Toate gurile de canalizare deteriorate de pe strada Râului urma să fie reparate până la sfârşitul lunii mai, potrivit promisiunii făcute de constructor
Toate gurile de canalizare deteriorate de pe strada Râului urma să fie reparate
până la sfârşitul lunii mai, potrivit promisiunii făcute de constructor

SC Tel Drum SA Alexandria, lidera asocierii care s-a ocupat de modernizarea străzilor Caracal, Râului şi Bariera Vâlcii din Craiova, în cadrul unui proiect cu fonduri europene de zece milioane de euro, trebuia să se ocupe în această lună de repararea gurilor de canal degradate de pe strada Râului. Constructorul anunţase Primăria Craiova, la sfârşitul lunii trecute, că va înlocui toate capacele de cămin şi grătarele de geiger deteriorate până la finele lunii mai, dar lucrările nu au început nici până acum.

Noile capace de canal nu ar fi ajuns încă de la furnizor la constructor

Strada Râului este, de departe, drumul care prezintă cele mai multe deficienţe, dintre toate cele care au fost reabilitate în ultimii ani în Craiova, cu fonduri europene. Trecând peste fisurile transversale și longitudinale (peste 500 de metri) apărute în carosabil înainte de recepţia lucrărilor (iunie 2016) sau peste zonele cu asfalt lăsat, unde intervenţiile ulterioare nu par să fi avut vreun efect, gurile de canalizare sunt cele care dau cele mai multe bătăi de cap şoferilor. Mai ales cele de pe mijlocul drumului, care parcă stau să se prăbușească. Unele sunt semnalizate cu balize, dar altele nu, iar gropile formate în jurul lor reprezintă adevărate capcane în trafic. Dacă mai amintim şi de grătarele de geiger de pe margine, care au început să se deterioreze, nu facem decât să întregim imaginea proastă a unui drum în care s-au investit milioane bune de euro, din fonduri europene (valoarea totală a proiectului care a cuprins şi modernizarea străzilor Caracal şi Bariera Vâlcii a fost de 54.958.148 lei).
Pentru că strada este în garanţie, Primăria Craiova a apelat din nou la constructorul care a mai reparat, pe ici pe colo, în 2017 şi 2018, gurile de canalizare degradate sau zonele cu asfalt lăsat. Este vorba de SC Tel Drum SA Alexandria, chiar lidera asocierii care a câştigat licitaţia, şi care a intrat, ulterior, în insolvenţă. La începutul lunii trecute, reprezentanţii municipalităţii anunţau că Tel Drum va intra din nou pe Râului, pentru reparaţiile de rigoare. Înainte de Paşte, chiar a avut loc o intervenţie, în dreptul intersecţiei cu strada Morii, zonă unde asfaltul se lăsase înainte de recepţia lucrărilor. Asfaltul a fost atunci răzuit, s-a umblat la sistemul rutier şi s-a asfaltat din nou. Denivelarea însă a rămas. La fel ca şi la intersecţia cu strada Dealul Spirei, cea mai afectată zonă a drumului, reparată în 2018.

Tel Drum a aşteptat de i-au sărit capacele după… capace

Constructorul urma să repare de data asta toate gurile de canal cu deficienţe, oferind chiar şi un termen pentru finalizarea lucrărilor: 31 mai. „Executantul lucrărilor realizate pe strada Râului va interveni pentru remedierea defectelor care cad în sarcina sa, întrucât ne aflăm înlăuntrul perioadei de garanţie, urmând a fi executate lucrări de înlocuire a tuturor capacelor de cămin şi grătarelor de geiger deteriorate, precum şi de refacere a mixturilor asfaltice din jurul acestora. Având în vedere procesul tehnologic de execuţie a reparaţiei şi termenele de livrare de către furnizori a materialelor ce vor fi utilizate, executantul şi-a asumat remedierea acestora până la sfârşitul lunii mai 2019“, se arăta într-un răspuns oferit GdS de Primăria Craiova la începutul lunii mai.
Timpul a trecut, termenul asumat se apropie de final, dar lucrările nici măcar nu au început. Motivul? Capacele de canalizare noi care urma să fie montate pe strada Râului în locul celor degradate nu au sosit încă de la furnizor. „În ultima corespondenţă purtată cu firma de construcţii, joia trecută, ni s-a transmis că furnizorul încă nu a livrat capacele de cămin şi grătarele de geiger comandate, dar că şi-a luat angajamentul că livrarea va fi făcută în această săptămână. Cum vor sosi capacele, cum vor începe lucrările“, au explicat reprezentanţii municipalităţii. Va reuşi Tel Drum să se ţină de promisiune şi să repare strada până la sfârşitul acestei luni, având în vedere că ar mai avea la dispoziţie circa o săptămână? Oficialii primăriei susţin că firma de construcţii şi-a menţinut, în ultima comunicare, termenul de 31 mai anunţat iniţial.