Acasă Local Dolj Marcajele rutiere şi parcările, bătaie de joc pe Calea Bucureşti

Marcajele rutiere şi parcările, bătaie de joc pe Calea Bucureşti

Liniile marcajului anterior sunt foarte aproape de cele noi

Din momentul în care a început reabilitarea Căii Bucureşti din Craiova şi până la finalizarea acesteia, s-a scris foarte mult despre neregulile şi întârzierile care au apărut în timpul lucrărilor. La doar un an şi două luni de la recepţie, pe cea mai importantă arteră a oraşului problemele încă se ţin lanţ, iar municipalitatea întârzie să găsească o rezolvare.

Reabilitarea Căii Bucureşti a fost foarte problematică atât pentru şoferii care erau nevoiţi să o tranziteze, zilnic, în timp ce se făceau lucrările de reabilitare, cât şi pentru firma Delta ACM, care a făcut reabilitarea şi nu a gestionat prea bine situaţia. Însă, după un an de lucrări, care ar fi trebuit să dureze zece luni, şi după 23,5 milioane de lei (fără TVA) cheltuite, Calea Bucureşti rămâne deficitară şi dă multă bătaie de cap şoferilor. De curând, pe această arteră s-au trasat noi marcaje rutiere, puţin diferite de cele existente anterior. Cele vechi tranformau cele două benzi de circulaţie în trei benzi, în apropierea intersecţiilor mari, prin linii întrerupte curbate pe o anumită porţiune. Marcajele noi separă segmentul în care sunt trei benzi, tot cu linii întrerupte, însă drepte. Marea problemă a şoferilor este aceea că vechile linii curbate încă se văd, iar acest lucru îi pune pe mulţi în dificultate. Obişnuiţi cu liniile curbate, unii şoferi sunt tentaţi să le folosească pe acelea. Primăria a realizat faptul că vechile marcaje încurcau şoferii şi a hotărât să le modifice. „S-a primit un nou plan de marcaj din partea Primăriei Craiova, iar Poliţia Rutieră l-a aprobat. În legătură cu faptul că încă se mai văd puţin vechile marcaje, se va comunica acest lucru reprezentanţilor primăriei pentru ca acestea să fie şterse în totalitate“, a declarat Sorin Gae, inspector în cadrul Poliției Rutiere Craiova și membru în Comisia de Sistematizare a Circulației din cadrul Primăriei Craiova.

În parcări se intră prin şanţuri

Foarte multe dintre parcările de pe Calea Bucureşti arată groaznic, iar de când artera a fost refăcută, nimeni nu s-a interesat de starea lor. În proiectul de reabilitare acestea nu au fost incluse, însă Primăria Craiova nu s-a gândit să aloce un buget pentru ca trecerea din stradă în parcări să se facă în mod decent. Toţi şoferii care trebuie să intre cu maşinile în multe dintre parcările de pe Calea Bucureşti pe direcţia dinspre Universitate spre Electroputere Mall opresc maşina în faţa parcării, apoi intră cât de încet pot, în viteza întâi. Lipsa unei legături între partea carosabilă şi locurile de parcare a dus la apariţia unor şanţuri destul de adânci, care îngreunează accesul. Mai mult decât atât, maşinile mai mari rămân uneori cu roţile din spate suspendate în şanţuri. În plus, asfaltul turnat în locurile de parcare s-a erodat încontinuu din cauza infiltrării apei pe sub stratul asfaltic. Din zona Universităţii până aproape de zona Viitorul, majoritatea intrărilor în parcare pot produce oricând daune maşinilor care pătrund acolo. În aceste condiţii, cea mai importantă arteră a oraşului nu arată nici pe departe ca una refăcută recent, ci ca una cârpită. Gazeta de Sud i-a contactat, joi, atât pe Adrian Cosman, viceprimar cu atribuţii de primar al Craiovei, cât şi pe Sorin Manda, administratorul public al oraşului, pentru a le cere un punct de vedere în legătură cu această situaţie, însă aceştia nu au răspuns.

Este fascinată de rapiditatea cu care circulă informaţia în mass-media şi crede că dacă lumea s-ar folosi doar de avantajele presei, barierele dintre oameni ar putea fi depăşite mai uşor.
Exit mobile version