21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Utilizarea internetului creşte coeficientul
de inteligenţă

În ciuda avertismentelor privind efectele negative pe care era digitală le-ar putea avea asupra dezvoltării creierului, oamenii de ştiinţă au descoperit că navigarea pe internet poate creşte coeficientul de inteligenţă şi capacitatea de memorie a adulţilor. Cercetătorii din cadrul Universităţii California au comparat activitatea cerebrală a persoanelor care foloseau foarte rar internetul cu cea a utilizatorilor experimentaţi ai acestei minuni tehnologice. Subiecţii, cei neexperimentaţi într-ale internetului, au fost analizaţi câte o oră timp de mai multe zile, în perioadele de studiu ei fiind rugaţi să navigheze la întâmplare pe internet. După cinci zile, s-a constatat că zona cortexului prefrontal, cea care controlează abilitatea de luare a deciziilor şi de integrare a deciziilor complexe, devenise mult mai activă. „Aceşti centri erau relativ inactivi la începutul experimentului“, a anunţat Gary Small, profesor de psihiatrie în cadrul universităţii, cel care a şi realizat acest studiu. „Însă, după cinci zile, zonele cerebrale respective erau la fel de active ca şi în cazul persoanelor care utilizează în mod frecvent internetul. Această constatare dovedeşte faptul că funcţiile cerebrale se pot îmbunătăţi foarte repede cu ajutorul acestei tehnologii. În plus, rezultatele cercetării demonstrează faptul că media coeficientului de inteligenţă creşte constant şi continuu, odată cu progresele înregistrate de cultura digitală. Abilitatea de a procesa rapid informaţiile şi de a coordona fără greşeală sarcini multiple se îmbunătăţeşte şi ea graţie internetului“, a explicat Gary Small. Acesta a precizat că şi cele mai plictisitoare activităţi, ca, de exemplu, verificarea e-mail-urilor primite, pot promova dezvoltarea abilităţilor de luare a deciziilor. „Curăţarea selectivă a căsuţei de poştă electronică poate dezvolta capacitatea de a procesa cantităţi mari de informaţii şi de a decide ce este important şi ce nu“, a concluzionat profesorul Small.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII