16.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljParanghelii de 140.000 de euro la Craiova

Paranghelii de 140.000 de euro la Craiova

Primăria Craiova vrea să plătească din bugetul local aproape 140.000 de euro unei firme pentru organizarea unui târg de Crăciun și a unui concert de Revelion, la care să participe artiști români, împărțiți pe categorii valorice. O parte din acești bani se duc pe reclamă la posturi tv naționale, gen Pro TV sau Antena 1, difuzată în prime-time. Spre comparație, anul trecut, primăria a cheltuit doar 30.000 de euro pentru concertul de Revelion, dar „a compensat“ prin plata a circa 250.000 de euro pentru iluminatul de Sărbători. Perioada de doar o săptămână dintre publicarea anunțului de participare la licitație și termenul-limită de depunere a ofertelor ar putea indica faptul că primăria avea deja pregătită o firmă pentru cele două evenimente.

Craiovenii vor avea târg de Cărciun și concert de Revelion, iar despre asta va afla toată țara, pentru că primăria vrea ca evenimentele să fie promovate la oră de maximă audiență la posturi tv și radio naționale. Întreaga „distracție“, denumită generic „Gala Sărbătorilor de Iarnă 2017“, are un preț estimativ de 140.000 de euro, bani care se vor plăti pentru evenimente separate pe loturi.
Conform anunțului de participare, primăria a ales varianta procedurii simplificate proprii pentru a alege firma căreia îi va încredința contractul, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț.
Pentru Lotul I sunt alocați 172.000 de lei fără TVA (45.000 de euro cu TVA), iar aici sunt incluse evenimente pentru târgul de Crăciun în perioada 25 noiembrie – 7 ianuarie. Pentru Lotul 2 sunt alocați 355.000 de lei fără TVA (92.000 de euro cu TVA), iar aici sunt incluse spectacole artistice în perioada 25 noiembrie – 1 ianuarie, inclusiv concertul de Revelion. Surprinzător este termenul scurt dintre publicarea anunțului de participare și data-limită de depunere a ofertelor. Într-o săptămână, firmele ar trebui să-și pună în ordine actele și contractele cu artiștii. Iată cum motivează primăria nevoia organizării evenimentelor: „Sărbătorile de iarnă sunt o atracție cultural-artistică pentru orice localitate, de oriunde ar fi (…) Interesul pentru sărbătorile de iarnă și organizarea unui târg de Crăciun este foarte mare atât din partea autorităților locale, a cetățenilor și turiștilor, cât și din partea celor ce se pot implica în realizarea acțiunilor incluse: artiști, comercianți, instituții etc. (…) Un astfel de eveniment este o oportunitate extraordinară pentru municipiul Craiova de a beneficia de o promovare regională și națională“, se arată în caietul de sarcini al licitației. Potrivit documentelor, criteriile de stabilire a câștigătorului sunt următoarele pentru Lotul I: preț – 60%, numărul de activități de animație stradală cu specificul sărbătorilor de iarnă – 20%, iar experiența personalului desemnat pentru executarea contractului – 20%. Pentru Lotul 2 criteriile sunt: preț – 40%, numărul de artiști la spectacolul de inaugurare din data de 25 noiembrie – 20%, numărul de artiști la spectacolul de Revelion – 20%, iar experiența personalului – 20%.

Pe ce cheltuiește primăria 140.000 de euro

La capitolul „Descrierea servicilor“, primăria detaliază evenimentele care vor scoate din bugetul local o sumă importantă. De exemplu, târgul de Crăciun, organizat în Piața „Mihai Viteazul“, constă, în principal, în activități de animație stradală, decorarea a 28 de căsuțe unde se vor servi mâncăruri, pe care le pune la dispoziție primăria, sau ateliere pentru copii. Târgul trebuie să aibă un „concept integrat care să includă: firul narativ și vizual al evenimentului, care să se regăsească în toate elementele amplasate: decorarea căsuțelor, signalistică, promovare, animație stradală, spectacole de tip teatru stradal“, se arată în anunțul primăriei. Firma care va câștiga contractul va trebui să contacteze, selecteze și monitorizeze expozanții, iar aceștia din urmă va trebui să plătească taxa de 7 lei/mp/zi către municipalitate. Inexplicabilă este dorința primăriei de a promova târgul în presa națională în perioada 15 noiembrie – 22 decembrie. Vorbim aici de „minimum un cotidian național, minimum trei online naționale, minimum două posturi tv naționale, minimum două posturi naționale cu realizarea tuturor spoturilor și machetelor, flyere, afișe, panouri stradale. Promovarea se va face imediat după semnarea contractului. Jumătate dintre spoturile realizate trebuie difuzate la oră de maximă audiență, când tariful este cel mai mare. Primăria cere minimum 100 de difuzări în total pentru cele minimum două posturi radio naționale și două posturi tv naționale. Campania de promovare va „înghiți“ bani și pentru animațiile de pe afișajul digital pe o perioadă de minimum opt zile consecutiv. Minimum 10.000 de afișări ale bannerelor în mediul online și național și redactarea și transmiterea comunicatelor de presă completează și ele „meniul“ campaniei.
La spectacolul de inaugurare din 25 noiembrie, primăria cere cel puțin doi-trei artiști grupați pe categorii valorice. Cine sunt ei? „Artiști/trupe de notorietate, difuzați în prezent atât la radio, cât și pe posturile tv de specialitate sau cu apariții în emisiuni de divertisment ale posturilor tv naționale, precum Pro TV, Antena 1 și un artist local“, după cum explică primăria.
Lista A cuprinde: Gospel Moods, Andra, Monica Anghel, Ștefan Hrușcă, Radu Nechifor & Friends, Gheorghe Zamfir, Dinu Iancu Sălăjanu sau artiști similari ca notorietate, expunere media și onorarii. Lista B îi menționează pe: Maria Dragomiroiu, Ovidiu Komornik, Lidia Bubble, Cornelia și Lupu Rednic, The Mono Jacks, Robin and The Backstabbers, Bere Gratis, Corina Chiriac, Alexandru Andrieș, Raoul etc. Și aici se aplică principiul similarității. Lista C cuprinde trupe locale: Oltenia Big Band, Casual Band, Magazinul de Muzică, McDorin Band.

Similarul și originalul

De Revelion, primăria cere minimum trei artiști de notorietate maximă. Lista A cuprinde Taraful din Clejani, Holograf, Damian Drăghici, Andra, Loredana, Ștefan Bănică Jr, Direcția 5, Smiley, Diana Matei și Taraful Cleante, Marius Mihalache Band, Proconsul, Horia Brenciu sau similari. Lista B cuprinde: Connect-R, Bosquito, Mihail, Elena Gheorghe, Amna, Lidia Bubble, Antonia, Andreea Bănică, Zdob și Zdub sau similari.
Lista C este la fel cu cea de la concertul inaugural și conține trupe sau artiști locali. Nici acest eveniment nu scapă de promovare la nivel național, cu precizarea că, de această dată, municipalitatea a solicitat reclamă și în presa locală. La cele de mai sus se adaugă un foc de artificii de cinci minute, de intensitate mare. Experiența anilor trecuți a demonstrat că între ceea ce a cerut primăria și artiștii care au concertat efectiv a fost o diferență foarte mare, în sensul că au fost „activați“ artiștii similari, deoarece „consacrații“ au angajamente semnate cu mult timp în urmă. Una dintre firmele interesate de licitație a cerut clarificări în acest sens: „Știind că în această perioadă artiștii au foarte multe cereri pentru spectacole, clarificați dacă poate fi înlocuit un artist, dacă acesta nu poate sau nu mai dorește să vină la Craiova, din cauze independente de voința ofertantului“, a întrebat ea primăria. Răspunsul? Trebuie unul similar.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS