Tramvaiul RAT cu numărul 105 a ieșit ieri de pe șine, în apropiere de Ișalnița

Tramvaiul cu numărul 105 al SC RAT SRL, societatea deținută de Primăria Craiova care administrează transportul în comun din oraș, a deraiat, ieri după-amiază, la ieșirea din Craiova, în apropiere de podul de la Ișalnița. Tramvaiul, care face parte din Programul „transport de calitate“ inițiat anii trecuți de municipalitate, când aceste mijloace electrice au fost aduse la „standarde europene“ cu o investiție minimă de 10.000 de euro pe bucată, a ieșit pur și simplu de pe șine. Incidentul nu a avut urmări, potrivit reprezentanților SC RAT Craiova SRL, care nu au dorit însă să ofere detalii privind cauza deraierii. „A fost o mică problemă tehnică la un tramvai în apropiere de podul de la Ișalnița, dar ea este în curs de rezolvare. Tramvaiul circula pe sensul de mers spre Ișalnița și nu au fost probleme legate de călători sau de altceva“, a spus directorul SC RAT SRL, Marcel Tănăsescu.
În custodia RAT Craiova sunt 29 de tramvaie, dintre care 14 sunt utilizate. Toate sunt însă depășite moral și au o vechime de peste 30 de ani. Primăria le-a ținut la Depou timp de doi ani, cât timp circulația tramvaielor a fost sistată pentru reabilitarea căii de rulare, perioadă în care autoritățile s-au lăudat cu o modernizare a tramvaielor la nivel european. La reluarea circulației au apărut însă probleme, primul care s-a defectat fiind același tramvai 105, care a deraiat ieri. Pe 6 mai 2016, după doar două zile de la inaugurarea cu mare pompă a reluării circulației tramvaielor în Craiova, tramvaiul cu numărul 105, aflat chiar la prima sa cursă, s-a defectat în zona Pod Electroputere. Călătorii au fost evacuați, iar tramvaiul a fost tractat până la Depou cu o basculantă din dotarea RAT SRL Craiova, defecțiunea provenind de la sistemul de alimentare electrică. Tot în acea perioadă au mai existat incidente cu tramvaie din Craiova care nu au mai putut continua cursa. Tramvaiul cu numărul 653 a rămas imobilizat în zona Institut, din cauza unei defecțiuni survenite la sistemul electric (siguranță arsă la frâna de staționare), în timp ce tramvaiul cu numărul 658 a rămas imobilizat pe pasajul suprateran, ca urmare a unei defecțiuni la sistemul de alimentare. De fiecare dată, basculanta de la RAT și-a făcut datoria și tramvaiele au fost aduse în siguranță la Depou pentru remedierea defecțiunilor, la scurt timp fiind repuse în circulație.