24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024

Scurte ştiri


Robotul-dădacă, noua invenţie a japonezilor

Grupul japonez de distribuţie Aeon şi firma niponă de robotică Tmsuk a prezentat recent un „robot de companie“. După cum informează site-ul 20minutes.fr, rolul roboţelului este de a distra copiii dintr-un centru comercial, cât timp părinţii acestora îşi fac cumpărăturile. Micuţii care vor să vorbească şi să se joace cu roboţelul trebuie să aibă un card de membru al Clubului centrului comercial din Fukuoka, unde „lucrează“ robotul. Datorită acestui card, maşinăria poate identifica fiecare copil, îl strigă pe nume şi ţine seama dacă este vorba de un băieţel sau de o fetiţă atunci când întreţine o conversaţie. Pe viitor, Aeon şi Tmsuk intenţionează să pună în practică mai multe aplicaţii de acest gen, ca de exemplu un robot care să ghideze clienţii printre raioanele magazinului sau posibilitatea de a telecomanda un robot care să facă el cumpărăturile în locul oamenilor. Unul dintre obiectivele acestei iniţiative este de a obişnui copiii cu fiinţele artificiale, întrucât japonezii sunt convinşi că în viitor roboţii vor fi prezenţe obişnuite în casa fiecăruia dintre noi.

Pilotul a refuzat să aterizeze pe un aeroport nou

Un pilot de avion a făcut un ocol de aproape 2.000 de kilometri după ce a refuzat să aterizeze pe un aeroport construit recent în India, motivând că nu a auzit de respectivul loc. Avionul cu 233 de pasageri la bord plecase de la Amsterdam, dar când a ajuns în apropiere de localitatea Hyderabad, unde trebuia să aterizeze, pilotul a deviat zborul către New Delhi. Ajuns deasupra aeroportului de aici, pilotul companiei KLM nu a primit permisiunea să aterizeze, aşa că a zburat către Mumbai, unde a aterizat după două ore. Acesta a motivat devierea zborului susţinând că nu ştia nimic de aeroportul nou-construit în localitatea Hyderabad, iar computerul de bord îi semnalase că în locul respectiv era teren viran. Oficialii spun însă că toate companiile aeriene fuseseră informate încă de pe 14 martie de deschiderea noului aeroport. Acest caz nu este singular, mai mulţi piloţi ai altor companii aeriene plângându-se că aparatura de bord nu recunoaşte noul aeroport. Piloţii europeni întâmpină mari probleme în această zonă, dar cei indieni s-au obişnuit: opresc semnalul de avertizare şi îşi continuă liniştiţi coborârea pe aeroportul Hyderabad.

Ou de ciocolată vândut pentru 7.200 de dolari

Un ou uriaş de ciocolată, cântărind aproximativ 160 de kilograme, a fost vândut în Brazilia cu 7.210 dolari, informează site-ul 20minutes.fr. Giganticul ou măsoară 1,20 metri în înălţime, are un diametru de 91 de centimetri şi o grosime de 4,2 centimetri şi a fost „construit“ special pentru sărbătoarea Paştelui catolic. Oul este făcut din ciocolată cu lapte şi a fost umplut cu peste 2.500 de bomboane cu diverse arome. „Am creat acest ou pentru a arăta că sărbătoarea Paştelui nu are limite“, a declarat Laury Roman, directorul cofetăriei din Sao Paulo, unde a fost realizat desertul care poate „îndulci“ aproximativ 1.600 de persoane. Până acum au fost vândute 13 ouă de ciocolată uriaşe, dar acesta a adus până acum cel mai mare profit.

Brad Pitt şi Angelina Jolie, înrudiţi cu candidaţii la preşedinţia SUA

Brad Pitt se înrudeşte cu candidatul democrat la preşedinţia Statelor Unite Barack Obama, în timp ce Angelina Jolie ar putea fi rudă cu Hillary Clinton, susţin experţii americani în genealogie. După cum informează site-ul pr-inside.com, cercetătorii din cadrul Societăţii de Istorie Genealogică din New England au descoperit că Brad Pitt este un văr îndepărtat al lui Obama, în timp ce iubita lui este o verişoară de departe a lui Hillay Clinton. Experţii au mai dezvăluit şi alte legături de sânge neaşteptate ale lui Hillary Clinton, susţinând că aceasta, fiind de origine canadiană, se înrudeşte de departe cu Madonna, Camilla Parker-Bowles, Celine Dion şi Alanis Morissette. „Studiul arată că oameni aparent diferiţi pot fi înrudiţi, iar aceste legături se descoperă între persoane la care nici nu te-ai aştepta“, a declarat genealogul Christopher Child, care şi-a petrecut ultimii trei ani urmărind arborele genealogic al candidaţilor la preşedinţia Statelor Unite, descoperind că Brad Pitt şi Barack Obama sunt veri de gradul al nouălea, exact ca şi Angelina Jolie şi Hillary Clinton.

Salma Hayek nu vrea să-şi boteze fiica

Salma Hayek a decis să nu îşi boteze fiica, aducându-şi aminte de conflictele pe care le-a avut în copilărie cu părinţii ei din cauza religiei. După cum informează site-ul pr-inside.com, producătorul Felipe Fernandez del Paso, un prieten de-ai actriţei, care a petrecut Paştele alături de Salma Hayek şi de familia ei, a confirmat faptul că micuţa Valentina Paloma nu va fi botezată. „Fetiţa va împlini în curând şase luni şi este o frumuseţe de copil, iar Salma nu vrea să o boteze“, a declarat del Paso pentru revista People. Salma Hayek, de 41 de ani, a fost crescută într-o familie de catolici cu principii religioase foarte stricte şi a fost educată la o şcoală catolică din Louisiana, de unde a fost exmatriculată pentru că făcea tot felul de farse călugăriţelor.

Nicole Richie lansează o colecţie de bijuterii

Nicole Richie este hotărâtă să îşi extindă afacerile, ea urmând să lanseze pe piaţă propria colecţie de bijuterii. Potrivit site-ului pr-inside.com, starleta a început deja să creeze bijuterii ce urmează să fie produse de exclusivista companie Mouawad, cea care a executat şi colecţia de bijuterii de lux a lui Heidi Klum. Proaspăta mămică Nicole Richie este entuziasmată de noua ei idee şi de felul în care se desfăşoară procesul de creaţie, pentru că poate crea bijuteriile în timp ce are grijă de fiica ei de câteva săptămâni. Îmi place să mă joc cu bijuteriile, să fac tot felul de combinaţii extravagante. Lucrez cu profesionişti şi toţi au fost răbdători cu mine, până am învăţat toate dedesubturile. Cu toţii au fost atât de drăguţi încât să-şi adapteze programul la orarul meu“, a declarat Nicole Richie, încântată de noul ei proiect. Potrivit revistei People, în afară de această colecţie de bijuterii, Nicole Richie intenţionează să lanseze pe piaţă o linie vestimentară pentru copii şi un parfum.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS