Acasă Local Gorj Firma Secol, în cărți să reabiliteze varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu

Firma Secol, în cărți să reabiliteze varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu

Nu se mai lucrează de un an la varianta ocolitoare
Nu se mai lucrează de un an la varianta ocolitoare

Firma Secol este în cărți să reabiliteze varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Este singura societate care a depus o ofertă pentru obținerea contractului de execuție care are o valoare de peste 200 de milioane de lei.

Șoseaua ocolitoare ar fi trebuit să fie gata de acum doi-trei ani, însă lucrările au fost blocate din mai multe motive. Contractul inițial la fost reziliat și a fost organizată o nouă licitație la care s-a înscris firma Secol.

Varianta de ocolire a municipiului Târgu Jiu va avea o lungime de aproape 20 de kilometri. Într-o perioadă de 18 luni, pe varianta ocolitoare Târgu Jiu trebuie construite trei noduri rutiere, două intersecţii giratorii, patru poduri şi opt pasaje.

După finalizarea lucrărilor, cu o valoare estimată de 207,096 milioane de lei, fără TVA, accesul pe această variantă se va face din DN 66 (E 79), de la km 69+800 (kilometraj pe DN 66), atât către est (14,909 km), cât şi către vest (5,078 km).

Perioada minimă de garanţie a lucrărilor va fi de minimum cinci ani, dar poate fi majorată până la șapte ani. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor a fost acum o lună.

O șosea așteptată pentru traficul greu

Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D.

Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 km.

Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km.

În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.

Trei oferte și pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu

Deputatul de Gorj, Mihai Weber, a declarat că lucrările la varianta ocolitoare ar trebui să înceapă de anul acesta, acolo unde se va putea lucra, mai ales că reprezentanții CNAIR vor stabili constructorul săptămâna aceasta.

Va urma până la finalul acestei luni desemnarea firmei care va realiza proiectul și studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu. „Este o ofertă depusă. CNAIR are deja o opțiune în vederea desemnării constructorului.

Sper să se apuce de treabă cât mai repede. În trei săptămâni vom avea și firma care va realiza studiul de fezabilitate și proiectul pentru Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu. De la anul se va putea începe lucrarea.

Este timp pe perioada de iarnă să se facă studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Apoi va fi licitația pentru constructor. Mai este drumul de 186 de kilometri care trece prin patru județe DN 67 B Scoarța până la Drăgășani, în Argeș.

Firma care a câștigat licitația inițial poate să intervină să realizeze acest tronson important. Au o hotărâre judecătorească prin care se dă drumul la lucrări. Este o expertiză în lucru pentru reactualizarea indicatorilor tehnico-economici.

Dacă firma va începe lucrarea nu va fi reluată procedura licitației. Vor fi luni pierdute. Sper să înceapă lucrarea“, a declarat Mihai Weber, parlamentar de Gorj.

Exit mobile version