11.4 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljStrada Râului se surpă sub privirile autorităţilor. Cine intervine pentru a repara drumul

Strada Râului se surpă sub privirile autorităţilor. Cine intervine pentru a repara drumul

Strada Râului din Craiova, la care a lucrat SC Tel Drum SA Alexandria, continuă să se degradeze de la o zi la alta, transformându-se într-un real pericol pentru șoferi. Denivelările, gurile de canal care stau să se prăbușească, balizele care te avertizează că te afli în preajma unei gropi și zonele cu asfalt lăsat fac parte din „peisajul“ drumului de mai mult timp. La unele deficienţe s-a mai intervenit în trecut, dar problemele au reapărut. Constructorul s-ar pregăti să intre din nou pe strada Râului pentru reparaţii, susţin reprezentanţii primăriei, care ar aşteapta acum de la acesta graficul de lucrări.

Strada Râului din Craiova, modernizată cu fonduri europene, se degradează vizibil pe zi ce trece (Foto: Lucian Anghel)

Reabilitată cu fonduri europene, în cadrul unui proiect în valoare de peste zece milioane de euro (54.958.148 lei) care a cuprins modernizarea și a altor două străzi din Craiova – Bariera Vâlcii şi Caracal, strada Râului rămâne, de departe, artera cu cele mai multe deficiențe dintre toate drumurile care au fost asfaltate în Bănie în ultimii ani. Şi nu doar fisurile și crăpăturile apărute în asfalt sau plombele turnate chiar înainte de recepţia lucrărilor (24 iunie 2016) ar fi problema, ci tot drumul, în special tronsonul cu sensul de mers spre Brestei care porneşte de la intersecţia cu strada Popoveni. Fisurile şi crăpăturile au fost colmatate de câteva ori până acum, dar ele au reapărut şi odată cu ele multe alte deficienţe. Denivelările, gurile de canal care stau să se prăbușească și zonele cu asfalt lăsat fac parte din „peisajul“ drumului de mai mult timp, fără ca autorităţile să ia măsuri rapide pentru remedierea situaţiei.

Strada Râului din Craiova, modernizată cu fonduri europene, se degradează vizibil pe zi ce trece (Foto: Lucian Anghel)

La unele guri de canal s-a mai intervenit prin 2017, anul trecut s-au făcut şi alte reparaţii, vizată fiind în special zona de la intersecţia cu strada Dealul Spirei, unde asfaltul s-a lăsat serios, dar problemele au reapărut. Balizele care te avertizează că trebuie să ocoleşti o groapă apărută în carosabil (de regulă în dreptul unei guri de canal) s-au înmulţit, capacele de canalizare s-au transformat şi ele în capcane pentru şoferi, iar în anumite locuri strada stă parcă să se surpe. Pe strada Râului a lucrat Tel Drum SA Alexandria, chiar lidera asocierii care a câștigat licitația de peste zece milioane de euro, însă firma despre care se spune că era controlată de liderul PSD, Liviu Dragnea, a intrat ulterior în insolvenţă. Aşa că Primăriei Craiova i-a fost mai greu să tragă pe cineva la răspundere, cu toate că Tel Drum ar fi trebuit să asigure garanţia lucrărilor şi să facă toate reparaţiile necesare în următorii cinci ani de la data recepției.

Strada Râului din Craiova, modernizată cu fonduri europene, se degradează vizibil pe zi ce trece (Foto: Lucian Anghel)

Reparaţiile ar începe în scurt timp. Nu se ştie însă unde se va interveni

Anul trecut, câţiva muncitori de la Tel Drum şi-au făcut apariţia pe strada Râului pentru a face unele reparaţii. S-a intervenit în special la intersecţia cu strada Dealul Spirei, cea mai afectată zonă a drumului, dar lucrarea parcă nu a avut nici un efect. În prezent, zona arată la fel, iar strada Râului continuă să se degradeze de la o zi la alta, fiind un real pericol pentru șoferi. Şi asta chiar sub privirile autorităţilor. Ce au făcut concret reprezentanţii municipalităţii? Au convocat la discuţii constructorul. „Miercuri a avut loc o întâlnire între constructor, reprezentanţi ai primăriei şi dirigintele de şantier pentru a analiza problemele apărute pe strada Râului. În cel mai scurt timp, constructorul va prezenta un grafic al lucrărilor de remediere a deficienţelor“, au precizat reprezentanţii Primăriei Craiova. Din spusele acestora nu reiese concret unde anume va interveni constructorul şi care ar fi deficienţele constatate.

Strada Râului din Craiova, modernizată cu fonduri europene, se degradează vizibil pe zi ce trece (Foto: Lucian Anghel)

Cert este însă că problemele străzii Râului, aşa cum a fost ea modernizată, sunt vechi, unele datând chiar dinainte de recepţia lucrărilor. De altfel, de când a intrat în reabilitare și a putut fi circulată (s-a lucrat pe tronsoane), nu a fost zi ca pe această arteră importantă din Bănie să nu fie sesizată vreo problemă legată de modul cum se comporta asfaltul. Cele mai multe deficienţe au apărut pe tronsonul de la intersecția cu strada Brestei până la intersecția cu strada Tabaci, fir stânga, unde proiectantul a prevăzut doar lucrări de reparații și așternerea unui strat de mixtură asfaltică de 4 cm, ceea ce însemna păstrarea fundației existente, frezarea și turnarea unui singur strat de uzură. Restul străzii Râului a avut prevăzută o refacere completă a sistemului rutier. În niciuna dintre situații însă, asfaltul nu a avut un aspect impecabil, demn de un drum european.
Prima dată a cedat tronsonul unde nu s-a umblat la fundație. 420 de metri liniari de fisuri transversale și 82 de metri de fisuri longitudinale a contabilizat Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC), chiar înainte de recepția lucrărilor. ISC a emis atunci un punct de vedere separat, în care recomanda respingerea recepției din cauza soluției tehnice alese de proiectant pentru acel tronson, dar Primăria Craiova a avut o altă părere și a admis recepția fără nicio obiecție privind carosabilul, deși deficiențele erau vizibile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS