16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăMagazinFemeile n-au ratiune in magazine

Femeile n-au ratiune in magazine

Oamenii de stiinta germani sustin ca femeile isi pierd uzul ratiunii ori de câte ori merg la cumparaturi. Potrivit unui studiu dat publicitatii de cotidianul german Bild, cercetatorii de la Universitatea din Münster i-au pus fata in fata pe reprezentantii celor doua sexe cu produsele lor favorite. In acelasi timp, un aparat de masurare a undelor magnetice determina activitatea cerebrala a participantilor la studiu, mai ales din acea parte din creier, cu bunul simt si gândirea rationala. S-a constatat ca in timp ce femeile se afla la cumparaturi, partea din creier responsabila cu emotiile si sentimentele placute atinge excitatia maxima. Oamenii de stiinta au mai descoperit ca aceeasi excitatie cerebrala ii cuprinde pe reprezentantii sexului tare in momentul in care achizitioneaza aparate electrocasnice, masini rapide sau jocuri video pentru computer.


„Cu cât este mai scump produsul, cu atât cumparatorul isi pierde cumpatul. In momentul in care o persoana achizitioneaza un produs cu adevarat scump, activitatea partii din creier responsabila cu gândirea rationala se reduce aproape la zero. Cumparatorii se lasa condusi de emotii, nu de bunul-simt. Stimularea centrilor nervosi a demonstrat ca, de cele mai multe ori, cumparaturile reprezinta o eliberare de stres. Oamenii nu trebuie sa gândeasca, iar creierul ii recompenseaza facându-i sa se simta bine. Când se afla la cumparaturi, individul uita de stres si se lasa in voia placerii“, a sustinut doctorul Michael Deppe.


Antropologul Ulrich Kutschera de la Universitatea din Kassel explica acest fenomen astfel: „In spatele nebuniei care ne cuprinde când suntem la cumparaturi se afla ascuns instinctul acela de vânatoare al stramosilor nostri. Timp de sase, sapte milioane de ani a trebuit sa reactioneze spontan si emotional, ca sa aiba succes. Nu gândirea rationala i-a ajutat sa mearga mai departe“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS