21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljCasier la pariuri - între răbdare, nervi şi riscuri

Casier la pariuri – între răbdare, nervi şi riscuri

Meseria de casieră într-o agenţie de pariuri sportive presupune răbdare, nervi de fier şi multe riscuri. GdS a stat de vorbă cu o femeie care lucrează de ani buni într-o agenţie de pariuri şi care a povestit cât este de dificil să lucrezi cu oameni foarte diferiţi, care pot deveni violenţi în momentele în care pierd.

în urmă cu zece zile, o agenţie de pariuri a fost jefuită de un tânăr, care s-a folosit de un pistol de jucărie, iar acest lucru a arătat încă o dată cât de periculoasă poate să fie această meserie. Dincolo de stresul de care au parte casierele din pricina clienţilor cărora nu le ies pariurile, agenţiile de pariuri pot fi o ţintă pentru hoţi. „Legat de incidentul acela, noi avem la dispoziţie un buton de panică, pe care trebuie să-l purtăm şi atunci când ieşim în sală, dar și o pedală în casierie prin intermediul căreia putem chema echipele de intervenție. Ca măsură suplimentară de protecție pentru angajate, poate ar fi benefică angajarea unui paznic. Eu sunt de părere că cel mai important este ca echipele de intervenție să fie mai prompte, dar cred că au prea multe obiective de protejat și se deplasează mai greu“, a povestit femeia.
Pariurile sportive au devenit o dependenţă pentru mulţi, astfel că există persoane care trec zilnic pragul agenţiilor. Unii nu mai ţin cont de program şi chiar se prezintă în faţa agenţiei cu mult timp înainte ca aceasta să se deschidă. „Într-o zi obișnuită, în care programul începe la 10.00, noi trebuie să ajungem cu o jumătate de oră sau o oră înainte. Deși se știe foarte bine programul și este afișat și pe ușă, în fiecare zi este cineva care încearcă să intre și abia apoi, când observă că este închis, se uită la ceas sau aruncă o privire înăuntru să vădă dacă au ajuns casierele, apoi se duce să-și ia o cafea și o beau în fața agenției, până se face ora 10.00. Nu întârzie nici măcar un minut. Cel mai aglomerat este în zilele de sărbătoare, când majoritatea clienților sunt liberi şi vin să îşi petreacă toată ziua într-o agenție de pariuri. Sunt clienți din diferite domenii – de la polițiști, jandarmi, militari, sportivi, lăutari până la pensionari, elevi sau studenți -, iar caracterul unora lasă mult de dorit. Mulţi dintre ei nu spun nici macar «bună ziua» sau «mulțumesc». Cred că pensionarii sunt cei care au cea mai multă răbdare și așteptări mai puține faţă de ceilalţi, care nu prea realizează că, totuși, sunt doar nişte jocuri de noroc“, a mai declarat angajata agenţiei de pariuri.

Eşecul la pariuri îi face să devină violenţi

Jucătorii înrăiţi, care îşi petrec ore în şir într-o casă de pariuri, acumulează nenumărate eşecuri. Şi când li se pare că totul este împotriva lor şi nu reuşesc să câştige nimic, îşi varsă nervii pe angajate. Aceştia aruncă vorbe grele, le grăbesc inexplicabil pe casiere şi uită de regulile bunului-simţ. „După părerea mea, oamenii cu care intrăm în contact într-o agenţie devin violenți sau agresivi verbal atunci când sunt frustrați că nu câștigă sau se află sub influența alcoolului ori a altor substanțe. Momentele neplăcute sunt cele în care este foarte aglomerat și clienții comentează mereu să te miști mai repede că ei trebuie să-și prindă meciurile, sau se întorc că nu le-ai dat restul complet, ori susțin sus și tare că au bilet câștigător, deși el este actualizat ca necâştigător. Au mereu impresia că cineva vrea să-i înşele. După fiecare incident spui «gata, de mâine îmi dau demisia!» Apoi te calmezi și continui“, a mai povestit tânăra.
Pe lângă neplăcerile de care au parte, există şi momente în care casierele de la casele de pariuri găsesc motive de amuzament. În zilele de sărbătoare, când și agențiile au program scurt, unii clienți vin și trag de ușă, încercând să intre, și rămân uimiți că este închis. Alții pleacă de la ghișe fără să-și dea seama că au uitat telefonul sau restul. Se mai întâmplă, de multe ori, ca aceia care pariază să vină să-și ridice premiul crezând că au câștigat, deși pe bilet au pus, din greșeală, un meci ce să joacă peste câteva zile, o săptămână sau chiar o lună, ori chiar nu s-au uitat până la sfârșitul biletului, iar acesta este necâștigător. Casierele au parte uneori și de momente frumoase, când câte un client vine cu un mărțișor, o floare sau o ciocolată. „Dar, per ansamblu, ca să fii casier la o agenție de pariuri sportive, ai nevoie de un caracter destul de puternic și, eventual, și de un coleg sau colegă, pentru a putea face față numărului mare de clienți, care au foarte puţină răbdare“, a mai adăugat angajata casei de pariuri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS