Știri de ultima orăActualitateDe ce uită „spărgătorii” de străzi de Regulament?

De ce uită „spărgătorii” de străzi de Regulament?

Străzi din Craiova asfaltate de doar câțiva ani sunt ciuruite zilnic de către furnizorii de utilități. Sunt în această stare, strada Gîrlești din Bariera Vâlcii și strada Bucovăț.

Nu mai contează nici câți bani au fost investiți, nici că există un Regulamentului pentru traversarea prin spargere a străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi din Craiova. Într-adevăr nu poți să bați pasul pe loc dacă se sparge o conductă sau există o autorizație de racordare la rețeaua de gaze, apă sau canalizare. Contează totuși cum sunt făcute ulterior lucrările de “readucere la starea inițială a carosabilului”.

În Craiova a fost adoptat în august 2013 un Regulament în care se prevăd clar condițiile în care se poate sparge carosabilul. Iată ce se precizează în acest Regulament:

Intervenție pe strada Gîrlești/sursa foto:Facebook

„ Intervenția de urgență pe domeniul public de către titularul de rețele se va realiza cu respectarea următoarelor faze în execuție: a) Semnalizarea rutieră corespunzătoare a lucrării b) Tăierea cu maşina de tăiat asfalt a conturului pe care se intervine; c) Aducerea zonei afectate la cota de carosabil neafectat de săpătură imediat după repararea avariei, inclusiv copactarea terenului de fundare. d) Executarea fundaţiei şi îmbrăcăminţii străzii din acelaşi material existent înainte de spargere iar refacerea se va executa cu frezarea şi refacerea celor două straturi de asfalt(stratul de legătură şi stratul de uzură) pe o suprafaţă de 1 metru în jurul perimetrului suprafeţei afectate cu colmatarea rosturilor de îmbinare, în maxim 24 de ore de la aducerea la cota de carosabil neafectat de săpătură, atunci când condiţiile tehnice şi meteo o permit”, se arată în art. 23 din Regulament.

După avarii se reface domeniul public

Strada Bucovăţ

Mai departe, în același Regulament se mai precizează:

„ Beneficiarii lucrărilor de intervenție în caz de avarii care afectează domeniul public au obligatia de a încheia contracte de refacere a domeniului public cu una din societățile comerciale specializate în lucrări de drumuri şi agreate de Primăria Municipiului Craiova. După executarea lucrărilor, beneficiarii Autorizaţiilor de Intervenţii au obligația de a preda amplasamentul către societăţile comerciale de drumuri care execută refacerea, pe baza unui proces verbal, care va fi ataşat la procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor”, art. 26 și art. 27.

Două străzi ciuruite: Gîrlești și Bucovăț

Revenind la străzile asfaltate doar de câțiva ani și ciuruite de furnizorii de utilități, avem două exemple, strada Gîrlești din Bariera Vâlcii și strada Bucovăț. Reabilitarea străzii Gîrlești s-a făcut în perioada anilor 2017-2018 cu bani de la bugetul local. În același mod s-a reabilitat și strada Bucovăț, cu fonduri de la bugetul local în anul 2016.

Numai că la acest moment amândouă sunt ciuruite din loc în loc din cauza intervenției furnizorilor de utilități. Pe strada Gârlești intervențiile par să fie făcute de operatorul de apă și canal.

„Nu știu cu precizie dacă sunt intervențiile noastre. Știu că în zonă am avut racordări la rețea, dar în zonă neasfaltată. Totuși voi verifica”, a spus directorul CAO, Alin Șuiu.

Pe strada Bucovăț, intrevențiile în carosabil sunt ale furnizorului de gaze. Refacerea carosabilului s-a făcut în ambele situații, numai că lucrările au fost făcute de mântuială. Acum, în carosabil tronează gropi, pline cu apă și resturi din mixtură de asfalt. Acestea sunt adevărate capcane pentru șoferi, dar și bătaie de joc față de fondurile investite.

ȘTIRI VIDEO GdS