17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDolj40 de milioane de euro, noul acord-cadru de reparare a străzilor

40 de milioane de euro, noul acord-cadru de reparare a străzilor

Primăria Craiova a scos la licitație, zilele trecute, un nou acord-cadru privind repararea și întreținerea străzilor, aleilor, trotuarelor și parcărilor din oraș, cel actual, obținut de SC Delta ACM în octombrie 2014, expirând la sfârșitul anului. Noutatea de acum este că municipalitatea vrea să încheie noul-acord pe patru ani cu doi agenți economici, suma pusă în joc fiind mai mare decât cea din 2014, 157.139.423 de lei, fără TVA, adică 40 de milioane de euro cu TVA. În urmă cu patru ani, licitația pentru repararea străzilor din Craiova a fost câștigată de Delta ACM pentru suma de 135 de milioane de lei (fără TVA), exact suma estimată la acea vreme de autorități. Din acești bani, primăria mai are disponibili circa 25 de milioane de lei, care să fie cheltuiți în acest an pentru repararea străzilor.
După aceea, ar trebui să intre în vigoare noul acord-cadru. Dar ce se va întâmpla dacă banii vor fi cheltuiţi rapid sau dacă licitaţia actuală se va prelungi din cauza contestaţiilor? În această situaţie, oraşul ar rămâne descoperit la capitolul „reparaţii străzi“. Lucru recunoscut şi de primarul Mihail Genoiu. „Acordul de reparare a străzilor derulat acum de firma Delta are ca termen de finalizare anul acesta. De aceea am început procedura pentru un alt acord-cadru, pentru a nu avea pauze între ele. Am avut situaţii când nu aveam cu cine să astupăm nici măcar o groapă, din cauză că firmele participante la licitaţie se contestau. Licitaţia este pe SEAP, a trecut de verificările ANAP şi se depun deja oferte“, a spus recent edilul Băniei.

Ce condiţii pune primăria

Pentru noul acord-cadru scos la licitaţie, care va fi plătit cu bani de la bugetul local, primăria cere ca ofertantul să facă dovada că a realizat în ultimii cinci ani lucrări similare în conformitate cu normele profesionale în domeniu, că acestea au fost duse la bun sfârşit şi că ele au avut o valoare cumulată totală de cel puţin 35.000.000 de lei (exclusiv TVA), în cadrul a maximum patru contracte. Lucrările executate trebuie să fie similare cu cele care fac obiectul acordului-cadru, respectiv lucrări de construire, reabilitare, modernizare, reparare drumuri/străzi, după cum se mai precizează în anunţul de participare publicat în SEAP.
Criteriul de atribuire este „preţul cel mai scăzut“, data-limită de depunere a ofertelor fiind 14 iunie. În cadrul acestui acord, primăria poate atribui anual de la unu până la patru contracte subsecvente, „în funcţie de necesităţile efective şi de fondurile alocate cu această destinaţie“. Cel mai mare contract subsecvent estimat a se încheia nu va putea depăşi însă valoarea de 38.025.095,40 lei (fără TVA), potrivit datelor trecute de municipalitate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS