10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinSupermarketuri impotriva obezitatii

Supermarketuri impotriva obezitatii

Mai nou, la lupta impotriva obezitatii s-ar putea alia si proprietarii de supermarketuri, care par sa fi pus „gând rau“ clientilor „cu greutate“.


Desi pare un vis, nu e imposibil ca in curând sa avem de-a face cu un supermarket „prieten“ al siluetei si al sanatatii, cu nutritionisti prezenti la fiecare raion si cu produse gândite pentru o alimentatie sanatoasa si hipocalorica. Si de aici, cu un pic de fantezie, nu este deloc greu sa inventam trucuri si artificii pentru ca toti clientii sa faca mai multa miscare, de exemplu, parcari externe, plasate la o distanta respectabila pentru a-i sili pe vizitatori sa se deplaseze un pic pe jos. Noul supermarket ar putea fi un aliat de nadejde in lupta impotriva kilogramelor in plus. Suprapoderabilitatea si obezitatea reprezinta una dintre cele mai serioase probleme la nivel european. Doar in Italia, procentul oamenilor „cu greutate“ este de peste 33 la suta din populatia adulta, in timp ce copiii „extralarge“ sunt in procent de 20 la suta. In aceste conditii, in lupta impotriva kilogramelor orice aliat este bun. Initiativa „supermarketului antiobezitate“ apartine Asociatiei italiene de dietetica si nutritie clinica (ADI), care anual organizeaza o campanie de sensibilizare nationala fata de „epidemia kilogramelor in plus“, campanie botezata „Obesity Day“ .


Miscare printre rafturi


Aceasta zi de informare a opiniei publice, ce va avea loc pe 10 octombrie, a ajuns la cea de-a sasea editie si implica peste 160 de centre specializate ale Serviciului sanitar national, care le vor oferi cetatenilor teste, analize si recomandari gratuite. Tema din acest an este „Parliamo ancora di obesita e alimentazione“ (Sa vorbim din nou despre obezitate si alimentatie). Ideea anului este tocmai crearea unui supermarket „pentru sanatate“, care, desi respecta libertatea si drepturile individuale, se opune comercializarii asa-numitei „junk food“, denumirea generala data tuturor alimentelor care nu ofera organismului substante nutritive si care au un continut deosebit de ridicat de sare, zahar, grasimi si calorii. Gustarile sarate, guma, bomboanele, cele mai multe deserturi din comert, mâncarea prajita de la fast-food si sucurile carbogazoase sunt câteva dintre cele mai cunoscute alimente ce nu se vor afla pe rafturile noului tip de supermarket. In schimb, aici se vor comercializa produse apartinând dietei meditaraneene si cu etichete clare cu privire la continutul de calorii si substante. Referindu-se la acest nou tip de comert, Giuseppe Fatati, secretar general ADI si coordonator national al initiativei „Obesity Day“, a declarat: „Este o ipoteza care poate fi pusa in aplicare in anii urmatori si care se bazeaza pe o serie de principii comune: centralizarea persoanei, adica umanizarea, integrarea in teritoriu, altfel spus urbanismul, apartenenta si solidaritatea, sociabilitatea si starea de bine, percepute de fiecare individ si de colectiv“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS