22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinMarc Jacobs - modă pentru doamnele plinuţe

Marc Jacobs – modă pentru doamnele plinuţe

Casa de modă Marc Jacobs se pregăteşte să devină prima din lume care va produce o linie vestimentară pentru femeile plinuţe, colecţia urmând să includă haine XXL, cu mărimi mai mari de 42.

Creatorul vestimentar Marc Jacobs, şeful casei de modă care îi poartă numele, vrea să vadă care este nivelul cererii de haine pret-a-porter şi haute couture în rândul femeilor plinuţe – o categorie de cliente care încă este lăsată deoparte de designerii celor mai importante case de modă. Cu toate că încă nu a fost remis un comunicat oficial în acest sens, Robert Duffy, preşedintele de la Marc Jacobs, a anunţat această intenţie pe Twitter, confirmând că negocierile pe care compania le poartă pentru crearea de haine XXL sunt în plină desfăşurare. Duffy a precizat că o astfel de linie vestimentară va fi disponibilă cel mai devreme peste un an. „Suntem în discuţii, vorbim despre măsuri mari“, a scris Robert Duffy pe Twitter, precizând că nu îi place etichetarea „XXL“ şi că preferă să spună că Marc Jacobs va crea haine mai mari pentru femei voluptuoase. Toate acestea s-au petrecut la doar o săptămână după ce magazinul de lux Saks Fifth Avenue a anunţat că îşi va completa oferta de haine şi accesorii din filiala din New York cu mai multe articole pentru femeile care intră în categoria măsurilor XXL.

Păreri negative despre concept

Cu toate că apariţia pe coperta revistelor de modă a fotomodelelor XXL a fost bine primită de publicul din întreaga lume, designerii renumiţi nu le-au apreciat. Nici măcar nu s-au mobilizat să facă schimbări în acest sens în colecţiile lor, motiv pentru care case de modă celebre, precum Erdem şi Chloé, nu produc obiecte vestimentare care „depăşesc“ mărimea 42. Se poate spune chiar că, deocamdată, atitudinea pe care cei implicaţi în lumea modei o au faţă de dimensiunile mari de haine este negativă. De exemplu, anul trecut, când a aflat că revista germană Brigitte intenţionează să folosească femei obişnuite pentru şedinţele foto, designerul Karl Lagerfeld a catalogat ideea drept „absurdă“ şi a spus revoltat că aceasta a fost lansată de „mamele grase care stau în faţa televizorului cu o pungă de chipsuri şi spun că manechinele slabe sunt urâte“. În luna iunie a acestui an, designerul britanic Julien Macdonald, care face parte din juriul unei emisiuni-concurs în cadrul căreia se alege un top-model dintr-un grup de manechine aspirante la acest statut, a declarat că ar fi „o glumă proastă“ dacă fata câştigătoare ar fi un manechin cu măsuri XXL.

Haine la modă, în măsuri mari

Aşa cum s-a scris recent în revistele şi pe site-urile de specialitate, chiar şi pentru cei mai pricepuţi designeri este o adevărată provocare să creeze haine pentru femeile voluptuoase, pentru că acestea, deşi poartă mărimi asemănătoare, au conformaţii diferite. În plus, s-a vehiculat destul de mult timp ideea potrivit căreia femeile mai plinuţe nu ar fi dispuse să cheltuiască bani pe haine „de firmă“. Însă, după ce manechinul Crystal Renn, şi ea purtătoare de haine XXL, i-a fost muză genialului Jean Paul Gaultier şi a apărut pe coperta revistei Vogue din Italia, şi pentru că artista americană Beth Ditto, care poartă mărimea 46, este văzută mai mereu la festivaluri şi prezentări de modă, se pare că această perioadă este una propice pentru femeile plinuţe amatoare de haine de lux.
În plus, adolescentele supraponderale par să fie mai interesate de ideea de a purta haine sexy şi la modă, despre care spun că le conferă o anumită încredere de sine şi le fac să se simtă bine în propria piele. De aceea, devine din ce în ce mai evident faptul că moda XXL nu este doar un segment de nişă, ci o foarte isteaţă metodă de a pune bazele unui brand de succes cu haine cu măsuri mari. Cel mai probabil, dacă linia vestimentară XXL pe care intenţionează să o lanseze Marc Jacobs va avea succes, alţi designeri celebri vor urma şi ei tendinţa.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

9 COMENTARII