Acasă Local O asociație de proprietari a rămas pe drumuri

O asociație de proprietari a rămas pe drumuri

Președintele asociației de proprietari în fața blocului în care urmează să fie amplasat sediul asociației de proprietari

O asociație de proprietari din Craiova a rămas de două luni fără sediu. Toate documentele proprietarilor au fost puse în saci și încuiate într-o boxă. De întocmirea listelor de plată sau plata furnizorilor nici vorbă pentru că asociația a rămas și fără administrator.

Președintele asociației de proprietari/foto Claudiu Tudor

Asociația de proprietari 41IVA Dacia din Craiova a rămas de două luni fără sediu. “Războiul“ dintre administrator și reprezentanții proprietarilor a lăsat asociația fără sediu și angajați. În fapt asociația are un sediu doar pe hârtie, adică acesta este trecut în Acordul de asociere și în Statutul asociației. În schimb, reprezentanții proprietarilor au ales să funcționeze ilegal într-un alt sediu pe care îl împărțeau cu altă asociație de proprietari. Asociația s-a mutat precum țiganul cu cortul.

„Asociația a funcționat în blocul 17 împreună cu asociația 28 Brazda lui Novac. Ulterior când a venit un alt administrator, asociația a funcționat în blocul D5, tot din Brazdă. Administratora a ales acest sediu fiindcă mai era angajată la o altă asociației care funcționa în acest bloc. Am avut discuții cu administratorul, am avut și un control de la primărie și ne-a dat afară cu toate actele, iar ea și-a dat demisia”, spune actualul președinte.

Și așa a rămas asociația fără sediu

Drept urmare, asociația de proprietari 41IVA Dacia a rămas pe dinafară. Președintele s-a văzut nevoit să strângă documentele asociației în saci și să le depoziteze într-o boxă. Din aprilie și până în prezent, când a amenajat un nou sediu pentru asociație, într-o uscătorie, nu s-au întocmit liste de plată, nu s-au plătit furnizori.

“În asociație sunt 145 de apartamente pentru care trebuie să fac listele de plată, să plătesc furnizorii. De două luni stau fără sediu. Documentele sunt puse într-o boxă.Așa cum am mai spus, noi am funcționat la blocul 17 împreună cu asociația de proprietari 28 Brazdă, așa a vrut fostul președinte. El a murit și a murit și administratorul. Ei nu au plătiti chiria acolo de vreo 5 ani. A venit alt președinte și altă administratoare. Acesta din urmă a văzut că sunt probleme și s-a retras.La ultima adunare oamenii m-au ales pe mine președinte. La o săptămână după ce am luat în primire au început să apară problemele. Cei din blocul 17 au făcut tabel și ne-au dat ultimatum ca să părăsim pe 24 aprilie sediul. Pe la asociație s-au perindat patru administratori, până la urmă a venit alta care s-a angajat singură. Pe 01.05 2023, ea apare ca angajată, nu știu cum a angajat-o fostul președinte. Ea era administrator, dar figura ca cenzor. După ce am venit eu am schimbat programul de calcul al listelor, că administratorul lucra pe un program în care putea să facă modificări. Când a auzit că vreau să fac un audit și să aduc un alt program în care să lucreze a luat foc. A venit control din primărie. Este o întreagă poveste”, spune președintele asociației de proprietari.

Asociația va funcționa în sediul trecut în acte

Nici la acest moment asociația de proprietari nu are un administrator. Reprezentanții proprietarilor încearcă să implementeze un alt program de calcul, iar plata întreținerii să se facă cu ajutorul unor carduri. La sfârșitul săptămânii trecute, reprezentanții proprietarilor reușiseră să amenajeze parțial sediul asociației în care urmau să se mute.

„De trei săptămâni mi-a venit reprezentantul firmei de la Cluj care îmi instalează noul program. Le-am făcut proprietarilor carduri și cu ajutorul acestora vor plăti întreținerea. Am început să amenajăm noul sediu în blocul în care era de fapt și de drept sediul asociației, adică în blocul 41. Am încheiat contractul de închiriere, l-am înregistrat la ANAF. Am pus grilaj, urmează să punem cameră și seif”, a mai precizat președintele.

Sediul este trecut în statut

„În cadrul adunării proprietarilor pentru constituirea asociaţiei de proprietari se prezintă şi se adoptă statutul asociaţiei de proprietari, care cuprinde cel puţin următoarele informaţii:

a) denumirea, sediul, durata de funcţionare ale asociaţiei de proprietari”, art15, alin 3, lit. a/Legea 196/2018

Exit mobile version