Drumul Județean 643F Ghercești - Ungureni are nevoie de reparații pe mai multe porțiuni, după ce asfaltul a cedat încă din toamna anului trecut foto, Lucian Anghel

Așa ar putea suna un anunț legat de Drumul Județean (DJ) 643F, tronsonul dintre Ghercești și Ungureni, unde asfaltul a cedat pe mai multe porțiuni de drum. Situația a fost relatată de Gazeta de Sud anul trecut, în octombrie, iar în luna noiembrie Societatea pentru Lucrări de Drumuri și Poduri (SPLDP) Dolj SA, cea care are în administrare acest drum, a început unele reparații. Vremea nu a mai permis însă continuarea lor, lucrările urmând să fie reluate din aprilie, potrivit conducerii SPLDP.

Un cititor GdS ne-a sesizat, zilele trecute, o situație prezentată de Gazeta de Sud și anul trecut, dar care nu s-a schimbat prea mult până în prezent. Este vorba de starea Drumului Județean (DJ) 643F: limita județului Olt – Ungureni – Ghercești – DN 65C (Craiova), care, pe un tronson de câțiva kilometri, între comuna doljeană Ghercești și satul Ungureni, arată mai rău ca după un bombardament. Pe unele porțiuni asfaltul a pleznit pur și simplu, pe altele s-a lăsat formând denivelări serioase, iar șoferii trebuie să fie foarte atenți pentru a evita la timp aceste „capcane“ pe care le oferă drumul, din loc în loc. Situația a fost relatată de GdS și în octombrie anul trecut, tot în urma unui mesaj primit de la un cititor. Același care ne-a sesizat și acum. „V-am scris în urmă cu câteva luni în legătură cu drumul dintre Grecești și Ungureni. A rămas tot un coșmar pentru mine ca șofer care îl parcurg zilnic. Nu știm ce să mai facem pentru ca acest drum să fie reparat. Poate puteți să mai relatați încă o dată despre această situație cu „drumul oaselor“, așa cum l-am numit noi, șoferi“, a fost mesajul transmis de Ionuț, din Craiova.
Când a pus prima dată problema stării dezastruase a DJ 643F, drumul arăta atât de rău încât pe porțiunile afectate puteai să disloci cu mâna bucăți de asfalt. Tot atunci, reprezentanții Societății pentru Lucrări de Drumuri și Poduri (SPLDP) Dolj SA, cea care are în administrare drumurile județene și 12 kilometri din DJ 643F, susțineau că reparația porțiunilor distruse va demara în luna noiembrie. Acest lucru s-a și întâmplat, însă angajații SPLDP nu au putut face mare lucru pentru că a venit iarna. Au intervenit pe ici, pe colo, au mai tratat din burdușiri, au pus ceva piatră prin zonele cele mai afectate, însă drumul arată în continuare la fel de rău. Și pune reale probleme șoferilor.

Reparațiile începute în noiembrie vor fi reluate în aprilie

Cauza principală care a dus la distrugerea acestui drum județean este, în opinia directorului general al SPLDP Dolj SA, Alin Golumbeanu, traficul greu, DJ 643F fiind folosit deseori de autovehiculele agabaritice care vin dinspre Balș spre Craiova și vor să evite controalele de pe DN 65. „Drumul respectiv este de clasă tehnică III și e calculat pentru un trafic cu greutatea de maximum 7,5 tone pe osie, însă nu se respectă tot timpul acest lucru. Pentru că DJ 643F este o alternativă la DN 65 Craiova – Balș, mașinile agabaritice care vor să evite cântăririle de pe drumurile naționale ocolesc pe aici. Deci cauza principală a defectelor apărute pe acest drum ar fi traficul greu“, spunea, anul trecut, Alin Golumbeanu.
În ceea ce privește reparațiile, Golumbeanu a precizat că ele vor fi reluate de luna viitoare. „Pe acele porțiuni ale DJ 643F unde au apărut probleme s-au făcut reparații încă de anul trecut, prin noiembrie, dar atât cât a permis vremea. Mai exact, s-a făcut o tratare a burdușirilor. Aceste lucrări vor fi reluate în luna aprilie, iar după ce se va termina cu repararea zonelor cu burdușiri se va trece la turnarea de asfalt. Reparațiile presupun intervenția la sistemul rutier, adică se reface stratul de sub asfalt, după care se reface și covorul asfaltic pe zonele afectate“, a explicat Alin Golumbeanu. Acesta a mai precizat că reparațiile de pe DJ 643F se fac din banii alocați SPLDP SA de către Consiliul Județean (CJ) Dolj, cel care deține, de fapt, această societate. CJ Dolj ar avea însă în plan, tot în acest an, o continuare a investițiilor la acest drum, care ar urma să fie asfaltat în totalitate.