13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalLa trei ani de la recepție, DN 6 are probleme

La trei ani de la recepție, DN 6 are probleme

Pe DN 6, pe sectorul dintre Drobeta Turnu Severin şi Orşova, au apărut din nou obstacole mari în carosabil, din cauza gerului. Drumarii au încercat zilele acestea cârpeli cu bitum şi nisip.
Deşi s-au investit zeci de milioane de euro în reabilitarea lui, la cinci ani de la finalizarea lucrărilor şi la doar trei de la recepţia finală, DN 6 are mari probleme cu rosturile de dilataţie de la viaducte, unde imediat după ce au fost finalizate lucrările au apărut gropi. Finalizat în perioada 2010 – 2012, DN 6 a avut mari probleme imediat după terminarea investiţiei. Paradoxal, garanţia lucrării a expirat în anul 2012, dar recepţia ar fi fost semnată abia doi ani mai târziu. E foarte interesant în ce condiţii şi cine şi-a asumat această situaţie, din moment ce la scurt timp după inaugurare, la rosturile de dilataţie de la viaducte au apărut denivelări şi apoi gropi în carosabil care creează probleme grave participanţilor la trafic.

Evenimente rutiere grave pe DN 6

Starea drumului între Orşova şi Drobeta Turnu Severin s-a degradat mai ales în 2016, când gropile din dreptul rosturilor de dilataţie au fost cauzele unor evenimente rutiere grave, în care şi-au pierdut viaţa trei oameni.
Primul accident s-a produs pe 19 octombrie 2016. Un tânăr de 22 de ani aflat la volanul unei camionete și-a pierdut viaţa nevinovat, după ce un camion de mare tonaj, care încercase să evite un impact cu o dubă, a venit pe contrasens, direct în maşina lui. Șoferul autobasculantei conducea cu viteză şi nu s-a aşteptat ca în faţa sa să apară o autoutilitară al cărei motor s-a oprit brusc după ce a intrat într-o groapă. Aşa declara şoferul autodubei la vremea respectivă.
La nici două luni, drama avea să se repete! Pe 7 decembrie, trei oameni plecaseră cu o camionetă spre Orşova. La ieşirea de pe viaductul Bahna, din faţă au observat cum se apropie un mastodont care transporta componente din fier. Bolidul nu mai era controlabil, pentru că aşa cum a declarat, şoferul încercase să evite o groapă şi maşina intrase în balans. Încercând să evite un impact devastator, şoferul camionetei a intrat pe sensul opus de mers, a reuşit să ocolească tirul, dar a intrat în parapetul de pe marginea drumului, l-a rupt şi a căzut de la peste 30 de metri înălţime. Doar tânărul de 22 de ani, adică şoferul, a scăpat ca prin minune cu viaţă, dar cu traumatisme şi leziuni deosebit de grave şi a fost dus în strare critică la spital. Ceilalţi doi ocupanţi ai maşinii au murit pe loc. După ce a trecut de ei, tirul s-a răsturnat şi a luat foc, iar şoferul s-a salvat.
Poliţiştii de la Rutieră au confirmat şi ei că una dintre cauzele producerii acestui din urmă accident este starea carosabilului, iar secţiile care ar trebui să întreţină drumurile au fost sancţionate din cauza problemelor grave din carosabil: „Accidentul produs pe 7 decembrie 2016, pe DN 6, în sectorul de drum Bahna – Drobeta Turnu Severin, soldat cu decesul a două persoane şi cu rănirea gravă a alteia, s-a produs ca urmare a neasigurării de către administratorul drumului a stării de viabilitate a părţii carosabile, degradarea rosturilor de dilataţie, coroborată cu viteza neregulamentară“. Deşi recepţia finală a lucrărilor de reabilitare a DN 6 s-a făcut 2014, în cursul anului 2016, rosturile de dilataţie ale viaductelor s-au degradat accentuat. Ca urmare a neregulilor constatate au fost aplicate trei sancţiuni contravenţionale, în valoare de 27.625 de lei Direcţiei Regionale de Drumuri Craiova şi 12.500 de lei Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara“.

Răspunsul CNAIR

Reprezentanţii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au făcut următoarele precizări în legătură cu starea proastă a drumului: „Contractul având ca obiect «Reabilitare pe DN 6 – sector Bahna – Mehadia, km 358+000 – 388 + 100, inclusiv construirea variantei de ocolire Mehadia» a fost o lucrare mai amplă. Execuţia lucrărilor a fost finalizată pe 21.12.2010, iar perioada de garanţie a expirat în 8.11.2012. În ceea ce privește rosturile de dilatație de pe viaductele de pe sectorul de drum în cauză, vă informăm că acestea se întrețin de două ori pe săptămână, iar acolo unde apar degradări ale părții carosabile, în special în zona rosturilor, se remediază cu mixtură caldă sau mixtură stocabilă, după caz, ori de câte ori este nevoie“. Rosturile de dilataţie se mai întreţin, dar nu chiar de două ori pe săptămână, aşa cum susţin cei de la CNAIR. Zilele acestea, angajaţi de la SDN Orşova au fost văzuţi astupând, la zero grade, gropile din DN 6. Este vorba de găuri mari, apărute tot la rosturile de dilataţie, gropi din cauza cărora se poate repeta în orice moment o tragedie. Micile cârpeli făcute cu câteva lopeţi de bitum, peste care s-a pus nisip, au fost făcute doar pe sectorul Orşova – Bahna, în timp ce pe sectorul dintre Bahna şi joncţiunea cu centura ocolitoare a Severinului, rosturile de dilataţie de la viaducte au grave deficienţe, carosabilul este distrus, iar gropile din carosabil au până la zece 10 – 15 cm. În afara problemelor de la rosturile de dilataţie, frigul şi îngheţul din iarna aceasta au lăsat şi alte urme adânci pe DN 6, unde au apărut, de asemenea, numeroase gropi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS