10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinFestivalul cumpărăturilor - deliciul indonezienilor

Festivalul cumpărăturilor – deliciul indonezienilor

În fiecare an, din martie şi până în august, indonezienii pleacă în ţările învecinate pentru „festivalul cumpărăturilor“. Fie că vorbim despre Singapore, Bangkok sau Hong Kong, de mall-uri sofisticate sau de străzile înţesate de magazine, de branduri cunoscute ori de produse autohtone, sezonul de cumpărături s-a deschis în mod oficial.

Din Singapore şi până în Bangkok, Hong Kong, magazinele scad preţurile la toate produsele. Reducerile se fac proporţional, ajungând chiar până la 90 la sută din preţul iniţial. Dependenţii de cumpărături sunt dispuşi să parcurgă sute de kilometri pentru a profita de megareducerile de sezon. Hassan Kassim, directorul Biroului indonezian pentru turism din Singapore, a precizat că, în perioada reducerilor de anul trecut din Singapore, numărul turiştilor indonezieni a înregistrat o creştere de 11 procente comparativ cu media lunară. Acesta nu este un lucru surprinzător, ţinând cont de faptul că, în fiecare sezon de reduceri, indonezienii adoră să viziteze insula pentru un week-end de shopping. Rambursarea globală din Singapore din perioada ianuarie – iulie 2006 a arătat că indonezienii au avut un buget mare pentru cumpărături, devenind astfel cel mai cheltuitor popor. Nu este de mirare că Singapore este ţara cea mai vizitată de dependenţii de cumpărături, pentru că, în fiecare sezon, în magazinele de aici apare întotdeauna ceva nou. Anul acesta, în Singapore s-a deschis cel mai nou „Mecca“ al shopping-ului, intitulat Vivo City. Acesta  găzduieşte peste 300 de magazine, având o suprafaţă de 2.563 de metri pătraţi.

Itinerarii pentru cumpărături

Cel mai interesant lucru despre megareducerile din Singapore este faptul că biroul pentru turism organizează trasee speciale pentru a le oferi turiştilor posibilitatea de a încerca o experienţă diferită a cumpărăturilor. Orchard Road şi mall-urile obişnuite nu mai prezintă interes pentru turişti, Singapore oferind o mulţime de destinaţii incitante
care-i ajută pe aceştia să-şi împlinească visul cumpărăturilor. Turiştii au astfel posibilitatea să aleagă unul dintre cele trei itinerarii: fie îşi pot face cumpărăturile în turul „Quaint and Quirky“ (locaţii de unde se pot achiziţiona obiecte ciudate şi nostime), pot hoinări pe strada cu bazaruri din partea de est a ţării, unde are loc „Marine Parade Promenade“ (parada marinei), fie se pot orienta spre partea de vest, numită „şarmanta micuţă Indie“. Fiecare  plimbare durează în medie trei ore şi jumătate (suficient ca turiştii să se delecteze cu produsele oferite şi să-şi aleagă tot ce le pofteşte sufletul), iar biletul unei călătorii costă 25 de cenţi pentru adulţi. În plus, biroul pentru turism organizează două festivaluri pentru a completa oferta de sezon: festivalul mâncării şi cel al artei. Turiştii au posibilitatea să mănânce ca nişte regi, să asiste la spectacole deosebite şi să-şi cumpere tot ce le face cu ochiul în cadrul unui pachet turistic ce costă 105 dolari.

Când ne gândim la „târguieli“, Bangkok ne vine mereu în minte

În perioada megareducerilor din Thailanda, iunie – august, mall-urile centrale, precum MBK, şi pieţele de week-end, printre care se numără Chatuchak, sunt luate cu asalt, peste 200.000 de turişti vizitându-le zilnic. Ray Indra, reprezentant de marketing al Autorităţii pentru turism al Thailandei din Indonezia, a precizat că, în afară de mall-urile dichisite precum Siam Paragon şi Gayson, în Bangkok cumpărăturile de stradă sunt o marcă înregistrată. Obiectele achiziţionate din branduri locale precum NaRaYa şi OTOP sunt unicate.
Tânărul designer Billy Tjong adoră să meargă la shopping în Singapore, el fiind de părere că aceia care îşi fac cumpărăturile în Bangkok ştiu să îşi aprecieze banii. „Designerii locali sunt foatre creativi şi realizează haine din materiale deosebite, la preţuri accesibile“, a declarat Billy Tjong. În afară de agitata capitală a ţării, turiştii pot vizita şi alte oraşe din Thailanda, precum Chiangmai, Chiangrai, Pattaya şi Phuket, mai ales pentru că reducerile de preţuri se practică peste tot, atât în magazine, în bazaruri, cât şi pe plaje.

Hong Kong – alt paradis al shopping-ului

La fel ca Thailanda, Hong Kong-ul este şi el o atracţie turistică pentru iubitorii de cumpărături, oferindu-le acestora mall-uri şi străzi împânzite de magazine. Toţi clienţii, de la cel obişnuit şi până la cei mai pretenţioşi, pleacă satisfăcuţi din aceste magazine. Singurul inconvenient îl constituie distanţa şi costurile unei călătorii până aici. Pentru a atrage cât mai mulţi vizitatori, vara se organizează mai multe evenimente amuzante, inclusiv concursul „Cumpărătorul anului din Hong Kong“, în care concurenţii se luptă pentru acest titlu. Alt deliciu al turiştilor în constituie „Harbour Extravaganza“, o simfonie de lumini şi artificii, ocazie cu care se celebrează a zecea aniversare a Regiunii Administrative de aici. Hong Kong-ul este o destinaţie preferată de turişti pentru vacanţe şi pentru cumpărături. În perioada iunie – august, biletele de turism înregistrează o creştere de 30 la sută către destinaţiile Hong Kong, Singapore şi Bangkok. Peste 33.000 de turişti indonezieni au venit în iulie 2006 la festivalul cumpărăturilor din Hong Kong, printre cele mai căutate obiecte fiind articolele vestimentare, genţile, accesoriile. Preţul obiectelor electronice este mai scăzut faţă de cel practicat în alte ţări, ceea ce face ca paleta cumpărătorilor să fie şi mai diversificată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS