Elevii din Olt, 53,49% rată de promovare la simularea Evaluării Naționale, la clasa a VIII-a

Autori


Nici elevii din județul Olt nu au surprins la simularea examenului de Evaluare Națională, notele obținute fiind aproape de media națională înregistrată în acest an. Matematica le-a pus și lor cele mai mari probleme, motiv pentru care simplificarea materiei se va regăsi printre propunerile către Ministerul Educației.

53,49% este rata de promovare în județul Olt în cazul elevilor claselor a VIII-a care au susținut probele simulării examenului de Evaluare Națională, foarte apropiată de media națională (53,1%) și conform așteptărilor profesorilor lor, care de ani de zile constată că matematica, în special, le pune copiilor cele mai mari probleme.

Conform datelor prezentate de Inspectoratul Școlar Județean Olt, la clasa a VIII-a, la limba și literatura română, rata de promovare este de 69,45% (față de 66,45% anul trecut și de 69,1% media națională), iar la matematică – 41% (față de 35,85% anul trecut și de 39,4% media națională).

La clasa a VII-a, rezultatele au fost, la matematică, și mai bune, 51,63% reușind să obțină note de trecere l(42,8% media națională), în timp ce la limba și literatura română rata de promovare a fost de 65,24% (64,2%).


După analizarea rezultatelor din fiecare unitate școlară se va adopta și un plan de acțiune pentru o mai bună pregătire a elevilor pentru examenul efectiv care îi așteaptă în vară.

N-am luat o hotărâre la nivel de Consiliu de Administrație, aștept toate rapoartele școlilor, să vedem ce propuneri au și ei și după aceea luăm o hotărâre împreună, într-o ședință cu directorii. Trebuie să vedem care este cea mai bună variantă: mergem mereu pe această pregătire suplimentară, care trebuie să existe oricum, dar ce s-ar mai putea face? Poate că o pregătire remedială ar fi mult mai binevenită, cu o programă specială, punctual pe nevoile din școala respectivă“, a declarat inspectorul școlar general-adjunct din cadrul IȘJ Olt, prof. Florica Grecu Grecu, completând: „întotdeauna procentul la matematică a cam fost mai jos decât procentul de la română și propunerile noastre către minister au fost tot timpul să aerisim programele în așa fel încât să nu se mai regăsească acolo ceva ce ar putea îngreuna. Să fie conform interesului lor, să nu mai existe ceea ce este prea dificil pentru învățământul de masă, pentru că sunt vârfurile care fac față și marea majoritate care nu se țin de programă, indiferent ce și cum“.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de sâmbătă, 20 aprilie 2019

Top