14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjCazul finalizării Transalpinei, readus în atenţia Ministerului Transporturilor

Cazul finalizării Transalpinei, readus în atenţia Ministerului Transporturilor

Transalpina este gata în procent de 85% – 90%

Cazul finalizării lucrărilor la cea mai înaltă şosea din ţară, Transalpina, a fost readus în atenţia Ministerului Transporturilor. Lucrările au rămas nefinalizate după ce, în urmă cu mai mulţi ani, firma constructoare Romstrade a început să aibă probleme economice, iar patronul Nelu Iordache a ajuns după gratii. Şi acum firma se judecă în instanţă cu autorităţile, din cauza lucrărilor la Transalpina. Mai sunt de executat câteva elemente de infrastructură şi chiar asfaltări pe o anumită porţiune. Unele lucrări au început însă să se degradeze, în special cele din zona de creastă. Senatorul de Gorj, Florin Cârciumaru, l-a interpelat recent pe ministrul transporturilor, Lucian Şova, în legătură cu mai multe proiecte de infrastructură rutieră din judeţ, între care şi Transalpina.
„Din păcate însă câteva dintre proiectele demarate cu ceva timp în urmă, în Gorj, au întâlnit diferite piedici și blocaje, iar lucrările de reabilitare și modernizare pe cele mai importante artere rutiere din județul nostru fie au fost sistate, fie sunt executate într-un ritm lent, nemaifiind, astfel, respectate graficele inițiale ale proiectelor. Astfel de situații se întâlnesc pe mai multe tronsoane de drumuri naționale care traversează Gorjul, traficul fiind îngreunat în anumite localități, circulația devenind aproape imposibilă. De exemplu, lucrările de modernizare a sectorului de drum național 66 Bumbești Jiu- Petroșani se află în pericol de a fi nu finalizate la noul termen stabilit de către firmele constructoare și Compania Națională de Administrare a Infrastructuri Rutiere. Domnule ministru Lucian Șova, deși proiectul este finalizat pentru realizarea parcării în zona Mănăstirii Lainici (Defileul Jiului), vă rog să-mi spuneți motivul pentru care nu au început lucrările și care sunt cauzele întârzierii acestora? Care sunt cauzele pentru care nu au debutat nici lucrările de reabilitare a podului peste râul Jiu din apropierea Mănăstirii Lainici? Știați că tergiversarea începerii acestei lucrări afectează și mai mult desfășurarea traficului de mare tonaj pe acest sector de drum național? Camioanele cu gabaritul mai mare de 30 de tone ocolesc Gorjul pentru a putea ajunge județul Hunedoara din cauza restricțiilor de tonaj impuse“, potrivit lui Cârciumaru.

Situaţia Transalpinei

În interpelare se aminteşte şi de situaţia incertă a lucrărilor de pe Transalpina şi nu numai. „De asemenea, anumite lucrări pe DN 67 C Transalpina nu au fost finalizate nici până acum. Zonele străbătute de Drumul Regelui (Novaci-Rânca, Obârșia Lotrului, Valea Sebeșului ) reprezintă unele dintre cele mai mari atracții turistice din țară. În aceste condiții, când vor fi reluate lucrările de montare a parapetelor, a plaselor de protecție a versanților și cele de construire a zidurilor de sprijin? Ținând cont de amploarea turismului pe Transalpina, este fezabilă realizarea unei parcări gen esplanadă în zona Pasul Urdelor, cel mai înalt punct al unui drum național din România? Un alt drum național care așteaptă să fie modernizat este DN 67 D Târgu Jiu – Tismana – Baia de Aramă (Mehedinți). În ce stadiu se află proiectul de finanțare și când preconizați că vor începe lucrările? Modernizarea acestui drum național ar ajuta și mai mult Gorjul să se dezvolte din punct de vedere turistic și de aceea consider că ar trebui să tratăm acest proiect cu maxim interes“, se mai menţionează în documentul ajuns la Ministerul Transporturilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS