Acasă Local Gata cu pauza! Se reiau lucrările de modernizare a drumurilor județene

Gata cu pauza! Se reiau lucrările de modernizare a drumurilor județene

Se reiau lucrările de modernizare a DJ 552 Craiova – Cetate, DJ 561A Giurgița – Moțăței - limita cu județul Mehedinți și DJ 561B, Valea Stanciului – Padea. În imagine sunt lucrări la drumul Craiova – Cetate

Din această săptămână, se reiau lucrările de modernizare a celor mai importante drumuri județene din Dolj, sistate pe perioada iernii. Constructorii mai așteaptă doar avizul de la Poliția Rutieră, pentru a redeschide șantierele de anul trecut. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat de săptămâna trecută, iar până la obținerea avizelor constructorii și-au făcut ultimele pregătiri înainte de reluarea lucrărilor, potrivit beneficiarului, Consiliul Județean (CJ) Dolj.

Președintele CJ Dolj, Cosmin Vasile, anunța la începutul anului că „aproape 150 de kilometri de drum județean au primit, în 2021, asfalt proaspăt turnat“. Lucrările vor continua în 2022.

„Căile de rulare ale Doljului sunt într-un proces permanent de îmbunătățire și modernizare pentru a ne putea respecta angajamentul de a oferi locuitorilor județului conexiuni de calitate între localități. Fie că este vorba de lucrări de modernizare sau de întreținere, pe șantierele drumurilor județene s-a lucrat intens anul trecut. Cele mai avansate lucrări sunt pe drumul județean 552, Craiova-Cetate, acolo unde s-au amenajat cu un prim strat de asfalt 63 de kilometri din cei 67,5 kilometri incluși în proiectul de modernizare.

Și pe cea mai lungă arteră rutieră a județului, DJ 561A, Giurgița–Moțăței-limita cu județul Mehedinți, s-au asfaltat aproape 22 de kilometri, pe ambele tronsoane de drum. Modernizarea celor două drumuri se realizează cu finanțare europeană care se ridică la aproape 92 de milioane de euro“, era anunțul făcut de Cosmin Vasile. 

Se reiau lucrările de modernizare la DJ 561A. Se începe cu remedierea deficiențelor

La cel mai lung drum județean din Dolj, DJ 561A Giurgița – Moțăței – Pleniţa – limita cu județul Mehedinți (71 km), va fi și cel mai mult de lucru în acest an. Aici, ordinul de începere a lucrărilor s-a dat în septembrie 2020, dar asfaltarea efectivă a început în august 2021 (la tronsonul I) şi octombrie 2021 (tronsonul II). Până atunci, s-a lucrat la alte componente care ţin tot de modernizarea drumului: acostamente, colectarea şi evacuarea apelor, consolidări laterale, accese la proprietăți, poduri şi podeţe etc.

Contractul pentru modernizarea primului tronson din DJ 561A, Giurgița – Urzica Mare – Urzicuța – Afumați – Boureni – Băilești – Balasan – Moțăței Gară – Moțăței (intersecția cu DN 56) a fost atribuit, în iulie 2020, asocierii craiovene Domarcons SRL – Erpia SA, la valoarea de 85.832.169,84 lei (fără TVA). Aici au fost semnalate și unele deficiențe, prezentate și de GdS la sesizarea unui cititor, dar lucrurile se vor remedia. Este vorba de unele zone unde s-a măcinat asfaltul, dar având în vedere că nu s-a turnat încă stratul de uzură (nu s-a finalizat nici turnarea primului strat) gropile vor fi reparate.

Se reiau lucrările de modernizare a drumurilor județene. Constructorii acuză creșterea prețurilor la bitum, gaze și motorină

De altfel, atât constructorii cât și reprezentanții CJ Dolj au precizat că vor fi remediate toate deficiențele de pe acest drum, înainte de a se ajunge la stratul final de asfalt. Lucrările de modernizare a tronsonului II al DJ 561A Moțăței (intersecție DN 56) – Dobridor – Unirea – Plenița – limita cu judeţul Mehedinți au demarat tot în 2020 și sunt executate de firma craioveană Strade Bauunternehmung SRL, în asociere cu Panadria SRL (Olt). Valoarea contractului este de 78.942.719,31 lei (fără TVA).

Și la acest tronson mai este de lucru. Potrivit contractului, modernizarea întregului drum județean 561A ar trebui finalizată până în decembrie 2022. Este însă posibil ca termenul să se prelungească, iar recepția finală a drumului să se facă în primăvara anului 2023.

Depinde și de modul cum se vor mișca firmele de construcție în 2022. Un an foarte greu, după cum susțin constructorii, din cauza creșterii prețurilor la materiale, combustibil și utilități. „Nu știu cum va fi acest an pentru noi, pentru că trebuie să facem față unor scumpiri în lanț. Prețul bitumului s-a triplat, spre exemplu, prețul gazelor a crescut foarte mult, la fel și prețul motorinei. În 2020, când au fost încheiate contractele, prețurile erau altele“, a afirmat unul dintre constructorii care lucrează la DJ 561A Giurgița – Moțăței – Plenița, dar și la DJ 552 Craiova – Cetate.

Drumul județean Craiova – Cetate, în grafic

Mult mai aproape de finalizare pare drumul județean Craiova – Cetate. Cei 67 de kilometri ai DJ 552 au intrat în proces de modernizare tot în 2020, dar lucrările sunt mult mai avansate. Aici, primul strat de asfalt a fost turnat în proporție de 95%. Cel mai bine stă tronsonul II, unde Strade Bauunternehmung a finalizat în totalitate turnarea primului strat, între Râpa Roșie și Cetate (39,8 km). Serpentinele de la Râpa Roșie au reprezentat o provocare pentru constructor, de care s-a achitat cu succes.

Lucrările de modernizare a tronsonului II al drumului judeţean Craiova – Cetate sunt executate de Strade Bauunternehmung SRL, ca lider al asocierii din care mai fac parte Condor Păduraru SRL (Olt) și Hydrostroy AD (Bulgaria), și au o valoare de 99,3 milioane de lei (TVA inclus). La primul tronson al DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate, cu o lungime de 27,7 km, lucrează asocierea craioveană Domarcons SRL – Erpia SA, contractul având o valoare de circa 97 de milioane de lei.

Continuă lucrările și la podul peste Jiu

Tronsonul I pleacă de la Mofleni și ține până la Terpezița, unde încă nu s-a ajuns cu primul strat de asfalt. Și aici au existat provocări pentru constructori: consolidarea dealului Bucovăț și reabilitarea podului peste Jiu. Pe podul peste Jiu s-a lucrat sub trafic, vizate fiind suprastructura, infrastructura, calea pe pod și racordările cu terasamentele și albia râului.

Modernizarea DJ 552 ar trebui finalizată în 2022, dar podul peste Jiu ar putea încurca socotelile constructorilor. Aceștia ar putea fi gata în acest an cu turnarea stratului de uzură, însă nu și cu podul. Așa că recepția finală a lucrărilor s-ar putea face în primăvara anului viitor. Și aici ține foarte mult de modul cum se vor mișca cei doi constructori.

Ar putea fi gata și DJ 561B, tronsonul Valea Stanciului – Padea

În acest an ar putea fi finalizate și lucrările de modernizare a drumului județean 561B, tronsonul dintre Valea Stanciului și Padea. Aici, lucrările sunt executate de Strade Bauunternehmung SRL și au început la sfârșitul lunii septembrie 2020. Modernizarea acestui tronson de drum costă circa 7,3 milioane de euro (cu TVA). Iniţial, termenul de realizare a lucrărilor a fost de 12 luni, însă el a fost prelungit pentru că a fost nevoie de o revizuire a proiectului tehnic. Lucrările sunt destul de complexe, pentru că modernizarea nu se referă doar la asfaltare, ci şi la construirea a 17 podeţe tubulare şi a unor casete de lărgire a drumului.

Unele lucrări au fost executate anul trecut, restul fiind programate în acest an. Și aici, ca și la celelalte două drumuri județene mai sus menționate, lucrările sunt executate în cadrul unui proiect cu fonduri europene. Pentru cei 12 km de drum dintre Valea Stanciului și Padea, constructorul Strade Bauunternehmung oferă o garanţie de cinci ani. Contractul de execuţie are o valoare de 30.429.757,42 lei (fără TVA).

Exit mobile version