Acasă Local Dolj Modernizarea străzii Mălinului va „înghiţi“ şase milioane de euro

Modernizarea străzii Mălinului va „înghiţi“ şase milioane de euro

Lucrările de modernizare a străzii Mălinului, cu tot cu canalul adiacent, au fost estimate la valoarea de şase milioane de euro

Modernizarea străzii Mălinului va „înghiţi“ şase milioane de euro. Strada Mălinului din Craiova va fi modernizată după „modelul Carpenului“, cu asfaltarea celor două sensuri de mers şi cu astuparea canalului de pe mijloc. Aici va fi introdusă şi tubulatura care va capta apa pluvială, care până acum se aduna în canal, spre nemulţumirea localnicilor. Investiţia de pe Mălinului este estimată de primărie la valoarea de şase milioane de euro.

Primăria Craiova propune pentru şedinţa ordinară de mâine a Consiliului Local (CL) aprobarea Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Investiţii (DALI) şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Modernizare strada Mălinului, inclusiv canal adiacent”. O lucrare pe care localnicii o cer cu insistenţă, mai ales după ce strada Carpenului şi canalul de pe mijlocul ei au fost transformate în bulevard cu două benzi pe sens.

Tocmai această modernizare a străzii Carpenului a atras nemulţumirea craiovenilor de pe Mălinului, care s-au trezit acum cu canalul din faţa porţilor plin cu apă. Asta după ce toată apa de pe Carpenului şi străzile adiacente provenită de la precipitaţii se adună în canalul de pe Mălinului. „Este o sursă de înmulţire a ţânţarilor, şi nu numai, un focar de infecţie“, spun localnicii despre balta formată în dreptul locuinţelor lor.

Canalul Mălinului nu mai corespunde scopului pentru care a fost proiectat inițial

Primăria are însă altă părere şi susţine că „acest canal de pe strada Mălinului a avut tot timpul rolul de preluare a apelor provenite de la precipitaţii în zona respectivă“. „Acum localnicii văd că acolo se acumulează apă, fiindcă porţiunea aceea de canal este defrişată şi curăţată. Primăria Craiova intenţionează să demareze proiectul şi lucrările în acest an şi pe strada Mălinului. Se va astupa şi canalul de pe mijlocul străzii şi se va introduce tubulatură, aşa cum s-a procedat pe strada Carpenului”, au explicat reprezentanţi ai municipalităţii. 

Până la modernizarea străzii Mălinului, în canalul adiacent se strânge toată apa pluvială de pe străzile învecinate, colectată de canalul Carpen
Până la modernizarea străzii Mălinului, în canalul adiacent se strânge toată apa pluvială de pe străzile învecinate, colectată de canalul Carpen

De fapt, şi în documentaţiile de avizare a lucrărilor se menţionează că acest canal deschis existent în lungul străzilor Carpenului şi Mălinului nu mai corespunde scopului pentru care a fost proiectat și executat, respectiv de preluare a apelor de pe versanții limitrofi și apărarea împotriva inundațiilor.

„Datorită extinderii zonei construite, prin realizarea de clădirii pe ambele maluri ale canalului, dar și executării centurii de nord, nu mai poate fi vorba de o hidrologie în regim natural, ci de o hidrologie în regim urban, pe canale închise, nu pe canale deschise“, se arată în documentaţia care descrie necesitatea modernizării străzii Mălinului. 

Modernizarea străzii Mălinului. Durata de realizare a investiției este de 15 luni

Primul pas va fi făcut mâine, când Consiliul Local va trebui să voteze sumele estimate pentru această investiţie de pe strada Mălinului. Potrivit DALI şi a indicatorilor tehnico-economici este vorba de 29.208.661,95 lei (TVA inclus), adică 6 milioane de euro. Din aceşti bani, partea de construcţii şi montaj a fost estimată la valoarea de 25.549.330,10 lei.

Durata de realizare a investiţiei de pe Mălinului ar fi de 15 luni, dintre care trei luni este durata de proiectare. Cam de aceeaşi perioadă a fost nevoie şi pentru modernizarea străzii Carpenului, o investiţie 16.971.010 lei (proiectare + execuţie). 

Ce presupune modernizarea străzii Mălinului

Strada Mălinului porneşte din intersecția cu strada Teilor şi are două tronsoane distincte. Tronsonul 1 pleacă de la intersecţia cu Teilor şi duce până în strada Corneşului (1.173 m). Aici partea carosabilă are lăţimea de 3,30 m – 3.50 m (o bandă de circulaţie), iar traficul se desfăşoară pe partea stângă şi partea dreaptă a canalului existent.

Lucrările de modernizare a străzii Mălinului, cu tot cu canalul adiacent, au fost estimate la valoarea de şase milioane de euro

Tronsonul 2 este între intersecția cu Drumul Corneșului până în strada Bariera Vâlcii şi are aproximativ 450 de metri. Şi pe aici se circulă tot pe câte o bandă, de o parte şi de alta a canalului. Ca şi la primul tronson, nici aici nu există trotuare. Modernizarea străzii Mălinului presupune asfaltarea celor două benzi de circulaţie, realizarea de trotuare şi prelungirea canalului magistral de pe Crapenului, tot cu tuburi PAFSIN cu diametrul de 1.200 mm. 

„Într-o primă etapă, în lungul acestui canal, între intersecţia străzii Carpenului cu strada Gârlești, respectiv strada Teilor s-a prevăzut realizarea unui canal magistral, care să preia apele pluviale colectate de pe strada Carpenului şi străzile adiacente și care să asigure preluarea viitoarelor colectoare din amonte de strada Gârlești.

Prin investiţia de pe Mălinului se doreşte continuarea canalului magistral şi preluarea apelor din străzile adiacente canalului, între intersecţia canalului cu strada Teilor şi intersecţia canalului cu strada Bariera Vâlcii“, se explică în raportul ataşat proiectului de hotărâre supus spre aprobare în CL Craiova. 

Exit mobile version