Groapa de pe bulevardul Titulescu, sensul de mers către centru, nu a fost încă astupată (FOTO: Claudiu Tudor)

Cam aşa ar trebui să sune îndemnul autorităţilor locale către firma care a început în urmă cu o lună acţiunea de astupare a gropilor apărute pe străzile din Craiova. Primăria a atribuit un minicontract de 380.000 de lei strict pentru plombarea gropilor de pe arterele principale, până vor fi desemnaţi operatorii care să se ocupe în următorii patru ani de repararea şi reabilitarea străzilor în baza acordului cadru în valoare de circa 38 de milioane de euro, dar „asfaltatorii“ par să bată pasul pe loc.

Gropile lăsate pe mijlocul străzii Florilor (FOTO: Claudiu Tudor)

În urmă cu aproape două săptămâni, Gazeta de Sud prezenta, în articolul „Gropile de pe străzile Craiovei «se ţin scai» de şoferi“, situaţia în care se regăseau multe dintre arterele principale din oraş, din cauza gropilor apărute pe carosabil. Primăria Craiova a dat startul acţiunii de plombare a gropilor la începutul lunii februarie, profitând de vremea prielnică, dar şi de faptul că a avut contract cu un constructor. E drept, unul mic ca valoare – 380.000 de lei, dar suficient cât să fie turnat manual beton asfaltic de legătură şi beton asfaltic de uzură pe o suprafaţă totală de circa 5.000 de metri pătraţi, aşa cum se preciza în caietul de sarcini. Asta până când urma să fie desemnaţi operatorii care să se ocupe în următorii patru ani de repararea şi reabilitarea străzilor, parcărilor, aleilor şi trotuarelor din municipiu în baza acordului cadru în valoare de circa 38 milioane de euro, licitaţie unde primăria a fost obligată de instanţă să reevalueze o ofertă.

Şoferii trebuie să fie în continuare atenţi când traversează intersecţia de la Billa, din cauza gropii apărute lângă linia de tramvai şi încă neastupată (FOTO: Claudiu Tudor)

„Asfaltatorii“ de conjunctură au apărut pe teren, au început astuparea gropilor cu bulevardele şi străzile mari, dar par să bată pasul pe loc. Dovadă că după două săptămâni de când GdS a prezentat situaţia mai multor drumuri principale unde gropile „îşi fac de cap“, niciuna dintre ele nu a fost astupată. Şoferii trebuie să fie în continuare atenţi când traversează intersecţia de la Billa, din cauza gropii apărute lângă linia de tramvai, la fel şi când merg pe bulevardul Titulescu, pe sensul către centru. Nici cu gurile de canalizare distruse nu s-a luat încă vreo măsură, dovadă cele de pe strada General Dragalina, care au rămas în acelaşi stadiu. Ba chiar au apărut altele noi.

Gropile de la intersecţia străzii Madona Dudu cu Bibescu (FOTO: Claudiu Tudor)

Strada Râului, campioană la „slalom printre balize“

La capitolul „balize pe suta de metri“, strada Râului poate fi declarată campioană, pentru că ele apar aici precum ciupercile după ploaie, în special pe sensul de mers către Brestei. Ultima baliză a fost amplasată chiar ieri, după intersecţia cu strada Dimitrie Gerota, pe locul unei guri de canalizare distruse. O altă baliză stă în drum de mai bine de o lună la următoarea intersecţie (cu strada Victor Papillian), alte două putând fi întâlnite după intersecţia cu bulevardul Ilie Balaci (fostul Ştirbei Vodă). În plus, strada Râului îţi oferă pe lângă deja cunoscutele zone cu asfalt lăsat şi alte guri de canalizare transformate în gropi. Tot de gropi se poate vorbi şi pe strada Florilor, acolo unde constructorul ar fi trebuit să revină după reabilitarea arterei şi să ridice la cotă gurile de canal de pe mijloc. Nu a mai făcut însă acest lucru.

Pe strada Râului a mai apărut, ieri, o baliză, după ce a cedat încă un capac de canalizare (FOTO: Claudiu Tudor)

Zona centrală a oraşului s-a umplut şi ea de gropi în aşteptarea „asfaltatorilor“ salvatori. Strada Madona Dudu (în dreptul bisericii), intersecţia Madona Dudu cu George Bibescu, strada Matei Basarab, giratoriul din faţa Colegiului „Carol I“ sunt doar câteva exemple de zone unde gropile dau bătăi de cap şoferilor. În atare condiţii, poate autorităţile locale ar trebui să adreseze constructorului şi un îndemn de genul „Dorele, ne mişcăm şi noi mai cu talent?“, în speranţa că acţiunea de astupare a gropilor din Craiova va prinde viteză.
Reprezentanţii primăriei explicau, recent, că au identificat peste o sută de gropi care ar urma să fie astupate, dar că nu se pot deschide simultan mai multe şantiere. Lucrările de plombare au început cu bulevardele Decebal şi Dacia, iar în prezent constructorul s-ar îndrepta spre cartierul Brazdă, pentru ca apoi să ajungă şi în zona centrală. O parte din gurile de canalizare cu probleme au fost date însă în lucru la Compania de Apă „Oltenia“.