Acasă Local Dolj Atenție la trecerile de pietoni de pe strada Râului!

Atenție la trecerile de pietoni de pe strada Râului!

La trecerile de pietoni de pe strada Râului din Craiova au fost aplicate marcaje termoplastice antiderapante pentru a spori vizibilitatea șoferilor și siguranța pietonilor

Trecerile de pietoni de pe strada Râului din Craiova sunt marcate cu un strat termoplastic antiderapant de culoare roșie. El ar avea rolul de a atrage atenția șoferilor că urmează o zonă de risc, în timp ce pentru pietoni ar oferi un plus de siguranță. Vor duce noile marcaje la calmarea traficului de pe Râului? Asta rămâne de văzut.

De când strada Râului a „luat“ patru vieți, după un tragic accident rutier produs luna trecută la intersecția cu Câmpia Islaz, zona a intrat în atenția autorităților locale. Acestea au luat decizia semaforizării intersecțiilor importante, însă până atunci s-a trecut la o nouă sistematizare a circulației.

Din această săptămână, pe strada Râului a demarat acțiunea de aplicare a marcajelor termoplastice antiderapante la toate trecerile de pietoni. „Covorul roșu“ a fost montat chiar pe trecerile de pietoni, prilej pentru unii internauți să-și pună semne de întrebare cu privire la corectitudinea acestei metode. „Nu sunt expert, dar stratul roșu nu ar trebui să fie înaintea trecerii de pietoni?“, s-a întrebat un craiovean.

„Așa ar fi logic“, a răspuns un altul. „Așa cred și eu, cel puțin din câte am văzut prin alte părți. Stratul roșu este pus înainte de trecere pentru a îmbunătăți frânarea. Aici nu știu ce scop are, sincer“, a scris un alt internaut. Nu au lipsit nici replicile haioase. „Or face teren de tenis și acum îl trasează“, a scris un alt craiovean. „Așa arată mai mișto, mai artistic“, au comentat alții.

La ce ajută marcajele termoplastice de pe trecerile de pietoni

Au fost și craioveni care au văzut altfel lucrurile. „Având în vedere că e doar vopsea, bănuiesc că este pentru vizibilitate…“, a scris Marian Olteanu. „Nu tocmai. Stratul roșu poate să fie și doar pe trecerea de pietoni ori înaintea ei și/sau să se extindă până pe trecere. Oricum, nu cred că ar trebui să intrăm în detalii nesemnificative, ci ar trebui să ne bucurăm că semnalizează trecerile de pietoni“, a fost răspunsul oferit de Elena Georgescu.

Site-urile de specialitate confirmă cele spuse de ultima persoană. „Marcajul rutier de tip covoare termoplastice antiderapante este destinat în special trecerilor de pietoni, dar și pistelor pentru bicicliști. Produsul de tip covor termoplastic asigură o aderență mare și micșorează spațiul de frânare al autovehiculelor. În plus, și pietonii pot merge în siguranță pentru că pe suprafața respectivă nu alunecă“, se specifică pe site-ul unui producător de astfel de covoare termoplastice.

Avantajele acestora ar fi stratul antiderapant și faptul că sunt rezistente la trafic și la condițiile meteo dificile. „Materialul antiderapant este ideal pentru «calmarea» zonelor de trafic intens. Totodată asigură pietonilor (în zona trecerilor de pietoni) și bicicliștilor (în zona pistelor pentru bicicliști) un plus de siguranță și protecție“, se mai specifică pe site-urile de specialitate.

Cine se ocupă de marcajele aplicate pe trecerile de pietoni de pe strada Râului

După cum a scris recent Gazeta de Sud, de aceste marcaje termoplastice aplicate pe strada Râului se ocupă firma Aduna Servimob SRL din București. Primăria Craiova a încheiat cu aceasta, anul trecut, un acord-cadru în valoare de 1.586.233,70 lei (circa 334.000 de euro). Strict pentru aplicarea marcajelor termoplastice în municipiu.

În total, s-au încheiat trei contracte subsecvente: pe 29 mai 2019 – în sumă de 420.809,25 lei, pe 30 septembrie 2019 – pentru suma de 397.611,60 lei și pe 4 mai 2020, pentru suma de 767.812,85 lei. Acesta din urmă este în derulare. În plan este aplicarea a circa 4.600 de metri pătrați de marcaje termoplastice pe strazile din Craiova în 2020. Strada Râului a fost prima pe listă.

Ce spun specialiștii

S-a procedat corect cu aceste marcaje aplicate peste trecerile de pietoni? Specialiștii în materie de construcții de drumuri spun că da.

„Există două tipuri de marcaje termoplastice antiderapante. Unele care se aplică înainte de trecerile de pietoni și care au o lungime mai mare, cum este cazul străzii Carpenului, și altele peste trecerile de pietoni. În această situație, ele au rolul de a avertiza șoferii că urmează o zonă de risc. Covorul roșu mărește vizibilitatea șoferilor, în special a celor care nu sunt poate atenți la semne, iar dacă înaintea trecerilor există și benzi rezonatoare atunci aceste marcaje sunt aplicate corect. În plus, ajută și pietonii, care se deplasează mai în siguranță pe astfel de marcaje“, a explicat, pentru GdS, un specialist în construcții.

Reprezentanții Primăriei Craiova au confirmat faptul că varianta aleasă pentru calmarea traficului de pe strada Râului este aceea a marcării trecerilor de pietoni cu acest strat termoplastic, înaintea lor urmând să fie aplicate benzi rezonatoare.

„Aceste marcaje sunt aplicate în zonele cu risc de producere a accidentelor rutiere. Covorul roșu aplicat pe trecerea de pietoni este un element în plus pentru vizibilitate și pentru siguranța pietonilor. Benzile rezonatoare te atenționează că urmează o zonă periculoasă și că trebuie să sporești atenția“, au menționat și reprezentanții Biroului Rutier Craiova.

Exit mobile version