12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinAoleo, vine Crăciunul!

Aoleo, vine Crăciunul!

Crăciunul ar trebui să fie un moment de bucurie şi armonie, însă pentru foarte mulţi dintre noi a devenit o perioadă în care stresul şi oboseala ating cote maxime.

Sărbătorile de iarnă au devenit în ultima perioadă mai degrabă o corvoadă, şi nicidecum un motiv de bucurie. Cea mai mare sursă de stres o constituie cadourile, indiferent că este vorba de băile de mulţime în căutarea cadoului perfect, cursele în ultimul minut şi, nu în ultimul rând, necesitatea de a fi atenţi la buget. Însă, există strategii pentru a face faţă cu brio stresului de Crăciun, precum şi mii de variante pentru a organiza un adevărat turneu pentru cumpărarea cadourilor, care variază în funcţie de obiceiurile fiecăruia. De altfel, se pot realiza adevărate profiluri de cumpărături. Strategiile de supravieţuire pentru specialiştii în shopping, la fel ca şi „fotografia“ diferitelor stiluri de cumpărături în zilele care preced Crăciunul, sunt rezultatul unui studiu cu privire la raportul între europeni şi cumpărăturile de Crăciun realizat de specialiştii italieni de la Bocconi & Trovato Partner pe un grup de 150 de experţi în arta cumpărăturilor.
Astfel, în opinia a 64% dintre experţii intervievaţi, stresul este cuvântul de ordine, aproape jumătate dintre cumpărători (41 la sută) sunt mereu pe fugă, 28 la sută sunt nervoşi la ideea că trebuie să caute cadouri, iar 19 la sută trăiesc această experienţă ca pe un coşmar de care nu pot scăpa. De menţionat că la originea acestei situaţii se află doar proasta organizare. 52 la sută dintre experţii intervievaţi afirmă că majoritatea clienţilor nu ştiu ce să cumpere (35 la sută) şi nici de unde (28 la sută), iar mulţi dintre ei ar dori să apeleze la ajutorul unui profesionist.

Cadouri pe sexe

Femeile şi bărbaţii se deosebesc mult şi în ceea ce priveşte modul în care fac cumpărăturile de Crăciun. În opinia a 65 la sută dintre experţii intervievaţi, prima diferenţă constă în faptul că femeile se învârtesc prin cel puţin trei-patru magazine înainte de a decide ce să achiziţioneze, în timp ce bărbaţii au tendinţa să cumpere din primul magazin care le iese în cale. În plus, din câte se pare, reprezentanţii sexului tare pleacă la cumpărături cu ideile bine puse la punct, însă apoi se pierd şi intră în criză. La rândul lor, femeile sosesc şi ele cu „tema făcută“, însă la final ajung să îşi petreacă o oră sau chiar două în căutarea cadoului perfect. În aceste condiţii, şase specialişti din zece le recomandă soţilor să meargă separat la cumpărături, de preferinţă în compania unui prieten, pentru a evita ca această incursiune printre rafturi să se transforme într-un motiv de ceartă. Cele mai frecvente conflicte nu apar din cauza banilor cheltuiţi, ci a timpului alocat cumpărăturilor şi alegerii unui obiect în detrimentul altuia. Cel mai dificil cadou este de departe cel pentru soacră, punct de vedere împărtăşit de 36 la sută dintre persoanele intervievate. O alegere dificilă o constituie şi cadourile pentru copii şi nepoţi, precum şi cel pentru partener.

Profil de cumpărător

Cumpărătorii se împart în cinci categorii, în funcţie de stilul de shopping „practicat“.
„Gust dulce“: Din această categorie fac parte acei oameni care trăiesc atmosfera de Crăciun şi experienţa cumpărăturilor în mod pozitiv şi fără stres. Aceştia sunt atenţi la noile tendinţe, la obiectele cele mai la modă, şi pun mereu accent pe cantitate, ca şi cum fiecare cadou ar fi pentru ei înşişi.
„Numere prime“ – din această categorie fac parte persoanele foarte bine organizate, care au pus la punct toate detaliile, shoppingul pentru acestea părând mai degrabă o experienţă militară. Riguroşi şi mereu siguri pe ei, cumpărătorii din această categorie nu acceptă sfaturi sau alternative la cadoul ales.
„Fără linişte“ – reprezentanţii acestei categorii sunt exact contrariul „numerelor prime“, intrând rapid în panică şi demonstrând o incapacitate incredibilă de a se organiza. Ei înfruntă coşmarul cumpărăturilor fără a avea nici cea mai mică ideea în legătură cu cadourile pe care le vor cumpăra, se întorc de mai multe ori în acelaşi magazin, nu se pot decide şi apelează la „cadoul de serie“, altfel spus, acelaşi obiect pentru toată lumea.  
„Superlacomii“ – sunt adevăraţii fani ai cumpărăturilor, însă au nevoie să îşi satisfacă permanent acest entuziasm de a cumpăra, astfel că nu ies niciodată cu mâinile goale dintr-un magazin. Pentru ei nu contează neapărat cadoul, ci momentul achiziţionării lui.
„Ultimul minut“ – cuvântul de ordine pentru reprezentanţii acestei categorii este stresul. În fiecare an lasă totul pe ultimul moment, fiind nevoiţi să facă adevărate tururi de forţă, în ciuda faptului că traficul este infernal, iar rafturile din magazine sunt aproape goale.

Strategii de supravieţuire
Profesioniştii în arta cumpărăturilor au stabilit cinci reguli de aur pentru a supravieţui stresului de Crăciun. În primul rând, trebuie să vă gândiţi din timp la ce şi când vreţi să cumpăraţi, pentru a evita astfel cursele pe ultima sută de metri. În al doilea rând, planificaţi cu exactitate bugetul alocat cumpărăturilor, pentru a evita orice discuţii în contradictoriu. Împărţiţi-vă sarcinile cu partenerul şi alegeţi-vă cu atenţie tovarăşii de cumpărături, în funcţie de gusturi şi atitudini, pentru a evita certurile continue. În timp ce alergaţi dintr-un magazin în altul pentru a cumpăra cadouri pentru ceilalţi, amintiţi-vă să vă oferiţi şi dumneavoastră mici bucurii, în acest fel experienţa devenind mai amuzantă. Nu uitaţi de tradiţii, însă încercaţi să fiţi original, de exemplu, alegând cadouri ceva mai neobişnuite. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII