10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAtenție la parbrizuri, pe drumul de la Șimnic!

Atenție la parbrizuri, pe drumul de la Șimnic!

Șoferii care circulă în aceste zile pe drumul național DN 6B trebuie să fie atenți la indicatoarele amplasate la intrarea în comuna doljeană Șimnicu de Sus și să se deplaseze cu prudență, pentru că există riscul să-și avarieze autoturismele. Drumul este în lucru, peste stratul de asfalt se toarnă criblură, iar pietrele care sar de la roți pot lovi parbrizul mașinilor. Mai mulți craioveni s-au plâns deja de acest lucru, dând vina pe constructor și pe „modul haotic în care a executat lucrările“. „Pe drumul care duce spre Șimnicu de Sus, o firmă pune pietriș peste asfaltul bun, în mod haotic, fără indicatoare, fără semnalizare de limitare de viteză. Toată strada este plină de pietriș, sar pietre peste tot, astăzi (vineri, 7 iulie – n.r.) mi s-a spart parbrizul. Probabil că mai sunt oameni în situația mea. Ce se întâmplă aici e bătaie de joc, mașinile pot oricând derapa pe pietrișul aruncat aiurea“, este mesajul primit vineri, de GdS, de la Constantin, din Craiova. „Drumul Craiova – Melinești este moartea parbrizelor. Toată lumea merge cu mâna pe parbriz. Cei care îl mai au întreg…“, ne-a sesizat, tot vineri, Alin Popovici, din Craiova.
Un alt craiovean, George, ne-a trimis la redacție o sesizare similară. „Pe DN 6B, porțiunea Centura Craiovei – Șimnic, se efectuează lucrări la partea carosabilă, și anume se pune peste asfalt un strat cu criblură, pe direcția (banda) Craiova – Șimnic. Acum cealaltă bandă este plină de material provenit de la lucrare și de pe banda «reabilitată», când trec mașini, sunt aruncate și bucăți de criblură în mașinile din sens opus. Este o lucrare neglijentă și chiar periculoasă“, a precizat acesta.
Pe drumul național de pe raza comunei Șimnicu de Sus, vineri, se turna de zor criblură. Pe anumite porțiuni, aceasta era întinsă deja pe ambele benzi, dar erau și sectoare unde criblura se turnase, deocamdată, doar pe o bandă. În zonă se circula cu restricții, câțiva angajați ai constructorului dirijau traficul, în timp ce utilajele care turnau masticul și criblura în același timp își continuau lucrul, pe sensul de mers spre Craiova. În spatele lor venea tractorul care fixa criblura în carosabil. Pe drum mai rămâneau însă pietre care nu se prindeau de asfalt, acestea creând și pericolul la care se refereau șoferii. Cei care se aflau în acel moment în trafic dădeau din mână a nemulțumire și arătau spre parbriz, dând de înțeles că oricând s-ar putea alege cu vreun geam spart.
Criblura ar prelungi cu cinci ani durata de viață a drumului

Indicatorul de la intrarea în Șimnicu de Sus care îi avertizează pe șoferi să reducă viteza pentru că există pericol de spargere a parbrizului (Foto: Claudiu Tudor)
Indicatorul de la intrarea în Șimnicu de Sus care îi avertizează pe șoferi să reducă viteza pentru că există pericol de spargere a parbrizului (Foto: Claudiu Tudor)

Pentru a evita astfel de situații, șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență și să respecte restricțiile și indicatoarele din zonă. La intrarea în comuna Șimnicu de Sus este un indicator pe care se menționează că există pericol de spargere a parbrizelor, iar șoferilor li se recomandă să reducă viteza la 40 km/h, să nu depășească și să păstreze distanța în trafic. Lucrările vor continua și în această săptămână, fiind vizat un tronson de 12 kilometri, pornind de la ieșirea din Craiova.
Potrivit unui reprezentant al constructorului, această procedură de lucru este cea standard de întreținere a drumurilor, respectă toate normativele privind sistematizarea circulației și mărește durata de viață a drumului. „Sunt lucrări de întreținere periodică a drumurilor și aceasta e procedura cea mai ieftină și la îndemână de prelungire a duratei de viață a drumului. Șoferii să înțeleagă că aceste lucrări trebuie executate și că trebuie să respecte restricțiile de circulație impuse. Avem aprobarea Poliției Rutiere pentru lucrări, respectăm toate normativele privind sistematizarea circulației, sunt montate indicatoare rutiere din kilometru în kilometru, prin care șoferii sunt atenționați că există riscul de a sări pietre (indicatorul „Împroșcare cu pietriș“ – n.r.), plus indicatoarele care arată zona de unde încep lucrările. Totul este să se circule cu prudență“, a spus acesta. El a mai precizat că, după câteva zile, drumul va fi măturat pentru a se îndepărta pietrele care nu s-au prins de asfalt și pentru a elimina astfel și pericolul. „După ce se întinde criblura și se tasează, se așteaptă câteva zile și apoi se mătură pietrele care nu s-au prins. După patru zile nu vor mai fi probleme. Eu vă garantez că după ce se va întinde această criblură durata de viață a drumului va crește cu cel puțin cinci ani. Pe această porțiune nu vor mai apărea fisuri în asfalt, iar iarna nu se va mai forma polei. Poliția a făcut o statistică și s-a constatat că pe astfel de drumuri numărul accidentelor a scăzut semnificativ, pentru că, mai ales pe timp de iarnă, criblura turnată reduce porțiunea de frânare“, a explicat reprezentantul constructorului.
Spusele acestuia au fost confirmate și de directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, cea care are în administrare drumul. „Această criblură este, de fapt, un tratament care se aplică drumului pentru a-i prelungi durata de viață și vă garantez că pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de acum înainte aici nu vor mai apărea crăpături, fisuri sau gropi în asfalt. Dacă toți șoferii ar respecta indicatoarele rutiere și ar circula cu viteză redusă, nu s-ar produce nici un fel de incident pe acest sector în lucru“, a afirmat Bogdan Bratu, directorul împuternicit al DRDP Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS