6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinSwatch, o legendă mereu în pas cu moda

Swatch, o legendă mereu în pas cu moda

Ceasurile Swatch se numără printre cele care se bucură de o extraordinar de mare popularitate chiar şi în zilele noastre, la 27 de ani de când marca a fost lansată pe piaţă.
Swatch este o marcă de ceasuri pe care orice iubitor de accesorii o cunoaşte şi o apreciază, o marcă populară, care oferă publicului ceasuri pentru orice gusturi şi orice buzunar. Firma Swatch şi-a făcut intrarea în lumea accesoriilor în anul 1983, într-o perioadă în care oamenii îşi cumpărau cel mult două ceasuri: unul pe care îl purtau zi de zi, celălalt pentru ocazii speciale. Această tendinţă s-a schimbat însă radical după apariţia ceasurilor Swatch. Însăşi denumirea acestora i-a atras pe cumpărători, numele produsului fiind ales tocmai în ideea de a semnaliza faptul că acesta este un „al doilea ceas“, unul mai haios şi mai diferit de ceasul purtat zi de zi.
Acestea au cucerit piaţa prin designul lor foarte colorat şi foarte vesel şi prin preţul accesibil, care se datora faptului că producţia accesoriilor nu era foarte scumpă. Totuşi, în ciuda acestui din urmă aspect, ceasurile Swa-tch erau realizate cu mare atenţie şi precizie, fiind făcute să dureze, lucru care a convins foarte mulţi cumpărători să le încerce. Avantajul cel mai mare al ceasurilor Swatch era şi încă este faptul că sunt accesorii elveţiene (prin urmare, de calitate şi fiabile), însă nu la fel de costisitoare precum celelalte mărci de ceasuri elveţiene.

Designul celor de la Swatch

În timp ce preţul este chiar şi acum un argument „cu greutate“ pentru cumpărarea ceasurilor Swatch, designul vesel şi culorile vibrante ale acestora au contribuit şi ele la succes. Încă de la începuturi, gama de modele de Swatch era atât de variată, încât oamenii au început deodată să îşi cumpere mai multe ceasuri cu modele şi culori diferite, pe care să le asorteze la diverse ţinute. Acesta a fost momentul când producătorul a decis să creeze şi game de ceasuri cu diverse teme, din dorinţa de a atrage cât mai mulţi clienţi. În acelaşi scop, designerii de la Swatch s-au întrecut în a lansa modele de ceasuri cu desene mai mult sau mai puţin abstracte, dar foarte colorate, publicul-ţintă al acestor produse fiind copiii şi adolescenţii.
În cele din urmă, directorii companiei au început să semneze contracte de colaborare cu diverşi artişti plastici, „aruncând“ pe piaţă colecţii de ceasuri ce cuprindeau accesorii care urmăreau o singură temă. Aceste ceasuri exclusiviste au devenit foarte repede obiecte de colecţie, în special când Swatch a hotărât să producă doar câteva sute de ceasuri din fiecare gamă. Astfel, ideea iniţială, aceea ca ceasurile Swatch să fie accesibile pentru toată lumea, a fost dată peste cap când ele au devenit obiecte de colecţie, pentru care împătimiţii erau dispuşi să plătească oricât.

Familia Swatch

Familia de ceasuri Swatch se împarte în patru categorii principale. Ceasurile din clasa „Original Swatch“ şi cele din categoria „Swatch Skins“ au carcase de plastic, în care este închis mecanismul de funcţionare. Acestea din urmă includ modele speciale de ceasuri, care sunt extrem de subţiri. De altfel, ceasurile din colecţia „Swatch Skin“ au intrat în Cartea Recordurilor, fiind desemnate cele mai subţiri ceasuri din plastic produse vreodată. Accesoriile din această colecţie sunt dintre cele mai populare, fiind uşor de purtat graţie „taliei“ şi greutăţii foarte mici. A treia categorie a fost botezată „Irony Swatch“, iar toate ceasurile care îi aparţin au curea şi carcasă de metal. Cea de-a patra clasă de Swatch se numeşte „Swatch Beat“, iar modelele incluse aici au atât carcase de metal, cât şi de plastic, în funcţie de design şi de publicul-ţintă. Această din urmă clasă include ceasuri din celelalte patru categorii, însă fiecare model a fost relansat după ce a fost îmbunătăţit.
Familia Swatch cuprinde şi o linie de bijuterii, numită „Swatch Bijoux“, care a fost lansată pentru a întâmpina noul mileniu. Mai mult, Swatch s-a aliat cu producătorul de bijuterii Swarovski, care a contribuit la crearea accesoriilor prin încrustarea lor cu celebrele pietre preţioase.

Ceasuri îmbunătăţite permanent

Ceasurile Swatch au fost concepute în aşa fel încât să fie interesante pentru toate categoriile sociale. De aceea, producătorii s-au gândit să încorporeze acestor accesorii diverse funcţii, pentru ca să poată fi purtate în orice condiţii de mediu şi în timpul unor activităţi diverse. Există astfel ceasuri Swatch special concepute pentru pasionaţii de scufundări subacvatice – ceasuri care rezistă la orice adâncime şi presiune. Pentru iubitorii de gadget-uri au fost produse ceasuri Swatch dotate cu conexiune la internet, graţie căreia purtătorul poate afla oricând ultimele ştiri din lume, starea vremii şi chiar cotaţiile de la bursă.
Produse emblematice pentru anii 1980, ceasurile Swatch au fost îmbunătăţite constant, reuşind să rămână la nivelul aşteptărilor chiar şi după trecerea în noul mileniu. Prin urmare, ceasurile Swatch sunt la fel de valoroase ca obiecte retro demne de a fi colecţionate, dar şi ca accesorii de ultimă generaţie, care ţin pasul cu cele mai noi tehnologii apărute pe piaţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS