13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjComisarii pentru protecţia consumatorilor au dat amenzi de 740.000 de lei

Comisarii pentru protecţia consumatorilor au dat amenzi de 740.000 de lei

Sute de gorjeni au depus anul trecut reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Gorj, prin care au sesizat diferite nereguli în ceea ce privește diferite servicii și produse achiziționate. Astfel, valoarea produselor înlocuite sau restituite s-a ridicat la suma de 75.480 de lei. De asemenea, în urma acțiunilor de control efectuate, reprezentanții CJPC Gorj au aplicat 374 de sancțiuni contravenționale, iar valoarea totală a amenzilor a fost de 742.600 de lei. „În aceeași perioadă s-au înregistrat 615 reclamații. Acestea au fost instrumentate în conformitate cu prevederile Procedurii generale privind soluționarea petițiilor consumatorilor, aprobată prin Ordin al Președintelui ANPC. Valoarea produselor înlocuite sau restituirilor s-a ridicat la 75.480 de lei. De remarcat este faptul că nu am înregistrat petiții care să nu fie soluționate în cadrul termenului legal prevăzut de OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor“, după cum a anunțat Mădălin Giurcău, șeful CJPC Gorj.

Amenzi şi în prima lună a anului

Totodată, numai în perioada 1-28 ianuarie 2019, comisarii de la Protecția Consumatorilor au aplicat 21 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor fiind de 18.000 de lei. Tot în perioada respectivă, au fost înregistrate 50 de reclamații de la consumatori, cele mai multe vizând și de această dată servicii de telecomunicații, telefoane mobile sau tâmplărie PVC. „Reclamațiile înregistrate au vizat preponderent produse și servicii nealimentare, din care exemplificăm: telefoane mobile, tâmplărie PVC, servicii curierat, servicii de întreținere și reparații auto, servicii telecomunicații, servicii financiare etc. Comisarii din cadrul CJPC Gorj au soluționat, de la începutul anului curent, 35 de reclamații, valoarea produselor înlocuite sau restituirilor ridicându-se la aproximativ 12.000 lei. În concordanță cu atribuțiile legale, CJPC Gorj a realizat activități de informare, consiliere și educare a consumatorilor cu privire la produsele și serviciile destinate acestora, în primul rând prin intermediul comunicatelor transmise către mass-media, dar și prin intermediul compartimentului de relații cu publicul ce poate fi accesat atât direct, la sediul instituției, cât și on-line sau telefonic“, a mai spus Giurcău.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS