10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPodul de la Malu Mare, consolidat cu doi muncitori?

Podul de la Malu Mare, consolidat cu doi muncitori?

După luni de așteptare, la podul de pe DN 55 Craiova – Bechet situat pe raza comunei Malu Mare, care potrivit proiectului de reabilitare a drumului ar trebui consolidat, și-au făcut apariția muncitorii. Având în vedere că demararea lucrărilor a fost mult întârziată, te-ai fi așteptat ca pe șantier să existe zeci de oameni care să recupereze timpul pierdut. Potrivit DRDP Craiova, administratorul drumului, lucrările la pod au început de săptămâna trecută, cu partea de consolidare. Marți la prânz, sub pod se aflau însă doar doi muncitori, care prindeau niște bare de fier beton. „Facem armătura podului. Acum suntem doi, dar o să vină și alți muncitori mai târziu“, a spus unul dintre ei. Firma italiană Secol, care lucrează la reabilitarea DN 55, a subcontractat lucrările de la pod unei alte societăți.

Podul peste pârâul Valea Ilenei, aflat la kilometrul 11 al Drumului Național (DN) 55 Craiova – Bechet, pe raza comunei Malu Mare, a intrat, în sfârșit, în lucru. Lucrarea era prinsă în contractul de 67,4 milioane lei (fără TVA) încheiat în urmă cu doi ani de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu italienii de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA) pentru reabilitarea DN 55, trebuia demarată în luna mai, conform graficului din 2017, și finalizată pe 30 septembrie. Nu a fost nici pe departe așa. Constructorul a amânat în mod repetat demararea lucrărilor care prevedeau nu doar repararea, ci și consolidarea podului, lățirea părții carosabile și amenajarea de trotuare pietonale de câte 1,50 metri lățime, cu parapet de protecție. Asta în timp ce pe pod s-a circulat cu restricții din toamna anului trecut, iar degradările la structura sa și la partea carosabilă erau vizibile încă de atunci.
Degeaba s-au plâns localnicii de mașinile care staționează de o parte și de alta a podului și de pericolul la care sunt expuși pietonii, degeaba s-au plâns șoferii de cozile care se formează la traversarea podului, degeaba a apelat Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, administratorul drumului, la somații și ultimatumuri, cei de la Secol și-au văzut de treaba lor. Au mai reparat drumul pe ici pe colo, au mai turnat câte un strat de asfalt, dar nici gând de pod. S-a așteptat și refacerea expertizei tehnice a podului, iar după ce aceasta a venit au urmat alte promisiuni neonorate. „Ne-au promis că de pe 31 iulie se apucă de lucru și că termină podul până la toamnă“, spunea directorul DRDP Craiova, Bogdan Bratu, pe la jumătatea lunii iulie. Dar a trecut și luna august și la pod nu s-a mișcat nici măcar o piatră.

Două schele sub pod, doi muncitori la lucru

Vestea bună a venit în septembrie, lună în care ar fi trebuit, de fapt, ca podul de la Malu Mare să fie gata reabilitat și consolidat. Potrivit DRDP Craiova, lucrările au început de săptămâna trecută, cu partea de consolidare, iar muncitorii se află sub pod. Marți la prânz, aici se puteau observa două schele montate la capetele podului, la una dintre părți fiind prezenți și muncitorii. Doi la număr. Prindeau niște bare de fier beton. „Noi suntem firmă subcontractată și lucrăm la consolidare. Acum facem armătura. Sunt doar doi momentan, dar o să vină și alții mai târziu“, a spus unul dintre muncitori. „Nu știu de ce ne-am apucat de lucru așa târziu, nu e treaba noastră. Știam de podul ăsta de anul trecut, din octombrie. De atunci se vorbea că o să lucrăm la consolidare, dar abia acum ne-au zis să venim aici la lucru“, a adăugat respectivul muncitor, care nu a putut oferi vreun termen de finalizare a lucrărilor. „E un pod, până la urmă. Nu se face pe apă, nu se face peste munte! E un amărât de pod la care s-a stat un an cu circulația blocată. Și tot o să mai stea așa. Asta e indolență!“, reclama un șofer care aștepta la marginea podului culoarea verde a semaforului. Ieri-dimineață, pe podul de la Malu Mare trebăluiau tot doi muncitori.
DRDP Craiova spera, la un moment dat, ca până la sfârșitul anului să fie gata nu doar podul de la Malu Mare, ci tot drumul Craiova – Bechet, cu aplicarea stratului de uzură și a marcajelor rutiere. La cum decurg însă lucrurile în prezent și având în vedere că va veni și sezonul rece, pare puțin probabil ca drumul și podul să fie gata până la Crăciun. Peste ultimul strat de asfalt au apărut recent și marcajele, o echipă de la Secol lucrând, marți, la ieșirea din Craiova, la acostamentele drumului. Întrebați cât mai este de lucru la aceste acostamente, muncitorii au răspus prompt: „De aici până la Bechet“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS