17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăMagazinFrumusetea vinde mai bine

Frumusetea vinde mai bine

Daca v-ati aflat in ipostaza de a constata ca la iesirea din magazin aveti plasele pline si portofelul gol, atunci ati face bine sa dati vina pe vânzatoarele care v-au servit.


Cercetatorii de la Universitatea din Viena au ajuns la concluzia ca vânzatorii mai aratosi contribuie la cresterea cifrei de afaceri a angajatorilor. Pentru acest studiu, 432 de femei si de barbati au fost confruntati cu o serie de vânzatori, de ambele sexe, cu un aspect neatragator, atragator sau foarte atragator. Rezultatele au fost clare. In cazul „frumuseilor“, probabilitatea ca acestia sa isi vânda marfa era mult mai mare, cumparatorii parând mult mai dispusi sa scoata bani din buzunar. Si acesta nu este singurul avantaj pe care vânzatorii atragatori il au in fata celor cu un aspect mai putin placut. Din câte se pare, primii sunt considerati si mai credibili, si competenti. In plus, in cazul in care angajatii au un aspect deosebit de atragator, si produsul vândut pare sa creasca in ochii cumparatorilor. De mentionat ca si prea multa frumusete strica. In urma studiului s-a constatat ca vânzatorii mult prea aratosi ii intimidau pe cumparatori, acestia fiind chiar speriati. „Vestea buna este ca nu avem nevoie sa aratam ca Angelina Jolie sau Brad Pitt pentru a avea succes in vânzari. Insa un aspect ingrijit si elegant este un factor de succes, atât pentru femei, cât si pentru barbati“, a spus dr. Claus Ebster, coordonatorul studiului, profesor de marketing la Universitatea din Viena.


Frumusetea nu e totul


In opinia specialistului austriac, cele mai mari performante le au vânzatorii al caror aspect exterior este peste medie. In schimb, nu au nici o sansa angajatii imbracati neglijent si care nu stiu cum sa se prezinte in fata clientilor. Pentru ca un vânzator sa cucereasca inima clientului, trebuie sa fie si foarte prietenos si, mai ales, sa stie despre ce vorbeste. „Pe lânga aspectul exterior, conteaza si o consiliere buna. Doi din zece cumparatori multumiti revin si cumpara din acelasi magazin. Mai ales in comertul specializat, angajatii trebuie sa aiba o pregatire speciala si sa cunoasca foarte bine produsele“, a spus Hubertus Pellengahr, reprezentantul Uniunii germane a comerciantilor. In plus, un bun vânzator trebuie sa stie sa se adapteze la stilul fiecarui client. „Un vânzator cu adevarat bun afla si ceea ce un client nu vrea sa spuna sau nu stie cum sa explice“, a mai spus specialistul german.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS