în curând.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU