16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMinistrul Educației, despre tipografiile și editurile pe care le-a falimentat: Care-i problema?

Ministrul Educației, despre tipografiile și editurile pe care le-a falimentat: Care-i problema?

După fostul ministru al justiției, Florin Iordache, celebru pentru expresia „Altă întrebare!“, un alt ministru PSD, de data aceasta al educației, Liviu Pop, a făcut declarații halucinante. Prezent vineri la Craiova, Pop a fost întrebat cum comentează consecințele deciziei sale de retragere a  auxiliarelor didactice care au adus tipografiile și editurile în sapă de lemn și le-au obligat să concedieze oameni. „Evazioniștii poate au intrat în insolvență. Ceilalți trebuia să se gândească la faptul că intră în insolvență! (…) Care-i problema?“. 

Liviu Pop, ministrul educației, a fost prezent vineri la Craiova
Liviu Pop, ministrul educației, a fost prezent vineri la Craiova

Autorizarea auxiliarelor didactice este o chestiune care trebuia făcută la nivelul Ministerului Educației încă din 2011, susține ministrul Liviu Pop. Cu toate acestea, auxiliarele au fost utilizate în unitățile școlare până anul acesta, profesorii folosindu-le la clasele primare pentru elevii care nu aveau manuale, dar și la gimnaziu și liceu, mai ales pentru pregătirea copiilor pentru examenele naționale, având în vedere că programa școlară nu este corelată cu manualele, care sunt destul de vechi și nu conțin cerințe de examen.
În acest an, ministrul educației a considerat că aceste auxiliare școlare nu au fost certificate și brusc, după începerea cursurilor, a interzis utilizarea lor în unitățile de învățământ. Măsura a afectat deopotrivă cadrele didactice și elevii, luându-le materialul de lucru de pe masă, dar a avut și repercusiuni în plan economic. Tipografiile au ajuns în sapă de lemn și au concediat angajații, situație care se regăsește atât în Craiova, cât și în alte orașe ale țării. Reacția ministrului la acest dezastru a fost următoarea: „Evazioniștii poate au intrat în insolvență, ceilalți trebuia să se gândească la faptul că intră în insolvență!“. În ceea ce privește modul în care trebuie să se lucreze la clasă, Pop a spus că „profesorii de calitate, alături de programele școlare pe care le au, au găsit soluții și vor găsi soluții în continuare, iar editurile de bună credință își pot plia soluțiile și și-au pliat soluțiile pe sistem“.

„Ministerul nu a făcut procedurile… editurile au vândut fără jenă!“

Ministrul educației susține că aceste auxiliare nu erau autorizate pentru că, odată adoptată Legea educației în 2011, nu s-au făcut procedurile de certificare. Toate aceste lucruri erau însă de datoria ministerului, după cum spune Pop, ale cărui explicații au venit în fraze fără cap și coadă. „Ministerul avea obligația să facă procedură de autorizare a lor de când a apărut Legea educației în 2011 și a introdus noțiunea de auxiliar. Nu s-a făcut procedură, s-a folosit procedura din 2002 pentru mijloace de învățământ și s-a folosit și pentru auxiliare. Un lucru fals din punctul meu de vedere. În loc să creezi metodologie pentru auxiliar s-a preferat să se meargă, cu bună credință (…), pentru că avem și mulți demnitari autori de auxiliare neautorizate în școli și anul trecut am vândut și la clasa a XII-a, și la clasa a VI-a și a VIII-a“, a precizat Liviu Pop. Vina comercializării lor este dată tot pe edituri. „S-au vândut de către edituri fără nici o jenă, fapt pentru care intrăm în normalitate. Nu vi se pare normal?“, a precizat ministrul.

„Dacă unii se supără pe certificare se pot supăra, dar nu pe mandatul meu!“

Retragerea auxiliarelor s-a făcut pe principiul „nu știm dacă sunt bune sau nu“, ministrul Pop susținând că în acest fel elevii au fost „sacrificați“, dând de zor exemplul celor care sunt acum în clasa a V-a și care nu au avut nici manuale școlare și au fost obligați să învețe după auxiliarele didactice. Liviu Pop arată cu degetul tot spre edituri. „Acești copii, când erau clasa a III-a, au primit toate auxiliarele, ghiozdanul era plin cu auxiliare neautorizate. Fiecare a pus ce a vrut acolo și au primit manualele când mai aveau o lună până la terminarea școlii. Nu am auzit nici o editură să spună, «domnilor de la minister, dragi părinți, noi le vindem, dar nu știm dacă sunt bune»“, a spus Pop. Întrebat dacă susține că toate auxiliarele de până acum au fost dăunătoare, Liviu Pop a spus că nu se pricepe la evaluare. „Nu spun eu asta. Spune o comisie care le evaluează. Chiar nu mă pricep eu la evaluare. Și chiar îmi doresc să fie pe banca elevului manuale în conformitate cu programa școlară. Și eu de unde să știu astăzi că acel manual e pliat pe programa școlară, că nu l-a verificat nimeni! Eu cred că sunt de bună credință, că sunt făcute de colegii noștri, dar nu știu dacă sunt bune“, a mai spus ministrul.
Întrebat ce vor face angajații de la tipografii și edituri, care au rămas fără locuri de muncă din cauza retragerii auxiliarelor, Liviu Pop a precizat fără să consulte realitatea din teren: „Nu rămân fără locuri de muncă, o să fie evaluare. Dacă sunt ok, își pun avizul. Care-i problema?“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS