12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinNouă zile în Era ciocolatei

Nouă zile în Era ciocolatei

Cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului European al Ciocolatei – Eurochocolate – s-a desfăşurat în perioada 13-21 octombrie în oraşul italian Perugia.

Evenimentul, dedicat în exclusivitate „Mâncării zeilor“, transformă acest nobil aliment într-un exponent al existenţei umane, capabil să înmagazineze într-o cutie orice gust sau tendinţă. Toţi iubitorii ciocolatei, mari sau mici, au avut ocazia de a trăi nouă zile în Era ciocolatei şi de a se bucura de fumuseţile unui oraş precum Perugia, devenit în această perioadă o mare fabrică de ciocolată în aer liber.
La eveniment au participat, la fel ca în fiecare an, marii producători de ciocolată ai lumii şi sute de mii de vizitatori. Potrivit organizatorilor, festivalul a câştigat de la an la an simpatia publicului, fie că este vorba de împătimiţi consumatori de ciocolată, fie doar de persoane dornice să asiste la un eveniment inedit.

Forme şi gusturi dintre cele mai variate

În cadrul festivalului au fost organizate expoziţii, workshop-uri şi degustări. Ciocolata, aşa cum era de aşteptat, a fost prezentă la tot pasul sub diferite forme şi gusturi: de la clasicele tablete de ciocolată, bomboane cu umpluturi şi glazuri de tot felul, până la ciocolată în formă de telefon celular, de personaje de desene animate sau supereroi din lumea filmului.
Pentru vizitatorii dornici să se umple de energie, organizatorii au propus bateriile din ciocolată numite „Chocopower“. De asemenea, persoanele „suferinde“ din cauza dorinţei de dulciuri au avut la Eurochocolate posibilitatea de a-şi cumpăra „Chocopirin-A“. Este vorba despre „aspirina de ciocolată“, care poate fi „administrată“ fără recomandarea medicului şi care are un efect benefic atât pentru cei mici, cât şi pentru cei mari.
Toate aceste produse au fost realizate de maeştrii dulciurilor din toate colţurile lumii, reuniţi la Perugia pentru a participa la acest eveniment, al cărui simbol, creat de designerul italian Giulio Iacchetti, este o mistrie. Alegerea acestui simbol a fost făcută pentru a arăta tuturor că ciocolata poate fi folosită ca bază pentru sculptarea oricărui produs de dimensiuni mici sau mari.

Sculpturile în ciocolată, atracţia principală

Cei prezenţi la festival au avut ocazia de a participa la cursuri legate de producerea ciocolatei, tehnicile folosite sau ultimele inovaţii în domeniu.
Noutatea ediţiei din acest an a reprezentat-o Geo Choco-caching. Este vorba despre un concurs la care participanţii, dotaţi cu GPS-uri, au pornit în căutarea a numeroase comori, formate, aşa cum era de aşteptat, din produse de ciocolată. Demnă de remarcat a fost şi tentativa de a realiza o ciocolată de 11 metri pătraţi pentru care au fost folosite 3.000 de kilograme de ciocolată fondantă şi care are toate şansele să intre în Cartea Recordurilor.
Pentru a redescoperi valoarea simţurilor şi „pentru a înţelege cât mai bine ciocolata“ a fost organizat „SNAP, sunetul ciocolatei care se sparge în bucăţi“, o iniţiativă care antrenează toate simţurile, mai puţin cel al vederii. Oaspeţii manifestaţiei au participat, de fapt, la o degustare de ciocolată inedită. Totul s-a desfăşurat pe întuneric, protagoniştii fiind doar sunetul, parfumul, forma şi gustul produsului.
La fel ca în fiecare an, un mare succes au avut sculpturile realizate exclusiv din ciocolată, mai ales că artiştii care au lucrat la realizarea adevăratelor opere de artă distribuiau spectatorilor bucăţi de ciocolată. Apreciate au fost şi „ChocoFarm“ (Clinica dulce de frumuseţe), un proiect dedicat îngrijirii corpului cu produse pe bază de ciocolată şi cacao, precum şi „ChocoFamily“, un spaţiu dedicat în exclusivitate copiilor mai mici de 12 ani, unde buna dispoziţie şi dulciurile au fost la discreţie pentru micuţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS