Știri de ultima orăLocalDoljReabilitarea pasajului suprateran costă Primăria Craiova aproape 2 milioane de lei

Reabilitarea pasajului suprateran costă Primăria Craiova aproape 2 milioane de lei

Primăria Craiova revine asupra proiectului de reabilitare a pasajului suprateran din centrul orașului. Inițial, la începutul acestui an, administrația locală craioveană a prins în buget suma de 1.000.000 de lei pentru reabilitarea pasajului suprateran Km 0 – Pasajul „Nicolae Titulescu (execuție). Ulterior, în luna septembrie, potrivit rectificării bugetare aprobate de Consiliul Local Craiova, suma a fost retrasă.

Acum, Primăria Craiova revine asupra “obiectivului de investiții Reabilitare pasaj suprateran km 0 – Pasaj Nicolae Titulescu”. Valoarea totală (inclusiv TVA) este de 1.914.449,85 lei din care construcţii montaj (C+M), inclusiv TVA,1.790.878,60 de lei. Durata de realizare a investiţiei, așa cum este prevăzută în proiect, este de o lună.

Consilierii locali sunt chemați de această dată să aprobe „documentației DALI pentru obiectivul de investiții „Reabilitare pasaj suprateran Km 0 – Pasajul Nicolae Titulescu”.

Proiectantul a propus pentru reabilitare trei variante (varianta zero- varianta II). În variana I, proiectantul a propus „intervenții în măsura apariției defecțiunilor de mai jos: suprastructură, cale și echipamente tablier, infrastructură, racordări cu terasamentele.

Varianta II presupune lucrări minimale pentru aducerea pasajului la starea inițială de siguranță, fără lucrări costisitoare. Varianta zero este varianta fără investiție.

Reabilitare cu lucrări minimale

Varianta recomandata este cea de-a doua variantă.

„Reabilitarea pasajului în soluția II presupune lucrări minimale pentru aducerea pasajului la starea inițială de siguranță, fără lucrări costisitoare. Astfel, principalele lucrări se referă la înlocuirea rosturilor și a dispozitivelor antiseismice. Odată cu lucrările de înlocuire a rosturilor se va reface și calea pe pasaj, inclusiv pe zonele aflate între liniile de tramvai. Refacerea căii se va face prin frezarea îmbrăcăminții asfaltice pe 2-4 cm și așternerea constantă a unui strat de 4cm. Se va monta indicatorul cu denumirea obstacolului și se va reface semnalizarea orizontală. Se vor realiza de asemenea lucrări privind curățarea betonului elevațiilor cu peria mecanică, atât a betoanelor din suprastructură, cât și a celor din infrastructură. Acestea sunt lucrări minimale și iau în considerare faptul că traficul pe pod nu are o intensitate care să afecteze structura de rezistență a acestuia”, se arată în documentația DALI.

Pasajul suprateran va fi reabilitat

Pasaj construit cu fonduri europene pentru decongestionarea traficului

Pasajului suprateran din centrul Craiovei a fost realizat de la zero cu fonduri europene în 2012. În 2010, Primăria Craiova aplica pentru construirea unui pasaj suprateran menit fluidizeze traficul în centrul municipiului. În 2012, în urma unei finanțări din partea Uniunii Europene de 42,6 milioane de lei (valoarea totală a proiectului era de 54,2 milioane de lei), pasajul suprateran a fost construit și dat în folosință. În 2015, antreprenorul principal care a construit pasajul suprateran din Craiova a intrat în insolvență. Din 2016 încoace, reparațiile nu mai contenesc. Au apărut primele probleme la pasaj, după ce s-a constatat că o serie de compensatoare antiseism, care erau conectate la pilonii de susținere ai pasajului, începuseră să apese în tencuiala pilonilor, deteriorând-o. Acele compensatoare au fost desprinse de piloni. În 2017, pe pasajul suprateran al Craiovei, a început să se deterioreze asfaltul în zona căii de rulare a tramvaiului. De atunci și până acum, se reabilitează pe porțiuni, iar pasajul se închide circulației, în special în weekend-uri. În 2018, la doi ani de la depistarea defecțiunii, compensatoarele care au rolul de a amortiza trepidațiile cauzate de seism, montate inițial greșit, au fost montate cum trebuie, iar Primăria Craiova dă asigurări că circulația pe pasaj a fost întotdeauna în siguranță. Lungimea pasajului suprateran construit este de 545 metri. Suprafața carosabilului reabilitat este de 19.365 metri pătrați, iar lungimea trotuarelor este de 1.135 de metri. Lungimea liniei de tramvai este de 1.338 km (pe pasaj linia de tramvai este construită pe două sensuri de circulație). Pe lângă pasaj au fost necesare multe alte lucrări, indicatoare rutiere, dar și lucrări de anvergură precum devierea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare, a căror lungime a ajuns la 1.373 de metri.

Pasajul suprateran al Craiovei

ȘTIRI VIDEO GdS