joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinPicătura de cunoaştere

Picătura de cunoaştere

Aspiratorul, eficient împotriva puricilor

Cercetătorii americani au descoperit cu stupoare că aspiratoarele reprezintă o metodă de exterminare a puricilor la fel de eficientă ca şi otrava. Oamenii de ştiinţă susţin că aceia care vor să scape de puricii aduşi în casă de animalele de companie nu trebuie decât să dea cu aspiratorul, pentru că această acţiune ucide 96 la sută dintre puricii adulţi şi extermină în totalitate insectele tinere. Glen Needham, profesor de entomologie la Universitatea din Ohio, a analizat în timpul studiului „efectul“ pe care aspiratorul îl are asupra celei mai comune specii de purici, Ctenocephalides felis. Needham susţine că orice fel de aspirator folosiţi, puricii nu vor mai scăpa.
În studiul publicat în revista Entomologia Experimentalis et Applicata, Glen Needham a explicat descoperirea făcută prin faptul că peria aspiratorului distruge învelişul exterior cerat al puricilor, fără de care aceste insecte şi larvele lor nu pot supravieţui. Rezultatul studiului a fost atât de surprinzător încât cercetătorii au repetat de mai multe ori experimentul pentru a se convinge. „Pentru a explica rezultatele în termeni obişnuiţi, putem asemăna acţiunea aspiratorului asupra puricilor cu un abuz fizic suferit de o persoană. În urma unui astfel de abuz, puricii nu mai supravieţuiesc“, a ţinut să precizeze Needham. „Problema puricilor poate fi rezolvată în mai multe feluri, dar considerăm că soluţia propusă de noi este de preferat, întrucât este eficientă şi ieftină în acelaşi timp. În plus, ştiind că aspiratorul este cea mai bună armă împotriva puricilor, oamenii vor renunţa să cheltuiască sume uriaşe pentru dezinsecţie şi vor fi feriţi de riscul de a intra în contact cu substanţe chimice“, a adăugat Glen Needham.